søndag den 7. juli 2013

At komme hjem

 Jeg er kommet hjem.
Derfra min verden nu skal gå- der under de store træer, under eg, blandt bøg og røn.
Så langt mod syd, at jeg næste triller af Sjælland.
Men dog stadig på Sjælland.
 Jeg sidder på gårdspladsen og kigger på en himmel så blå, som himlen bare kan være, når sommersolen skinner og træerne står grønt over husets tag.
 Jeg er kommet på plads, i mit lille hus ved skoven- på plads, vil blandt andet sige, at mine bøger er kommet ud af de flyttekasser, hvor i de har boet alt for længe.
Jeg har fundet mine ben, fundet de små boder med årstidens grønsager.
Her er stille, så stille, at jeg kan høre mit hjerte slå ; - " Hvad er det, jeg har gjort !? Jeg gjorde det sgu ! Jeg gjorde det sørme! Jeg gjorde det !! "


41 kommentarer:

  1. Tillykke - hvor er det dejligt at læse, Miri! Er du flyttet sydpå eller nordpå?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej igen - du søde, hvor er det lang tid siden !
      Jeg har rettet lidt i mit indlæg- er flyttet til sydsjælland :)
      Hvor er det mærkeligt at blogge igen !

      Slet
  2. Ej for Søren da, sikke spændende! Håber virkelig for dig at du vil finde den glæde og ro i det nye hus som der skal til!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gaia ! Lang tid siden, jeg har hørt fra dig !
      Tak :) Jeg håber og tror, det er en milepæl i mit liv. En af tre; 1. Få mine børn, 2. Blive skilt og 3. Flytte langt og længere end langt :)

      Slet
  3. Jamen Miri, du har jo bare gjort som jeg.. Fundet det sted hvor roen skal findes og hvor der er højt til himlen :) Om årsagen også er den samme er ligemeget, jeg kan kun sige at jeg ikke har haft det bedre i årevis, end nu hvor jeg kan sidde og kigge meget langt, og ud over markerne.

    Tillykke med dit nye bo, jeg ved du bliver glad for det:)

    Knus Henriette


    Og PS: du er altid velkommen til at besøge mig hernede, hvis en udflugt trækker i dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det dejligt for dig Henriette !
      Det gør mig virkelig glad , at du har fundet frem til det der giver dig et værdigt og godt liv.
      Tak for indbydelsen :)

      Slet
  4. Miri: Lige nu har vi sjove planer, der omfatter England... og en autocamper. Men jeg har en stærk trang til på et tidspunkt at gøre som du. Bo i al enkelthed med fokus på det gode i livet. Det skal nok komme.

    Indtil da vil jeg nyde at følge med hos dig her på din nye plads... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Spændende planer !!!!
      Vi lever kun een gang og jeg tror vi kal vove spinge, vove at udleve vores drømme- noget vil ske og dét er vel det der er meningen med det hele, at gribe livet , at udleve vores muligheder.. :)
      Tak fordi du vil følge med her:)

      Slet
  5. dejligt at høre fra dig og at du er landet og du har det skønt og jeg glæder mig vilde til at se dit nye hjem :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Helle og du er velkommen :)

      Slet
  6. Hvor lyder det dejligt og modigt! Jeg glæder mig til at følge din færd :-)

    SvarSlet
  7. Kære Anne, tak fordi du synes jeg er modig.. For det er jo det jeg er !
    :)

    SvarSlet
  8. Men så underbart, Miri! Jag är så glad för din skull och jag önskar dig allt gott i ditt nya hus!
    Stor kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Ann- jeg håber jeg kan dele ud af det hele :)

      Slet
  9. Søde Miri, så fandt du endelig stedet der passer til din fantastiske, livsglade og positive energi :) knus og kærlighed

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære du- jeps !
      Det var nemlig det jeg gjorde :)
      Og tak for de fine ord !

      Slet
  10. Nå er jeg spent, Miri. Det skal bli moro å følge med på årshjulet i ditt nye hjem. Lykke til!

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Og jeg glæder mig til at dele ud af det hele- hvis jeg ellers kan komme ind i mit blogger flow igen..

      Slet
  11. Jeg er så glad for din skyld!

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak :) Glæden er også mærkbar her :)

      Slet
  12. Hvor herlig læsning - lykke til i din nye verden :D

    SvarSlet
  13. Svar
    1. Pernille, det er dejligt og også en anelse uvirkeligt, og tænk, det ER :)

      Slet
  14. underbart!!! jag nästan hör ända hit hur ditt hjärta slår.. så vackert det känns och verkar. bra för dig och önskningar om den vänligaste sommar ...

    kramar Lycke

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Lycke; Tak og atter tak- mit hjerte slår til tider lidt uroligt, men oftest med en dyb og rolig følelse af at mod betaler sig :)

      Slet
  15. Kære Miri!
    Jeg har sagt før og siger det igen, jeg er så glad på dine vegne :-)
    Knus.

    SvarSlet
  16. Kære Miri, hvor er det smukt! Stort stort tillykke med dit nye hjem. Det er lige præcis det jeg også drømmer om :-) Glæder mig til at følge dig!
    stort knus fra Lotte (fru langsom)
    (ps, jeg har en lille blog jeg har tænkt mig at blogge på resten af året, eller ihvertfald over sommmeren, jeg er jo ikke så vedholdende... kig forbi hvis du har lyst.)

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Lotte, dejligt du også er tilbage ! Du ved jeg altid savner dig, når du er væk :)
      Og selvfølgelig kigger jeg forbi !

      Slet
  17. Kære Miri.

    Det er jo din drøm du har gjort til virkelighed, hvor det glæder mig vildt på dine vegne. Lidt modigt er det også sådan at flytte så "langt" væk fra det kendte.
    Er helt sikker på du har fundet pladsen hvor livet skal leves og naturen skal ind under huden.

    Stort tillykke med at du gjorde det og dit nye liv.

    Kram Marlene

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak for dine ord, Marlene- de gør mig glad :)

      Slet
  18. Du er så sej og modig. Og jeg misunder dig (lidt) at du sådan udlever drømmen om hus og have. Det ser ud til at være et skønt sted du er landet! Glæder mig til at følge med i dit nye husliv :-)

    SvarSlet
  19. Dejligt, jeg får helt tårer i øjnene....nu har du fået et nyt sjæls slot! Lykke til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, hvor er du sød- tak :) Og du er altid velkommen !

      Slet
  20. Sikke et stort og på sin vis modigt skridt at tage - stort tillykke med det, Miri, og alverdens ønsker om at det hele falder ud som du håber og ønsker. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Janne- jeg føler mig brav og modig og fuld af eventyr :)
      Og nogen gange frygtelig lille og glup hvad har jeg gjort :)

      Slet
  21. Der var du jo Miri. Wow, hatten af for dig. Jeg går og drømmer om at flytte på landet, men er ikke rig nok til at bo så tæt på Kbh som jeg gerne vil, men dog stadig på landet. Så ind til videre bliver det ved drømmen :-) glæder mig til at høre mere om dit nye liv.
    Al held og lykke med det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er nemlig lige her- på udkanten af Danmark :)
      Tak søde du :)

      Slet
  22. wauw hvor det ser skønt ud!
    Jeg glæder mig til at følge med <3
    kh Thea

    SvarSlet