onsdag den 18. september 2013

Tid

Jeg hader, ja, det er et vældigt ord, men passer helt godt i denne sammenhæng, nå- jeg hader, når tilværelsen er hængt op på tid- at tiden skal passes -  på minuttet.
At blikket, konstant sørger mod uret, at der er en følelse af tids holden øje, i alle aktiviteter.
Jeg vil ikke leve et liv sådan.
Jeg vil leve et liv med tid til livet.
Så, jeg må vist ud og ændre noget.. Og ind i mig selv og ændre noget andet.
Tid er en gave og skal ikke være en belastning at forvalte.
Basta !

18 kommentarer:

  1. kære Miri
    du har så ret ... at hænge i en klokkestreng med tiden er invaliderende ...
    Desværre er der ofte tider der skal passes ... :( ..
    håber du finder en god løsning der kan fungere for dig, søde ven :)
    knus og go dag

    SvarSlet
  2. Det er et dilemma som er svært at komme til livs i den moderne verden. Jeg håber du finder en mulighed for at leve i det flow der passer lige præcis dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det nemlig ! Og jeg arbejder på det :)

      Slet
  3. Lotte (frodighed,langsom)18. september 2013 kl. 12.00

    Jeg har det præcis som dig... knus...
    :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og vi vil det ikke ! Og det er bare så svært at undgå..

      Slet
  4. Kender det bare så godt. Her prøver jeg at strukturerer en del af min tid, så der kan blive mere tid til bare at nyde livet :)

    SvarSlet
  5. Jeg forstår dig så godt - vi har brug for tidslommer, hvor vi ikke skal kigge på uret hele tiden :)

    SvarSlet
  6. Tid er noe vi alle har, det kommer bare an på hvordan man fordeler den.

    SvarSlet
  7. HØRT! Jeg prøver selv at blive gode venner med tid - bare så den ikke stresser, men heller ikke giver helt stilstand!

    SvarSlet
    Svar
    1. Næ, den balance skal findes ! Jeg føler bare jeg er styret af tiden, istedet for jeg styrer tiden...

      Slet
  8. Vi bliver nødt til at blive bedre til at fordele den tid der er til rådighed i et samfund. Nogle oplever at have alt for megen tid og andre for lidt. Og så er det vel også vores måde at tænke tid. Er der nogen, der "tager vores tid" - Hvordan får vi tid nok - kan det lade sig gøre. Jeg kan bedst li´tid, når tiden, ikke er optaget af "SKAL"!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for at dele dine overvejelser- de får mig til at tænke nye veje..

      Slet
  9. Jag tycker så mycket om dina stillsamma bilder! Kram!

    SvarSlet