torsdag den 10. oktober 2013

De små ting har også ret

Når jeg ikke arbejder, laver mad,cykler til og fra, spiser mad, er i haven eller skoven - hvad nørkler jeg så med ?
 Tja, bla strikker jeg sokker, tykke sokker og tynde sokker og bare af alle mine rester af strømpegarn. Nu skal der ryddes ud, så nye farver kan komme til.
Og uldne sokker er nødvendige i mit liv. Og i mine døtres.Sønnen klarer sig fint uden. Og vanter ! vanter må være det næste- for den mange par jeg havde er slidte, brugt op- så nye må til. Uldne vanter er nødvendige i mit liv. Og i mine døtres. Sønnen klarer sig fint uden.

 Jeg tørrer også kronbladene fra de orange Morgenfruer. Lidt pjatteri, men de ser så fint ud i brød, på kage og i min mysli.
 Jeg har købt disse kort. Fordi ... Jeg ligesom måtte eje dem, fik lyst til at male, klippe/klistre på dem. Måske sy ..
Lidt blade presses, bare fordi de er så smukke. Og et eller andet skal de bruges til. Måske på kortet. 
Her drømmes og lægges planer og skrives ned og op. Heldigvis :)

28 kommentarer:

  1. Du er så dejligt kreativ - skøn idé at presse bregneblade! Det vil jeg også prøve ... :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at inspirere til noget :)
      Jeg synes bregner er meget smukke- fra begyndelsen til afslutningen.

      Slet
  2. bliver så glad af dine blogindlæg - og længes efter et lille hus på landet <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det dejligt at høre- tak :) Du har jo dit hus i Sverige :)

      Slet
  3. God ide at presse af efterårets farver. Jeg må også ud og finde lidt, der kan presses og bruges på kort. God fornøjelse med at strikke sokker og vanter. Jeg har været igang de sidste to år, men mine lagre bliver aldrig store for mine døtre mangler også.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var da en rigtig fin ide at bruge pressede blade på kort. Næ. hvis man først er afhængig af uld, så er det fast arbejde :)

      Slet
  4. Kreativiteten blomstrer hos deg, kan jeg se.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jaa, eller ideerne om alt det jeg kunne gøre, når og hvis.. :)

      Slet
  5. Små, fine ting som gir glede og farge i hverdagen. Bedre kan det da ikke være.

    SvarSlet
  6. Jeg strikker også vanter - er ikke så glad for sokker - og forsøger at få brugt mine rester.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det føles bare ekstra godt, at få brugt sine rester :)

      Slet
  7. De små ting har ikke bare ret. I min verden er de små ting de allerstørste. Du snor dig et hyggeligt liv blandt egene og det er en skøn evne som måske er endnu bedre til at holde kulden fra døren end selv den strikkede uld.

    SvarSlet
  8. Visst är det härligt att sticka sockor och vantar! Dina är i fina färger! Hur gör du vid tån? Maskar du av eller syr du med "Kitchener stitch"?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak- de er i reste garns farver :) Jeg masker af.
      På ragsokkerne.
      Kender slet ikke kitchener stich- skal vist googles :)

      Slet
    2. http://www.youtube.com/watch?v=Gq2U0w2UHuM

      Här är en bra demonstration och det blir såååå fint!

      Slet
  9. Kæreste Miri
    - dejligt indlæg :)
    De der vanter .... Prøv evt. med grov strik og valk ..... De varmer endnu mere :) ... Både dine og døtrenes fingre
    Stort knus fra mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :)
      Jeg strikker BÅDE de tynde og de filtede/valkede- eller skal til det :)
      Skal bare lige finde garnbutikken i Vordingborg:)

      Slet
  10. Herligt indlæg. Jeg bliver altid glad og inspireret, når jeg besøger din blog.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak May Anna- det er jeg rigtig glad for at du gør :)

      Slet
  11. Jeg har også sådan nogle noteringskort, synes de er så indbydende og inspirerende :-) sokker om vinteren er et must.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha- så er det ikke bare mig :) Hvad gør du med dine ? Ja- vinter er lig med uldsokker !

      Slet
    2. Jeg bruger dem til alt muligt. Skriver ideer op, som jeg har fået på pinterest f.eks.
      Mål på mine yoga eye pillows, har de også været anvendt til. Jeg bruger dem også til minicollager. Så, nej, det er ikke kun dig :-D

      Slet
    3. Nå ja, jeg kan jo også 'bare' bruge dem som notat papir. God ide :) tak for input :)

      Slet
  12. Åh hvor er dit indlæg i dag dog krea-inspirerende, kan mærke det hele bobler, får lyst og ideer selv, må ud i skoven og finde sølvgrå pinde nu, tak søde Miri :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Helle, det er jeg så glad for du synes ! Du har været meget i mine tanker i dag- helt der oppe i Sveriges land , ak ja :)

      Slet
  13. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet