mandag den 15. juli 2013

5 glæder i det lille hus

 At skænke et glas vin og undersøge hvad køleskabet kan byde på - at sammnesætte et godt måltid mad, der giver næring og glæde.

 At lade krop og sind hvile, sætte mig i sofaen og lade maskerne forme vaskeklude til gavn og glæde.
 Det smukke dejtrug, som Sidse fik handlet for mig, på Jungshoveds årlige Loppemarked.
En oplevelse at være der og en glæde at blive taget med.
 Aften lys i min stue, svøber sig om puder og tæpper. Her er meget lys i det lille hus, hvilket er en stor glæde for en ynder af lys, som jeg er.
At plukke ribs af egne buske. Det er en glæde at der vokser 3 buske med ribs. Jeg klipper de gamle grene af, så er det lettere og plukke, men jeg giver også busken en tiltrængt foryngelse.

5 glæder,5 små glæder- men livet , mit liv i hvert tilfælde, består af en samling, en række af små glæder.
Taknemmelighed og glæde- de 2 følges ad.

32 kommentarer:

  1. Så smukt at læse og at se dine billeder - det gælder om at dvæle ved alle hverdagens glæder. Dit nye fad er bare så smukt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Madame, tak :) Opmærksomhed over for alt det der i og omkring os :)

      Slet
  2. Spot on! Sådan er det, tror jeg, de små glæder i hverdagen og NUET.

    Dejligt at læse om Miris sted! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Megan- vi er vist helt enige og på bølgelængde :)

      Slet
  3. hvor ser det dejligt ud - tillykke med dit ne hjem.
    Kh Bodil

    SvarSlet
  4. Det er ren livsglæde og man fornemmer langsommeligheden. Lige noget jeg kan nyde sammen med dig :)

    Rigtig dejlig mandag
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt du fornemmer langsomheden, for den stræber jeg jo netop efter :)
      Nyd din Mandag !

      Slet
    2. Det vil jeg gøre, og ja.. der er vi to vist helt på bølgelængde, og jeg håber faktisk en dag at fu får lyst til at komme herned og hækle/strikke lidt med mig :) Jeg vil nemlig meget gerne se dit retreat også..

      Slet
    3. Jeg vil meget gerne set dit helle :)
      Og du er velkommen her. Jeg tænkte meget over det ord du brugte, retreat..Jeg oplever ikke mit hus som det, for det er midtpunktet i et nyt liv, der stadig indeholder arbejde, familie, venner og nye tiltag som havebrug og forenklinger...Tak , for at få mine tanker og overvejelser igang :)

      Slet
  5. tak for fine billeder med få og gode ord

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var mig en stor glæde, kære Gaia :)

      Slet
  6. Smukt fad, elsker keramik, har selv fundet den skønneste Höganäs the-kande på vores svenske loppis:) Og ribs, uhmm, hvor er de flotte. Dejligt med dine billeder, føler næsten jeg er der. knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ville altså gerne på Loppis med dig :) !
      Jeg glæder mig til du kommer og ser, hvordan her NU ser ud- du må virkelig kunne se en forskel :)

      Slet
    2. En dag er vi på loppis sammen :) Og i mellemtiden har der sneget sig et lille sofabord med to små hjorte nedfældet i andet træ, ind i min hjerne. Bliver nok nødt til at købe det på lørdag og prøve at gøre det fint, selvom jeg ikke aner hvor det skal stå endnu ;) Mangler du noget, som jeg skal kigge efter, så send mig en mail :)

      Slet
  7. Herligt med sådan et lille hus - lige til dig!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Lone, ja, det passer lige til et enkelt mennesker- eller 2 :)

      Slet
  8. det här är den bäst vilan jag vet just nu! att se in lite hos dig. tack käraste ..

    kramar Lycke

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg glad for at høre , jeg bliver glad for du kan føle sådan ved at komme her forbi :)

      Slet
  9. Nu er du lige der, hvor du skal være. Så tæt på det 100% perfekt!
    Jeg er så glad på dine vegne! :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Kari- her er i hvert tilfælde alle muligheder for at skabe :)

      Slet
  10. Poesi i billeder - det er hyggeligt at følge med på ture rundt i dine nye omgivelser. Jeg nyder altid at se på folk der indretter smukke hjem, når jeg nu ikke har ressourcerne til det selv. ;)

    SvarSlet
  11. Inspirerende, godt å lese og godt å se på. Som alltid.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at se der her igen :) Tak :)

      Slet
  12. Jeg er også meget glad for, at du er tilbage igen :) - jeg tror, vi er mange, som savnede din inspirerende blog i nogle måneder :)
    Tillykke med dit nye, skønne hus!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Marianne, jeg nyder at være tilbage :) Og tak for dine ord, de gør mig rigtig glad :)

      Slet
  13. Vidunderlige billeder der gi'r glæde i maven.

    SvarSlet
  14. Vidunderlige billeder der gi'r glæde i maven.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak , søde Mette :)
      Jeg samler jo på dem, som du sikkert ved :)

      Slet