onsdag den 21. august 2013

At mærke efter

Læser Majbritte Ulrikkenholm  igen. Igen.. Hvor har jeg læst hende ofte og hver gang, oplever jeg noget andet ved  hendes ord.
Drikke morgenkaffen, ser ud mod skoven, en flok unge fasaner tripper forbi. Pas på, nu er det vist snart jagttid.
Klokken er over 6 , nu skal jeg snart pakke mig sammen.
Næsen en anelse kold, må vist få bestilt brænde.
En pludselig følelse af ro og eftertænksomhed, lang tid siden den følelse har været forbi.
Hverdagen er alt for opslidende. Men jeg har givet det en måned, så skal det blive bedre, falde til ro, give mulighed for at trække vejret i bund- mentalt set. Og jeg tror på det. Jeg vil det gerne. Og jeg vil lytte til mig selv og min krop. Erfaring er en gave.
Himlens farver ligner PeachMelba sorbet, hybene i mine roser gløder mod den grønne løv.
Jeg er lidt træt. Husker stemningen fra bogen, muligheden for at ændre sig. Magien ved livet.
Drikker den sidste slurk. Skriver de sidste ord. Må samle mig og finde den hvide JernHest :)
God Onsdag !

18 kommentarer:

  1. God dag til dig, Miri. At skifte til nyt arbejde er hårdt, jeg håber tingene falder på plads i løbet af denne måned. Majbritte Ulrikkeholm har jeg aldrig læst, kun interview med hende, dejligt at kunne læse bøger igen,og de stadig siger noget :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene tak for din opmuntring- det er rart at vide, du går helt derovre og tænker lidt på mig :)
      Bøger- jamen måske også derfor jeg holder så meget af dem- de samme ord, skaber nye betydninger, alt efter hvornår du læser dem.

      Slet
  2. Du glemte helt at nævne den uimodståelige lækre vaffel på billedet. Næst efter pandekager er sprøde vafler min livret (lidt svensk er man vel efterhånden)

    Følelsen af ro må gerne smutte forbi mig når du er færdig med den ;)

    Ha en dejlig dag

    /Marian

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker vafler, men laver dem for sjælendt...
      Ja, du må efterhånden føle dig ret svensk- synes det er så fedt, at Ihar kastet jer ud i at leve derovre i det dejlige land !
      Jeg sender den videre- for den var her kun kort :)

      Slet
  3. Så smukt ♥ glæden ved hverdagen. Og må du finde din rette hylde, hvad enten det er med jobbet, du har nu, eller et der kommer ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Gitte- ja- min hylde må være der , her eller der :)

      Slet
  4. God dag til dig. Nyt arbejde er altid hårdt - mon ikke hverdagen falder mere på plads efter et stykke tid?

    kH Bodil

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, Bodil- det håber jeg ! Dette arbejde kræver bare meget.. Og måske lidt for meget.. Men jeg håber :)

      Slet
  5. At mærke efter er en god evne at ha´, og lytte til fornemmelser og handle på dem er arbejdsomt. Dybe vejrtrækninger er hjælpsomme, når der skal gives plads til nyt - arbejde, flytning og nye livsbetingelser. Håber dagen bliver god! KNUS!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, søde du, du skulle bare vide hvor ofte jeg glemmer at trække vejret ordenligt...Synes ikke jeg har tid ! Og det er jo noget vås- ikke tid til at trække vejret ibund-nu må jeg vist lige tage mig sammen.
      :)

      Slet
  6. Ro og eftertænksomhed er en god følelse. Hold fast i den. Og klogt at give det en måned, al begyndelse er svær, på en eller anden måde, og bliver det ved med at være det, så er der andre muligheder. Du bestemmer heldigvis selv, både hvordan du vil opfatte dit liv, og hvad du vil gøre med det. knus

    SvarSlet
    Svar
    1. SÅDAN ! Tak sødeste Helle :) Tak for at huske mig på det:)

      Slet
  7. Uf ja, der er lidt "bid" i det om morgenen nu. En pind i brændeovnen kan nok løse det. Jeg elsker i øvrigt at lave "pindlinger" (frit oversat efter engelske "kindlings") - det er små bundter med tørre kviste, som jeg binder sammen med et bastbånd eller lign. Godt til optænding... ;-)

    SvarSlet
  8. Mia, jeg vil simpelthen skabe mig ro og overskud til at begynde at binde pindlinger !
    Tak :)

    SvarSlet
  9. Kære Miri

    Godt at mærke efter - og sige fra ....
    Tror rigtig mange finder sig i ...
    Det har du jo også gjort en gang
    og mærket konsekvenserne ...
    Sender dig en masse energi til cykeltur og job ...
    Og tanker til dig kram

    SvarSlet
  10. Å gi oss selv tid er den største gave... Vi er nå ofte så utålmodige, vi mennesker. Stopper sjelden opp. Lever på overflaten.

    Jeg har innsett at jeg trives best når jeg får noen skikkelige dypdykk innimellom. Inn til kjernen.
    Og ro, stillhet og enkelhet er gode verktøy når noe skal overveies.

    Takk for at du deler.

    SvarSlet