onsdag den 31. juli 2013

Dronningeledet

Mit hus hedder Dronningeledet. Det er ikke mig, der har navngivet det- det hedder det bare.
Dronningeledet.
Dengang, i den tidlige vår, hvor jeg besluttede mig for at flytte, skrev jeg lidt stikord i min kalender;

Nye levemåder
Nye rytmer
Hverdagens rytmer vil forandres gennem årstidernes vekslen
Nye markeringer, nye årstidsfester
Enkelthed, ro, én ting af gangen
Ting tar tid
Langsomhed
Alt er godt

Det gør godt at læse disse ord, disse overvejelser.



22 kommentarer:

  1. Det er dejlige stikord, du har skrevet - gode at holde sig for øje, og de giver nok sig selv, nu hvor du er blevet dronning på dit eget lille slot i det sydlige Sjælland ...
    Måske ses vi til Sidses loppemarked på søndag?

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Madame; Det er nemlig godt for mig at huske dem, at friske dem op og måske ændre dem. Livet er jo foranderligt :)
      Jeg ved ikke om jeg kommer- ville gerne :)

      Slet
  2. Gode ord, Miri. De får mig til at tænke på min egen proces og hvordan det at flytte sig fysisk virkelig ændrer mange ting - også indadtil.

    Det er spændende dage, tider og ja, langsomheden må vi huske. For det er i den, at alting opstår, det, der virkelig betyder noget. Tror jeg! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke et smukt navn til dit nye sted.
      De nye rammer gør dig godt, kan jeg fornemme.

      Slet
    2. Kære Lene- tak for dine ord - de binder nogle sløjfer på mine tanker- tak :)

      Slet
    3. Kære Eva- ja, det er et fint navn- jeg vil også begynde at bruge det mere :)
      Jeg håber du har ret.. Tak :)

      Slet
  3. Det navn må have betydet noget engang? Måske... eller også var det bare poetisk ment...

    Det er så godt at skrive stikord op - det gjorde vi også på et tidspunkt, og det hjælper, så man retter ind efter dem. Nu er vi så ved at skrive nye stikord - lidt i samme stil som dine faktisk. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Mia- på ledstolperne er forskellige dronningers monogrammer:)
      Det må være godt at være 2 på en sådan livsrejse :)

      Slet
  4. Så fint. Det passar ju dig för du är drottning i ditt liv! Kram!

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Pia, tak for de ord- dem har jeg skrevet med stort i min kalender bog, så jeg hele tiden husker det ! :)

      Slet
  5. Hvor er det smukt, Miri... det hele. :-)

    SvarSlet
  6. Dejligt navn til dit hus. Rigtig godt at læse med her på din nye blog. Jeg kan desværre ikke finde ud af, at blive fast læser hos dig - hvordan gør jeg det?
    Kærligst Hanne Maria Bruunsbolig

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Hanne Maria- tak for dine ord :)
      Øh...fast læser- sorry, men aner det ikke !!
      Skal nok spørge min IT-ansvarlige :)

      Slet
  7. Dejligt indlæg - glæden kommer helt ud på den anden side
    af skærmen, TAK fordi du deler og tillykke med dit nye liv!

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Dorthe, det er jeg rigtig glad for at høre- tak :)

      Slet
  8. Det høres ut som gode stikkord som kan brukes til inspirasjon. Jeg lurer på om du skriver dagbok fra det nye livet ditt? Jeg ville like å lese en sånn bok, med dine kloke tanker og vakre bilder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde du, nej, jeg skriver ikke rigtig dagbog.. Men det er sjovt du spørger for en anden klog kvinde sagde engang til mig at jeg burde skrive og ikke mindst tage billeder :)
      Mange tak for dine fine ord :)

      Slet
  9. Smukt og majestætisk navn din nye bolig har. I like! :-)
    Dine stikord er gode.

    SvarSlet
  10. kloge ord og betragtninger. Dronningeleddet det måtte det jo hedde :-)

    SvarSlet