fredag den 6. september 2013

Nu falmer..

Om jeg vil det eller ej, så er sommeren forbi og vi bevæger os med hastige skridt mod vinteren. Og heldigvis har alle årstider deres egen charme, det er ofte overgangene der kan volde mig lidt "problemer", men når jeg først har, ligesom, overgivet mig - så nyder jeg den årstid, vi nu engang har.Og er taknemmelig for at leve et sted med hele 4 af dem.
 Det kan være svært at se skoven for bare træer...
Men nu har alle vækster mistet deres spændstighed og lyst til at fylde, så pludselig kan jeg se det hele bedre. Som det lille vandløb, der løber lige forbi.
 Smukke farver og former i skovbunden.
 De stolte ege.
 En afdød. Ser næsten malerisk ud på en bund af rustrøde blade.
Og pludselig ligger huset dér :)

24 kommentarer:

  1. Jeg tror snart jeg må ud med kamerate med fokus på de små detaljer, hver tid sin charme, jeg er også dybt taknemlig for de fire årstider. Tak for at minde mig om det :-) God fredag til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lene, det at tage billeder, hjælper mig at se de små detaljer- den lille skønhed.
      Håber du fanger det tidlige efterår gennem din linse :)

      Slet
  2. Godmorgen Miri!
    Jeg har det ligesom dig ang. årstider.
    De gule, brune og rustrøde nuancer er stærkt påvej og indrømmet de er også smukke.
    God fredag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Smukt er det !
      Og vi skal holde fokus på dét og ikke på de mørke morgner...... :/

      Slet
  3. Så fint du har fanget septembers poesi! Jeg holder også meget af vores fire årstider og ville nødig bo et sted med sommer hele året :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :)
      Nej, jeg ville heller ikke kunne klare sommer hele året !

      Slet
  4. Smukke og stemningsfulde billeder fra et helt fantastisk sted :) Jeg er også ved at overgive mig til efteråret, for det er jo det man gør, overgiver sig. Men planterne og træerne vil ikke sommer mere, og så må vi følge med naturen, det føles godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. At overgive sig til efteråret,til vinteren- en proces jeg åbenbart skal igennem hvert eneste år :)
      Og ja, vi er en del af naturen og det kan vi ligeså godt indse og så leve efter den. Gør også vores liv rigere :)

      Slet
  5. Jeg ser det samme som du og har det på samme måde, på trods af de nuværende aehmm.. bøvlerier :)

    Jeg nyder det hele sammen med dig i form af billeder og ord.
    Tak for at dele
    Knus
    Henriette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, du har unægtelig dine udfordringer og det gør mig så ondt..
      Men du glemmer heldigvis ikke det smukke :)

      Slet
  6. For mig får årstiderne liv og berettigelse gennem sange... Derfor kunne jeg ikke undvære nogen af dem:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg nyder godt af når du deler ud af din glæde ved sang- hjælper mig til at huske at de findes- højskolesangene mv :)

      Slet
  7. Det ville jo være idiotisk å klage over at naturen er natur, men jeg sliter altså mer og mer med senvinteren. Jeg går faktisk her og gruer meg til den. I dag har vi hatt 23 grader varme i skyggen, og det var merkelig å sitte i en sommerlig bakhage å spise får i kål, som jo er en norsk høstrett. Det ble liksom møte mellom to årstider. Høsten er fin. Vinteren før jul er fin. Våren er fin - aller best, synes jeg. Sommeren er fin. Det er januar, februar og mars som volder meg besvær. Da lengter jeg så voldsomt etter sol. I februar flyr vi til et varmere sted, og jeg gjør det kun for å få en smak av sommer. Det koster mange penger. Det forurenser, og det betyr ikke så mye annet enn sol for meg, - men det er altså viktig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tænker om årstiderne påvirker os så meget her i norden, fordi vi har den mørke tid, de 4 årstider..
      Nej, det er ikke godt med flyrejser og naturen, men hvis det gør, at du kan komme igennem den lange vinter og få styrke til at leve dit liv.
      :)

      Slet
  8. Godt sagt; at det er overgangen der volder problemer. Netop sådan jeg tænker.
    Dejlige stemningsfulde billeder fra din vandring :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Overgange. Jeg kan godt lide det ord, det begreb. :)
      Tak :)

      Slet
  9. ....og hvor ligger det bare skønt der blandt skovens træer :0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja , ikke - så dukkede det bare op ! Sjovt, at nærme det fra en anden vinkel- ser det på en ny måde :)

      Slet
  10. Det er et hyggelig hus du har Miri, midt i naturen.
    Ja, vi er heldige som har 4 årstider, og kan føle på årets syklus.
    Jeg er veldig glad i høsten. Det er en av mine favorittårstider. Det er tilogmed sjarmerende å gå unde en paraply i regnet.
    Men jeg gruer meg til den mørke årstiden, vinteren. Den er hard å komme igjennom.
    Ønsker deg en fin helg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak- jeg er også ret glad i det :)
      Jeg holder også af rusk og regn, især når jeg sidder inden for - ha ha :)
      Storm og regn og mørke + lang cykeltur hver dag....Ikke noget jeg ser frem til :)
      Vinteren kræver, hygge, kager, strikketøj, gode venner, friske blomster og masser af stearinlys :)

      Slet
  11. Kære Miri
    Endnu en gang dejlige billeder fra naturen omkring dig ...
    Jeg har endnu ikke overgivet mig ... Der må være en lille snert af sommer endnu ...
    Ihvertfald ligger jeg på solvognen lige nu med bare tæer og strop-top ... Og nyder septembers blå blå himmel
    Og jeg bader stadig i havet hver morgen :)
    Men jeg må indrømme at en lille ulden har været på tidligt om morgen og sent om aftenen
    Ønsker dig en god weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også fantastisk vejr vi har !!
      Jeg cykler dog på arbejde hver eneste dag iklædt uld. Og i bare tæer hjem igen :)

      Slet
  12. Selvom vi har et fantastisk vejr i disse dage, så fornægter det sig ikke at bladene nu falder lige så stille. Det er varmt i skrivende stund, men bladene ligger på jorden i et fint lag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, bladene drysser !
      Slog mit græs i går og det grønne var pyntet med røde og gule blade - så nu pænt ud:)

      Slet