torsdag den 15. august 2013

Aften sysler

Her er trods alt lidt på pindende.
 Må indrømme, at der de sidste mange måneder er røget en del karklude/vaskeklude og håndklæder af mine strikkepinde. Det er de ultimative Jeg-Slår-Hjernen-Fra strikketøj . Og så længe jeg finder en glæde ved det, bliver jeg ved :)
 Lidt uldne sokker er også strikket- der er rester at lege med og en vinter lige om hjørnet.
Og den der vinter, kræver mere uld- jeg har købt garn og opskrift til en ny hue - med neon, skal jo cykle langt på landevejen i mørke :)

14 kommentarer:

  1. God idé med neonfarven, når du nu skal cykle på landevejen i mørke! Har du refleksbrikker? Ellers må du endelig ha' og også gerne refleksbånd. Du er fantastisk til at strikke!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er bare så sød Gitte :) Jeg er ingen dygtig strikker, men jeg holder af det :)
      Du kan tro jeg har reflekser og lygter og det hele ! Og hjelm :)

      Slet
  2. Den hue har jeg også haft kig på, glæder mig til at se resultatet. Har du overvejet at cykle med en af de der neonveste, som man nu om dage SKAL have i sin bil?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig også til at begynde på den og skal nok vise den frem :)
      Jeg ejer skam hele 2 af disse øndige veste :)

      Slet
  3. Du vet väl att det finns reflexgarn, som man stickar in i muddar, vantar, mössor med mera?
    Det kanske är nåt för höstens och vinterns cykelturer.

    Här t.ex
    http://www.vavkompaniet.se/garner-och-fibrer/reflexgarn/

    och här i lite olika grovlek
    http://gunnsgarnochhobby.aceshop.se/Products/68-seeme-reflexgarn.aspx

    SvarSlet
  4. Kære Ann, se det var jo smart !
    Tak for den gode ide og links :)

    SvarSlet
  5. Det giver da bare så megen mening at strikke små nyttige ting.

    Og jeg bliver lige nødt til at fortælle dig, at da jeg læste dit nye blognavn første gang, så fik jeg lige i skyndingen tilføjet et L :

    vandre blandt elge.....

    Og nu læser jeg det sådan hver gang, - med et skævt lille smil. Nyder at tænke på dig vandrende rundt blandt elge ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hø hø, søde Eva, det synes jeg er hyggeligt :)
      Jeg er faktisk ret betaget af elge... Da jeg havde mit Sjæls Slot i Sverige- da var de i min skov :)

      Slet
  6. Strik er dejligt at slappe af med - om det er små eller store projekter. Jeg elsker at strikke - og i øjeblikket på en hemmelig gave til min søde veninde, som snart har fødselsdag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er nemlig godt at slappe af til.. Og til at udfordre hjernen, hvis vi kaster os ud i indviklede projekter ! strik rummer det hele :)
      Og overraskelser er gode :)

      Slet
  7. Jeg kan også godt lide strik med struktur. Fantastisk hvad man kan med blot ret og vrang!

    Håber det også kan give lidt pusterum, så ikke det der job-noget tager pippet fra dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er så enkelt og dog så lækkert :)
      Tak. Det der job noget fylder !
      :)

      Slet
  8. En eller anden dag vil jeg også strikke karklude :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Pernille, du er mange niveau over karklude :)

      Slet