tirsdag den 20. august 2013

Man kan jo være ret så mæt og alligevel trænge..

 Der hvor jeg bor ligger 2 butikker ved siden af hinanden. De fører begge sommerens store fristelse- mandler svøbt i hvid chokolade og drysset med lakrid... Åh fryd !
I går, selv om dagen ikke skulle have budt på sødt, hoppede en pakke op i min kurv. Jeg var magteløs og måtte give efter.
Og ned røg den - sammen med kaffen. Haven blev besøgt og pludselig var klokken langt over min aftensmads tid.
Uden den store appetit- men synes dog jeg trængte, biksede jeg lidt let mad sammen.
Sommerens hit i Dronningeledet; vendt spejlæg med gurkemeje og røget paprika.
Og måske sommerens sidste sommerlige salat, inden jeg overgiver mig til de grovere grønsager.
Rød peber, tomater,ristede solsikkekerner og blandende urter fra haven. Samt en god dressing.
Det blev spist med nydelse også selv om sulten ikke var overvældende :)

14 kommentarer:

  1. Jeg tænkte på dig, da jeg gik forbi en anden mandelvariant, men jeg lod være ;-) din aftensmad er lige efter mit hoved. God tirsdag til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, Lene- de frister mig alle disse chokoladeLakrids lækkerier :)

      Slet
  2. Hvor ser det lækkert ud - jeg er også helt vild med de mandler og med chokoladekugler med lakrids :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de der kugler med lakrids i midten !! Mums :)

      Slet
  3. Lækker, lækker mad, og enkel, og så alligevel ikke :) Uha, de mandler med chokolade og lakrids, de kalder og lokker. 3 dage tilbage og fryd :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Meget enkel mad- da de skønne mandler blev spist alle som eeen :)
      Jeg glæder mig !

      Slet
  4. Hvor er det skønt, når de dejlige spiser selv finder vej ned i indkøbskurven.
    Så må man jo blot takke for hjælpen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha- ja, de der mandler har sprunget i min kurv en del gange denne sommer :)

      Slet
  5. jeg er vild med tynde omeletter med salat, ost og skine - en let, men mættende sommerret, som jeg vist ikke bliver træt af!

    SvarSlet
  6. Chokolade med lakrids får også mig til at kigge væk, mens de springer op i min kurv ;-) Din mad er lige efter min smag; gode farver på tallerkenen og nydelse for synet!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hø hæ- det er noget livligt noget :) Men åh, hvor det dog smager :)

      Slet
  7. Kender godt det med magtesløsheden... bliver også overvældet af den af og til.. ti hi...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen- nogen gange må man bare opgive al modstand :) !!

      Slet