lørdag den 13. juli 2013

At bygge bo

Jeg holder af at indrette mig- at skabe mig et hjem, hvor i jeg kan leve, som jeg ønsker det. Med plads til det jeg vil favne.
Jeg bruger, hvad jeg har. Det er en udfordring, som ikke bare er besværlig, men også sjov.
Her er plads for drømme.
Og her er plads og rum for at drømme kan leves ud.
Her er godt at være- og det er jo her, jeg bor. Nu. Jeg er ikke bare på besøg, jeg bor her- rigtigt.
Og det må godt tage tid, tage tid at finde ud af, hvor alting har sin plads.
For glæden er min følgesvend og så farer jeg ikke vild.

20 kommentarer:

  1. Hvor dejlig for dig - en smuk rejse du er på, i dit nye liv :) Jeg glæder mig til at følge din glæde!

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Dorthe- det var smukke og dejlige ord fra dig- tak :)

      Slet
  2. Jeg kan rigtig godt lide din nye og meget enkle blog. Da jeg oprettede en ny blog ved nytår, var ønsket også at den skulle være meget enkel i farveholdning m.m.
    Og så smækker du nogle skønne billeder ud vi andre kan nyde!

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Gaia, mange tak ! Her er også fint og det kan jeg takke min datter for :)
      Skal bare lige selv finde rundt- :)

      Slet
  3. Jeg har aldrig forstået dem, der i løbet af en uge havde alt på plads og alt hængt op. Jeg har brug for tid til at mærke, hvad der føles rigtigt. God fornøjelse med at bygge bo :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis ! Må først mærke efter, se hvor lyset falder osv.
      Tak, søde Lene :)

      Slet
  4. Indretning er sjovt og hyggeligt. At man har tid til at finde den rigtige placering er jo en dejlig bonus. Og ting kan heldigvis flyttes igen. Om ikke så længe skal jeg også flytte og jeg forestiller mig heller ikke at alting er på plads efter den første uge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anne, Ting Tar Tid - det prøver jeg at efterleve, hvilket kan være en udfordring for en utålmodig sjæl som jeg :)
      Held og lykke med din flytning !

      Slet
  5. Efter 1,5 år i huset her er jeg/vi slet ikke færdige med at indrette os endnu. Det må gerne tage tid.

    Og du, min ven, er vist kommet hjem. Og her jeg mener jeg ikke kun i huset dér i syden. ;)

    Ha' smukke dage!

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, du har også evnen til at lade tingene tage den tid, de nu engang har brug for :)
      Tak !
      :)

      Slet
  6. God idé at det godt må tage tid at finde ud af, hvor alting har sin plads. Dit nye sted ser helt vidunderligt ud, og det må være spændende at indrette :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame, det er sjovt og spændende og ofte findes helt andre løsninger end jeg havde troet på forhånd:)
      Tak :)

      Slet
  7. Jg er sikker på du er kommet til det helt rigtige sted søde Miri .. G det bliver så godt - det tvivler jeg ihvertfald ikke på :) :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Marianne, du må jo selv dømme :)

      Slet
  8. Jeg elsker også at indrette. Pt. er der ikke så mange muligheder, men det kommer. Jeg ved det, men det tager tid :-/

    SvarSlet
    Svar
    1. Næ, kender godt det med at man ikke synes det er muligt..Men ofte kan man godt rykke lidt rundt alligevel- skabe lidt ny energi :)

      Slet
  9. Jeg elsker også at indrette - der er meget hulebjørn over mig... ;-) Men det behøver ikke at ske hurtigt. Sommetider er det sjovt at have ideer, der langsomt vokser til en helhed, mens man går og kigger... og finder...

    Jeg tror og håber, at du bliver glad for dit nye sted. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Mia, nemlig- at lade tingene tale, lade rummene fortælle hvad de har brug for. Vores fysiske omgivelser er meget vigtige for vores velbefindende !
      Tak :)

      Slet
  10. Det ser dejligt ud i din lille oase, tillykke med den og følelsen af at være hjemme.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Linda for dine ord :)

      Slet