tirsdag den 17. september 2013

Mad

Dild, koriander, mynte, purløg, kruspersille og timian.
Jeg drysser krydderurter på alt hvad jeg kan. Holder meget af det spark det giver til maden.
Og det gælder om at nyde det, men jeg stadig kan gå i haven og hente dem ind.
Squash, broccoli og peberfrugt.
 Squashen er af egen avl- jeg er stolt !
Jeg frådser i grønsager. Gerne med ost til. Og hvidløg. Løg. Quinoa eller linser.
Mad.
Mørk chokolade, marcipanMarkroner, mandler og brombær fra skoven.
Disse ingredienser og et par gevaldige skeer græsk yoghurt.... Dét er min nye last- min nyde glæde- min sidste selvforkælelse.

20 kommentarer:

  1. Det lyder vel nok lækkert alt sammen og fyldt med vitaminer! Her i huset elsker vi også mørk chokolade med brombær og mandler - gerne med skyr :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja, skyr er også godt og vildt sundt :)

      Slet
  2. Smukke billeder af skønne sager!

    SvarSlet
  3. Så heldig du er, med din egen avling fra naturen, Miri.
    Det var en stund jeg puttet dill på ALT.
    Nå synes jeg bladpersille er det beste jeg kan ta på alt........
    Så fin å se du hygger

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er heldig !
      Jeg har også spist dild i enorme mængder denne sommer :)

      Slet
  4. Når jeg ser dine billeder får jeg lyst til et drivhus, men jeg kender mig selv godt nok til at det får jeg ikke ;-) Men desserten er jeg med på. Og tænk at have egne krydderurter, hvilken skøn hverdagsluksus

    SvarSlet
    Svar
    1. Desserten ER god ! Og så enkel :)
      Jeg ville også gerne have et drivhus og fylde den med spændende tomater, basilikum og chili :)

      Slet
  5. Det giver en helt bestemt følelse, at hente og nyde egen alv :0)

    SvarSlet
  6. Lækre selvforkælelse. Jeg er med på hele din menu idag. Velbekomme til dig , Miri

    SvarSlet
  7. Forkælelses-detaljer. Enkelt og delikat.

    SvarSlet
    Svar
    1. Og sådanne tiltag er gode at gøre i disse overgangs tider :)

      Slet
  8. Smukke billeder af dejlige lækkerier. Jeg nyder også at kunne høste fra egen jord og drivhus. Jeg føler mig rig på en vidunderlig måde. Jeg har bl.a. lige lavet den lækreste ketchup af det overflod af tomater vi har i drivhuset. Det tager tid at lave - men det smager FANTASTISK.
    Jeg blev nysgerrig på marcipanmarkroner. Er det nogle, som du selv har bagt? Jeg har aldrig smagt dem - men de lyder lokkende og lækkert

    SvarSlet
  9. Drivhus.. Mit store ønske :)
    Forstår din følelse af rigdom :) Desværre nej, de er købt.. Men jeg burde da egentlig forsøge at bage dem selv !

    SvarSlet
  10. Hvor ser det godt ud Miri;)
    Jeg er glad for at have fundet dig igen, jeg har ikke været særlig meget til stede i blogland hele sommeren syns jeg,men nu kommer det igen:)
    Jeg er SÅ glad for at se at du har fundet dig godt til rette:)

    Kæmpe knus og kram herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Velkommen her :)
      Og håber du får din blogglæde igen :)

      Slet