onsdag den 25. september 2013

Kål

 Jeg holder utroligt meget af kål og spiser det hver eneste dag, tror jeg.
Spidskålet har været en lækkerhed hele sommeren, men nu synes jeg det smager lidt..- tja, vandet, blegt og kedsomt.
Jeg sprang på savoy kålet og blev en anelse udfordret af dets bitterhed i rå tilstand.
Men en dressing med en god olivenolie, en fantastisk hvidvinseddike, gavmilde mængder af dijon sennep,salt og peber og hvidløg - samt agavesirup (!) gav det rette modspil til savoykålens bitterhed.
Kan anbefales !
 Morgenfruer er ganske smukke og jeg har dem i min have.
De kan spises og er pæne - så hvorfor ikke ; kålsalat pyntet med morgenfrue :)
Velbekomme.

6 kommentarer:

  1. Uhm, det lyder lækkert og må prøves her hos os! Vi har fået bagte rodfrugter i tahindressing fra bladet Sæson til aften :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dét lyder ret godt med tahin til rodfrugter- tak for ideen og anbefalingen :)

      Slet
  2. Jeg er også et rigtigt kålhoved ;)
    Til gengæld har jeg et anstrengt forhold til morgenfruer i fri dressur. Men på kål, - dér pynter de da!

    SvarSlet
    Svar
    1. Kål ER godt :) !
      Ja, det ser da ret fint ud mod det grønne :)

      Slet
  3. -Og de tidlige rosenkål er allerede klar.
    Vi har prøvet savoykål. Synes, at det har en tendens til at blive lidt "sjasket".

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh- jeg holder så meget af dem ! Glæder mig til de når en butik nær mig. Her findes de kun i Hollandsk udgave, så venter med længsel :)

      Slet