onsdag den 14. august 2013

Stiv kuling og op ad bakke

Så ramte hverdagen det lille hus.
Og den ramte hårdt.
Jeg er træt og mere end træt. Det nye job er ikke helt som lovet og beskrevet, kræver sin kvinde og mere til.
Jeg kaster mig ud i udfordringen og håber ikke jeg brækker nakken eller mister modet.
Det enkle liv i langsomhed er sat standby- hvilket er en stor sorg. Der kan faktisk grædes mange tårer på en åben landevej i stiv kuling .
Jeg har allerede sagt til og fra og op og ned. Der lyttes og der er helt sikkert åbenhed og vilje for forandringer og nye strukturer. Jeg håber bare det går, for jeg vil det gerne, men jeg vil ikke brække nakken og miste glæden.
Men jeg tror ! Og jeg vil arbejde hårdt for at det lykkes !
Men glæden skal være min følgesvend og lige bagefter skal langsommelighed og enkelthed gå hånd i hånd.
Basta !

24 kommentarer:

  1. Godt at du har sagt til og fra - og at der lyttes! Hold endelig fast i glæden og i langsommelighed ...

    SvarSlet
  2. Glæden og langsomheden, ja. Hold fast, som Madame også siger. Det kræver sin kvinde, åh ja. Hele vejen, også op af bakke. Jeg hepper på dig, søde ven.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :)
      At have een der hepper er ikke det værste :)

      Slet
  3. Det er svært det der med jobbeskrivelser der ikke lyder helt som virkeligheden. Godt der lyttes godt du tør sige fra. Så kan tårer i stiv kuling være af det gode :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, virkeligheden ser ofte ganske anderledes ud...
      Jeg håber :)

      Slet
  4. kæreste Miri!
    Jeg ønsker dig det bedste, pas på dig selv og vær tro mod dig selv.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:) Jeg vil, som altid, gøre mit bedste.

      Slet
  5. Der kan fælles rigtigt mange tårer, jeg har selv prøvet det. For mig hjælper det altid at synge højt, eller bare inde i mig selv.
    Jeg sender dig de bedste tanker og ønsker.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Pia, tak for dine ord og at dele dine erfaringer:)

      Slet
  6. Sender deg en god kveldsklem og håper og tror at alt ordner seg til det beste.

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde du- er sikker på at alt nok skal gå, men.. Tak :)

      Slet
  7. Det er svært at starte nyt job. Og der skal jo gerne smør på brødet. Det lyder til, at den arbejdsplads har brug for dig. Måske skal den bare have lidt tid.
    Jeg sender dig de bedste tanker, og håber, at arbejdet med tiden kan forenes med det enkle, langsomme....

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak , kære Eva- uden at virke selvglad, så tror jeg at jeg besidder nogle kvaliteter , de vil have glæde og gavn af. Og som du siger; ting tager tid :)

      Slet
  8. Sender dig lige lidt medvind - til de lange cyklelture op ad bakke..

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh 1000 tak :) Hvorfor er der altid modvind ! Men vinden kan heldigvis lægge sig og måske slå om :)

      Slet
  9. Knus og klem herfra, ønsker dig medvind og solstråler til at tørre dine tårer, hold fast søde Miri, du kan godt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg kan ! Og vil !
      Tak , altid opmuntrende og søde du- glæder mig til vi ses :)

      Slet
  10. Det er vist sjældent at job og annonce passer sammen, men hører de på dig, så kan det ende med at være et rigtig dejligt job :0)
    God cykelturen med den nye hue til vinter og aftenerne med de tykke sokker ☺

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Kari- jeg håber - og tror faktisk også, at det kan blive rigtig godt- på sigt :)

      Slet
  11. Kæreste Miri - jeg håber ikke at det bliver til for mange ture i modvind med tårer. For du fortjener det liv, som du ønsker og drømmer om. Du har taget et vildt spring for at få langsommelighed, enkelthed og glæde. Jeg håber så inderligt at det lykkes for dig... Tanker herfra...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Karina :) Dine ord betyder meget for mig.

      Slet
  12. Åh, jeg skrev ellers i går, men kan se at mit "skriv" ikke kom med... jeg tror, at min maskine valgte at gå ned samtidig... ;-)

    Men jeg ville såmænd bare give dig et lille puf op ad bakken. Det er altid svært i starten, men efterhånden bliver det nok bedre, når du får sat dine rammer. Selvfølgelig skal det vende sig til glæde og langsommelighed igen. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. De der maskiner har det med at leve deres eget liv ;)
      Tak for dine ord og din opbakning :)

      Slet