fredag den 23. august 2013

At grave op og flytte rundt

Jeg fortaber mig i Haven. Indretter og flytter om, både i virkeligheden- den der giver sorte negle, samt i tankerne- dem der fylder papirark efter papirark med tegninger og ord.
 Urtehaven er "tegnet" med hidsigblå snor, indtil videre.

 Timian flyttes fra den fede jord til den , nå ja yderst stenet..
Håber det går.
 Jeg har flyttet en del rundt på alle planter denne sommer..Og det er gået godt. Men nu flytter jeg urterne fra den fede muld til yderst ussel jord.. Fordi urtehaven , i mine drømme, skal ligge lige dér.
Håb. Håb er vel en stor del af at have en Have :)

Lige før mørket lagde sig som en blød dyne over Haven, løb jeg ud og klippede toppene af mynten, så kan den tørre og drikkes som the.
Mynten skal nu nok klare sig på den dårligere jord.Mynte besidder en livskraft som er misundelsesværdig.
Krydser fingre for resten.
Håb og kærlig snak og ekstra vand og på sigt kompost. Så skal det nok blive godt. Ikke ? Jov :)


16 kommentarer:

  1. Miri - har de bogen "Dejlig er jorden" af Kerstin Stjärne?? Kan ikke huske om vi har snakket om det...den er lige dig. Ellers har jeg 2 eksemplarer, den er næsten et must. Og helt rigtigt, de fleste urter kan vel bedst trives på stenet og varm jord? Ja, mynter - mynter - de er overdådige...har nogle der står på for god jord, de er 1½m høje og blomstrer nu. Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Lone- jeg ejer denne bog, netop fordi du engang fortalte mig om den :)

      Slet
  2. der skulle stå du - vi er da ikke gået hen og blevet De's.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det er vi i hvert tilfælde ikke blevet :)

      Slet
  3. Det lyder dejligt med dine planer! Glæder mig til billeder af din urtehave :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er nu altid så opmuntrende og virker virkelig interesseret og det er jeg dig taknemmelig for :)

      Slet
  4. Det er dejligt du har fået den have. Både til at fortabe dig i, men også til at "dele" med os :-)

    God weekend du skønne!

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Karina, det er noget af det bedste jeg har gjort for mig selv :) Og jeg er glad for jeg må dele det :)

      Slet
  5. Hvor jeg glæder mig på dine vegne. Endelig mulighed for at drømme og få jord under neglene. Glæder mig til at følge den i ord og billeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg nyder det SÅ meget ! Og er glad for du gider høre med :)

      Slet
  6. Kære Miri
    Jeg er slet i tvivl om at din have bliver så fin ❤❤ -
    Og endnu en gang tænker jeg .. Hvor er det godt du er flyttet til et hus med have :)
    Mange kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, Marianne, det er SÅ godt for mig :)

      Slet
  7. Haveplaner er skønne. Og man kan jo altid lave nye, hvis man får brug for det. Det er noget af det dejlige ved haven. (Og så muligheden for at tage en morgenvandring med kaffekop....)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig noget af det bedste ! At vi bare kan lave nye planer, ændre det der er og skabe nyt :)
      Og ja, vandringerne- dem holder jeg også af :)

      Slet
  8. Jeg er vild med din hidsigblå snor, og haveplaner lyder som ren terapi :)

    SvarSlet
    Svar
    1. :)
      Jeg gik i haven efter alle mine dejlige weekend gæster var rejst, var trist og efter tid i haven , blev jeg glad og fyldt med håb :)

      Slet