onsdag den 7. august 2013

Om at bygge om

Jeg flyttede længere end langt, for at få mulighed for at ændre områder af mit liv, jeg ikke var tilfreds med.
Jeg måtte flytte helt herned på kanten af Sjælland for at få de rammer, der giver mig mulighed for ændring.
Ændringer tager tid, kræver hårdt arbejde, bevidsthed og ikke mindst tålmodighed.
Jeg er glad for og stolt af, at jeg tog den beslutning- jeg tog ansvar for mit eget liv. Det er sjovt, det er spændende, det megahårdt, det er ensomt, det er fuld af glæder, fuld af muligheder , fuld af begrænsninger, der skal vendes til udfordringer og nye måde at anskue mangt og meget, men først og fremmest er det mit liv og det er min livsopgave at skabe det bedste liv, jeg nu engang kan, udfra de muligheder og forudsætninger jeg har.
Det er opgave er jeg yderst taknemmelig over at have fået.
Tanker der kunne være tænkt, mens jeg i går sad på min trappesten og håbede regnen ville blive ved. Det gjorde den ikke :)

16 kommentarer:

  1. Det er så flot, at du har kastet dig ud i alt det nye, der er sket i den sidste tid. En spændende proces er sat i gang, der vil give nye erfaringer og udvide din omgangskreds. Og du har naturen lige uden for døren til glæde og inspiration ... :)

    SvarSlet
  2. Kære Madame- at leve så tæt på natur og jord, beriger mit liv enormt :)

    SvarSlet
  3. Det lyder godt, Miri, og du er sej, at du har taget ansvar for dit eget liv. Jeg er sikker på, at du får skabt dig nogle dejlige rammer i det sydsjællandske - og hvem ved, måske flytter jeg en dag ned i nærheden af dig. Det kunne jeg godt finde på... ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine ord- jeg er også sikker på at jeg er på den rette vej og nyder at gå den !
      Du skal være så inderligt velkommen- her er smukt og der er masser af plads :)

      Slet
  4. Det er en en udfordring og jeg tror du er kvinde til at klare den.
    For mig er det lige en anelse 'for langt ude på landet'. Jeg er sjovt nok mere til et periode på en dansk ø (som jo er langt ude i vandet!). Det har altid tiltalt mig, men jeg har lige en mand, der ikke rigtig kan se sig selv som overpostbud på en ø med 300-500 indbyggere ;0)

    Jeg håber, du fortsætter med at være lykkelig, trods de mange udfordringer du nævnte i indlægget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde Kari :)
      Udfordringer er en del af livet for os alle, jeg ville bare gerne forsøge at snakke lidt om, at livs forandringer skal komme inde fra een selv.
      Øen- kan godt se tiltrækningen- havde selv ø-drøm , det at være MIDT i havet :)

      Slet
  5. Kære Det er godt at du har gjort noget udfra dit eget ønske. Det er vigtigt at teste sig selv, hvor langt man egentlig har lyst, og komme bort fra det man ikke har lyst til. Alle terninger har flere sider, og vi elsker de gode og dejlige, og tager de andre med, fordi de nu er der. Jeg glædes over dit nye liv på dit nye sted. Og Mia kan da ikke andet end at flytte til det sydlige, som alligevel bare er en time fra Rådhuspladsen, Hvis man altså har bil. (c:'

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Sidse fra Stavreby- tak for dine ord :)

      Slet
  6. Det er så spændende at følge din rejse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eva, dine altid positive ord, får mig til at blive ved med at dele- tak :)

      Slet
  7. Svar
    1. 1000 tak Karina, det er jeg glad for du synes :)

      Slet
  8. Det er gode tanker og seje ord :)

    SvarSlet
  9. Jeg likte veldig godt tanken om å "bygge om" på livet sitt. Jeg er veldig tiltrukket av det du har gjort, å rykke helt opp for å starte livet på en annen måte. Men sånn som jeg lever nå er det ikke mulig å gjøre det. Likevel tror jeg at jeg kunne finne en måte å i alle fall "ommøblere" litt i livet. Det skal jeg tenke på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror nemlig også vi sagtens kan rykke lidt rundt i vores liv-vi behøver ikke springe ud og ændre det hele på en og samme gang.
      Små skridt, gør også tit, at hjertet kan følge med. Held og lykke :)

      Slet