fredag den 27. september 2013

Når det regner..

.. får man fregner, når det sner for man fler. Gode gamle Halfdan Rasmussen.
 I de tidlige morgentimer må jeg iklæde mig regntøj, vanter og de nye gummistøvler.
Og når jeg cykler hjem, skinner solen og jeg har det lunt i de nye gummistøvler.
 Hjem. Der hvor valnøddetræet lader smukke kviste drysse på plænen.
 Hjem, hvor vildæbler kan lægges dekorativt til skue.
Hjem, hvor der må tændes op, for NU er det blevet koldt.
Hjem er der hvor vejret kan trækkes i bund og glæden gror.
 Rigtig god weekend !
(Og hvorfor er det så lige det regner igen, denne morgen.....?  )

14 kommentarer:

  1. Det regner vel, fordi du skal have mulighed for at lufte dine fine gummistøvler ;)
    God weekend i hjemmet "hvorfra din verden går".

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Ja, det må være derfor ! Og det regnede da jeg cyklede hjem- så jeg har rige muligheder for at vise mig frem :)
      Nu skinner solen og jeg har fri :) !!

      Slet
  2. Fine gummistøvler, sej cykel, smukke naturbilleder, og her skinner solen hver morgen :) Knus og god weekend til skovtroldene ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak du dejlige kvinde- jeg er dit venskab taknemmelig - knus

      Slet
  3. Skønne gummistøvler og dejlig brændeovn - god fredag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. De er meget - meget lyserøde :) !
      Det er dejligt at have fået en brændeovn !

      Slet
  4. Jeg tror det regner mer hos dere enn det gjør her.........
    Så herlig og fargerik du er, Miri . Det hjelper med farger på en regnværsdag.....og varme klær.
    Jeg har kledd meg i ull i dag, for kaldt er det også her.
    God helg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg holder af farver- i sol og regn :)
      Uld må dertil og du kan heldigvis selv strikke det :)

      Slet
  5. Nu håber jeg solen vil skinne på dig hele weekenden OG mandag morgen :-) God weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine ønsker :) Lige NU skinner den faktisk :)

      Slet
  6. Det regner for at minde os om at sommeren er slut nu, og efter den kommer efteråret med regn og rusk men også med sol, gyldne blade og skønne frugter som kan nydes i den varme stue.

    God lørdag til dig, kære Miri.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  7. Svar
    1. :) Men det er jo regnfuld og mørk tid vi er i :)

      Slet