tirsdag den 30. juli 2013

Sommermad

Madplanlægning har der ikke været meget af i Juli. Jeg laver mad af det jeg har.Og det jeg har , har jeg jo købt, men det er ikke købt efter en overordnet plan, men bare fordi..Ja, det så godt ud eller noget andet.
Ingen planer i Juli !
Men nu kommer hverdagen stormende tættere og tættere på, så må jeg vist finde et vist overblik frem fra gemmerne - måske.. :)
Jeg havde været "hjemme" i storbyen og vendte tilbage til skoven og kunne alligevel frembringe et yderst velsmagende sommer i Juli aftensmåltid ;
 Salat af knuget spidskål- med super søde tomater, purløg, ristede græskarkerne og gavmilde mængder af fuldfed feta.
Cremet omelet med svampe og røget paprika og gurkemeje. Og lidt mere purløg.
Let, enkelt og åh så godt.

11 kommentarer:

  1. Hvor ser det dog lækkert ud - sommermad lige efter mit hoved! Her har måltiderne været efter samme princip i de varme uger og et kig i køleskabet og spisekammeret afgjorde menuen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved at mange mennesker spiser let i varmen forbi den ikke har den store appetit... Det problem har jeg ikke ! :) Min appetit er aldrig svigtende :)

      Slet
  2. Hmm det lyder lækkert. Hvad er knuget spidskål? Har du kogt det og knuget det eller?

    SvarSlet
    Svar
    1. Sprødstegte svampe ER bare godt ! :)
      Næ, jeg knuger det i mine barkede næver- med lidt eddike, lidt god olie og salt og peber. Derefter kommer resten i. Gør kålen venligere :)

      Slet
  3. Verkligen gott! Och dina tallrikar är så vackra!

    SvarSlet
  4. Svar
    1. Ja, holder i hvert tilfælde ret så meget af den slags mad :)

      Slet
  5. Det er også den slags mad, jeg bedst kan lide. Enkelt og sundt. Gerne (og helst) efter årstiderne. Jeg ville ønske, at restauranter kunne indse, at vi er mange, der holder af enkelthed frem for "oplevelser"... ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Mia, netop årstiderne bør afspejle sig i vores mad. Jeg forsøger at lade dem gøre det, at spise efter sæson. Men...Jeg er langt fra perfekt :) !
      Det er meget lang tid siden jeg har været ude at spise en oplevelse - ha ha :)
      Men enig !

      Slet
  6. Det ser lækkert ud. Jeg er et madøre, og kan ikke sige mig helt fri for at planlægge dagens måltider. Men det må¨gerne være sundt og smage godt og se lækkert ud. Lige som dit :)

    SvarSlet