mandag den 5. august 2013

3 glæder

Jeg har altid haft mange glæder i mit liv- altid. Og jeg har været glad for dem Jeg har også haft mange sorger. I de senere år, jeg er begyndt at synliggøre mine glæder ved blandt andet at verbalisere dem og ikke mindst tydeliggøre dem ved at anerkende dem og være taknemmelig for dem. Små og store glæder- jeg er taknemmelig for dem.
 Det er ig en daglig glæde at nyde dilden , der gror ved den hvidkalkede mur.
Det er mig altid en glæde at plukke buketter til mit hjem. Her har jeg samlet Matrem og en enkelt stilk Judas penge.
Det er mig en daglig glæde at kunne plukke en solvarm tomat af egen avl og en stille taknemmelighed ved visheden om, at en god veninde har foræret mig den tomat plante, da det var forår og jeg boede et helt andet sted.

8 kommentarer:

  1. Så smukt at se dine billeder og læse dine ord - det er de nære ting, der giver livet mening!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte :) Og jeg tror du har ret og den erkendelse giver mig tryghed og glæde.

      Slet
  2. De små glæder er tit de største... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Mia - ja, på en eller anden spøjs måde er de det.. Og mange glæder, små glæder, giver en grundglæde- tror jeg :)

      Slet
  3. Dejlige ord og en vigtig påmindelse, tak! :) Det store i det små. Ja!

    SvarSlet
  4. Måtte lige ind og læse lidt hos dig efter at have set billede af Mønbroen. Der ER dejligt på landet. Vi bor ikke så forfærdeligt langt fra dig.
    Smukke og kloge ord.. Jeg holder meget af sangen: De nære ting.

    SvarSlet
    Svar
    1. Velkommen her- det var dejligt du kiggede forbi :)

      Slet