fredag den 2. august 2013

HaveGlæde

At have en have, et stykke af Moder Jord, er en gave af de helt store. Så er der mulighed for at drømme om roser og gulerødder. Om høns og aspargesbed.
At have en have giver muligheder for at drømme og se det, andre slet ikke kan se;
 Her gror der en New Dawn rose , henover mit brændeskjul og på midten mødes den af En Klematis Montana Rubens. (Og brændeskjulet er så forresten også helt fuldt af brænde.. i min drøm..)
 Her gror en frodighed af Violfrøstjerne, roser eller bonderoser og smukke høststauder.
Og her har vi mit heksebed eller urtehave- indrammet af kastanjehegn.
Arhm men, det bliver bare SÅ smukt !

17 kommentarer:

  1. Nu fik du haven, du har savnet så længe - hvor er det skønt! Ja, en have er en gave af de helt store ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ! Endelig fik jeg en have igen :) Og jeg glædes !

      Slet
  2. Det bliver fantastisk, uden tvivl.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikke sandt- hvis du bare kunne se det med mine

      øjne :)

      Slet
    2. Det er så fedt at se, drømme, planlægge, glæde sig, få flere ideer osv osv.

      Slet
    3. JA ! Og du lever både her og nu og i fremtiden og lærer af dine fejl :)

      Slet
  3. Svar
    1. Åh hvor godt- jeg kan se det så godt, at jeg nogengange bliver helt overrasket over, hvordan her faktisk ser ud :)

      Slet
  4. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  5. Du har altid haft en have, Miri, også da du ikke havde nogen! ;) Og jeg ser dig i den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, det var meget smukt sagt - tak :)

      Slet
  6. Dejligt, at du er tilbage. Glæder mig til at følge dig og din have på din nye blog

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak May Anna :)
      Og jeg glæder mig til at dele :)

      Slet
  7. Drømme er dejlige at have og dine lyder så smukke så smukke :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har lært noget gennem mit lange liv, at drømme MÅ vi have , men vi skal også udleve nogen af dem.
      Og det forsøger jeg så, et lille skridt af gangen :)

      Slet
  8. Jeg elsker også at have en have, og jeg drømmer også om mange ting. Blandt andet høns - men det går ikke i spænd med rejselysten. Så det må blive senere, når jeg er faldet mere til ro. Men én ting ved jeg - mine høns skal være tidligere burhøns, som fortjener et ordentligt liv. Kender du historien om Maggie og Burhønsenes Befrielsesfront?

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Mia, ja, jeg ender historien fra Signe Wenneberg- en fantastisk historie ! Og skræmmende...Synes bur
      høns burde forbydes ved lov !

      Slet