mandag den 22. juli 2013

5 glæder

 Min nye kompostbeholder- stillet gratis til rådighed af kommunen. Jeg holder meget af blande en god og lækker kompost.
 Ukrudt ved min ene gavl. Som et blomstermaleri- jeg synes, det er smukt, som det står opad den hvide mur
 Min egen jungle - brændenælder og humle og brombær og andet stikkende. Jeg er spændende muligheder for dette haverum mod nordøst. Og som det ligger her i aftensolen, er det jo bare fint.
 At få besøg af min ældste datter og blive forkælet med pizza og gode samtaler-
At finde den gamle krukke frem og begynder at samle grønt affald fra køkkenet - for at skabe muld i min nye kompostbeholder.
Jeg synes, den klæder mit køkken.

29 kommentarer:

  1. Hvor er det dejligt at følge dit nye liv på landet med blomstermaleri på gavlen og forkælelse af Ældstedatter ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Gitte, det er jeg glad for, du fortæller mig. Jeg famler mig lidt frem både her og der og ser efter mine veje :)

      Slet
  2. Det er en dejlig oplevelse at følge den måde, du tager dit nye sted i brug på.
    Sikke en smuk krukke at samle sammen til kompost i.

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Eva, tak fordi du fortæller det- får jeg er jo ret glad for at dele :)
      Jeg holder meget af min krukke og den gamle tallerken- brun og blå er 2 gode farver sammen :)

      Slet
  3. Der ser så dejligt ud hos dig.
    Og sikke skønt med muligheden for hjemmedyrket kompost :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Pernille, her er faktisk også ret dejligt og kniber mig lidt i armen og kommer til at tænke, hvornår mon jeg skal hjem fra ferien - ha ha :)

      Slet
  4. Hvor er det altså skønt at følge dig på din nye blog.
    Er rigtig glad for at du stortrives med dit nye liv, håber snart vi ses
    Knus Jo

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Jo, jeg glæder mig SÅDAN til I får lyst og tid til at komme :)

      Slet
  5. Hvor ser det altså bare super dejligt ud .... Jeg MÅ altså snart vandre blandt ege ❤❤😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Marianne, som jeg sagde til Jo, I kommer bare :)

      Slet
  6. Nååååhhh, jeg troede det var en Rumtopf....men det laver du måske næste år:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæ hæ - man kan aldrig vide :)

      Slet
  7. Hei Miri, Losarinas mor..... Så hyggelig at du kom innom meg på besøk.
    Du har gjort det alle drømmer om, men aldri gjør: løsriver deg fra hverdagen, og skaper din egen hverdag, hvor du lever etter dine regler og behov. Det må bære befriende.
    Du bor så herlig , synes jeg. Og jeg vet du vil trives.......
    Ps: jeg har enda de fine hjertene du laget til meg......

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Sylvia, ej hvor fint du stadig har dem :)
      Jeg er i gang med at skabe et anderledes liv- er spændt på , hvordan det kommer til at gå, når jeg begynder at arbejde...
      :)

      Slet
  8. Søde Miri, dine gavlblomster er det rene poesi, og dit aftensol-bed kunne godt trænge til lidt planlægning ;) Men det er der jo råd for :) Uh hvor ser det skønt ud, og hvor er det hyggeligt at følge med i dine billeder og tanker. knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Helle

      Jeps, her er plads til planer og planlægning :)
      Glæder mig til du kommer :) !!!

      Slet
  9. En ny begynnelse må jo alltid også være en slutt. Kanskje det er derfor det føles litt famlende innimellom? Jeg beundrer motet ditt, og elsker blikket ditt for de vakre detaljene i tilværelsen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du siger det faktisk så fint og sandt ! Tak for de ord :)
      Og tak for dine fine ord om mig- dem takker jeg ydmygt for.

      Slet
  10. Dejligt at læse med hos dig igen. Dit nye sted gør godt, det kommer helt ud over skærmen og ind i mit hjerte! :) Jeg er netop kommet tilbage efter en uge i sommerhus og ved havet. Det gjorde også godt, men jeg savner vandet. Sådan vil det nok altid være.

    Og hvad den kreative proces angår, jo den er langt større end strikketøj, malerier og ordpuslerier. Den er i høj grad en kreativ proces at lægge sit liv om og det koster en del kaos til tider, må jeg sige. Men. Så stopper man op og ser sig omkring, skønheden i de små ting, detaljer, en sky på himlen, en fugl eller en kompostbunke. Og så giver alt mening.

    Kommer snart og besøger dig. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Lene, det er godt være ved havet. Jeg savner også at gå og lytte til bølgerne, fine sten og kigge langt.
      Glæder mig :)

      Slet
  11. jag blir bara så lycklig här. hos dig i din nya värld.. och jag håller så med om det som kallas ogräs. vackert och naturligt. älskar alla dina bilder. de är som poesi allihop! Tycker så mycket om ska du veta..
    Här har äntligen lite värme kommit åter. och så har vi blivit fler i familjen. heltokigt och alldeles underbart är det..

    kramar längs vägen, Lycke

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du bare sød og fin og skøn ! Er så glad for at du følger med her :)

      Slet
  12. Jeg elsker også de vilde blomster, der er så smukke både op af mure og bare for fri dressur. Og jeg holder af en god kompost - min far lærte mig glæden ved at skabe ny, duftende jord.

    Ligesom du arbejder jeg på at skabe et anderledes liv. Et liv med enkle glæder (for det er jo da de største) og naturlige oplevelser. Og - i mit tilfælde - også noget med rejser... ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og jeg glæder mig til at følge dig og følge dine valg og fravalg.

      Slet
  13. Det ser så vakkert ut hos deg, - riktig et sommerferieland. Men den kompostbingen så da veldig liten ut? Holder den til en vanlig husholdning?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha- jo den store grønne er stor og fin, den lille brune er bare til at samle køkkengrønt sammen og bære det ud til den stor kompostbeholder :)

      Slet
  14. Hej Miri,
    Jeg har en mission med at få hele Danmark til at hjemmekompostere - må jeg spørge i hvilken kommune du bor - hvem deler den fin kompostbeholder ud? Mvh Sisse

    SvarSlet