mandag den 7. oktober 2013

5 glæder fra sidste uge

 At stå på gårdspladsen, foran mit lille hus, læne nakken tilbage og bare SE himlen.
 At samle et æble fra det meget høje og gamle og ufremkommelige æbletræ - og det så også smager vildt dejligt. Æblerne kan ikke plukkes- jeg må pænt vente og håbe, at de falder ned, hvor jeg kan finde dem.
 Besøg på Statens museum. Før det, fejring af Kanelbollens dag med mine 3 børn.Taknemmelig over at have 3 voksne børn, der forstår vigtigheden af at fejre kanelbollens dag :)
 At dimse i brændeskuret. At kunne gå ud i baghaven = skoven og finde pynt.
Naturen er yderst dekorativ i disse dage og jeg lever midt i det hele. Tak :)

20 kommentarer:

  1. Godmorgen kære Miri :-)
    Det var fem dejlige glæder, jeg forstår godt du er taknemmelig. Ved du hvad æblesorten er?
    Jeg har fundet nogle træer ved siden af en spejderhytte og de æbler er højst sandsynligt Belle de boskop.
    Hav en dejlig mandag.
    Kh. Margith

    SvarSlet
  2. Nej, jeg ved det ikke.. Var i weekenden på Torvehallerne og fandt en bod med økologiske grønsager og frugt, og fandt der et æble, det måske kunne være- Rubinola- men er ikke helt sikker...Synes ikke smagen var helt ens..

    SvarSlet
  3. Hvor er det smukt - god idé at dvæle ved fem glæder! Det gør jeg også, men med ord i min dagbog :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det gælder om at samle på glæde og bevare dem i ord og billeder :)

      Slet
  4. Måske det hjælper med sådan en lang æbleplukkerpind, som jeg har? Jeg vidste ikke det var kanelbolledag, så jeg lavede kage med æbler fra vores store gamle træ.

    Fantastisk himmel du har fanget dig der.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror ikke den der pind ville hjælpe, for træet står i et ufremkommeligt krat.. Men eller en fin ide !
      Æble kage er også godt :) Især med æbler af egen avl.

      Slet
  5. Igen igen dejlige "tilstands" billeder fra dit liv. Jeg kendte heller ikke til "kanelbullar dagen", så var lige en tur på google. De kan altså noget de svenskere :).

    SvarSlet
  6. Og hvilken himmel, ah :-) God mandag til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den var virkelig - ah :)
      Tak og i lige måde !

      Slet
  7. Det var noen deilige ting å bli glad for, Miri.
    Den blå himmelen var skjønn. Og duften av eplet kan jeg kjenne helt hit. De dufter jo så godt om høsten.
    Jeg gleder meg til å dra på jobb i dag. Det er også noe å glede seg over.
    Ha en fin dag. Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. At du glæder dig til at komme på arbejde, dét er en stor glæde ! For sådan burde det jo være- at vi glæder os.
      Tak og i lige måde :)

      Slet
  8. Dejlige glæder søde Miri :) ❤...
    Kanelbollens dag .... Det har jeg aldrig hørt om ... - det må vist Googles :) ... Og fejres :)
    Ønsker dig en god mandag

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, bedre sent en aldrig og kanelboller kan altid spises :)

      Slet
  9. Sikke skønne glimt fra din hverdag - jeg er vild med frugt, som man må vente på falder ned i ens turban. Der er noget utæmmet og meget virkeligt over det. Og at kunne samle pynt i baghaven. Det er så meningsfuldt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Ja, pynt er nemlig meningsfyldt :)

      Slet
  10. Tænk at kunne dimse i sit brændeskur. Du har da vist været heldig med at finde det lille, hyggelige sted.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi, ja, jeg har trang til dimseri, men prøver at begrænse mig..Troede jeg, da jeg opdagede mig selv dimse i brændeskjulet :)

      Slet
  11. Smukke,smukke dejlige glæder Miri.Dem er du god til at finde og de er SÅ vigtige.
    Jeg glædes med dig.

    knus og kram herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde du :)
      Og jeg er helt enig, vores hverdags glæder er så vigtige- det er dem der skaber et liv i glæde.

      Slet