fredag den 4. oktober 2013

Det går begge veje

Hvis I ikke skrev kommentarer, så gad jeg ikke blogge.
Jeg blogger, fordi jeg holder så meget af at dele- dele glæder og sorger, dele det der optager mig. Men min blog er ikke min dagbog, for jeg er afhængig af jer, der læser med. Hvis ikke I skriver noget tilbage, så mister jeg glæden ved at blogge.
Når jeg læser med hos jer og skriver en kommentar, så føler jeg, at vi snakker sammen, at vi ser hinanden. Kommentarer er vigtige for mig, at skrive dem og at svare på dem. Det skaber dialog og dét er for mig, et meget vigtigt aspekt ved at blogge.
Så tak, alle jer, der skriver hos mig.
Og med disse ord og et billede fra mit soveværelse- vil jeg ønske jer alle en dejlig Fredag.

40 kommentarer:

  1. Godmorgen søde Miri
    Uuuhh vi er tidligt oppe på en blæsende efterårsdag ...
    Jeg holder så meget af dig - og glædes over at ha' dig i mit liv :)
    Ønsker dig en dejlig fredag og weekend
    Måske du allerede er på vej ud på cyklen
    Kæmpe kram Marianne

    SvarSlet
  2. Godmorgen Miri :-)
    Idag nåede jeg lige at læse lidt med hos dig, inden det går mod Herning igen. Du beskriver meget præcis hvad der gør det at blogge til en glæde, lige for tiden er jeg ikke ret aktiv, hverken at læse med kommentere eller blogge. Jeg glæder mig til lidt mere tid om en 3 ugers tid :-)
    Ønsker dig en dejlig fredag, pas på dig selv ude i mørket og blæsten.
    Knus til dig fra mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vores blogge afspejler vel vores liv og derfor er vi tilstede i dem, når vi kan :)
      Tak :)

      Slet
  3. Jeg giver dig helt ret - det er nemlig som at snakke sammen, når man skriver indlæg, kommenterer og svarer på kommentarer :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og tænk,hvor mange forskellige mennesker vi har den glæde at snakke med :)

      Slet
  4. Det er ganske sant, det du skriver, Miri .
    Jeg har mange som leser i min blogg, men som ikke nødvendigvis skriver en kommentar. Det har jeg nevn at det må de........
    Det blir jo en fin dialog, og man får snakket sammen, og blir bedre kjent med hverandre.
    Og hvis man møtes i det virkelige liv, en gang, så er det som man har kjent hverandre hele livet.
    Med blogging får man også møtt mennesker man ikke hadde truffet i det hele tatt. Man er veldig forskjellige som mennesketyper, men man kan finne en felles interesse, og så blir man kjent alikevel.
    De gangene jeg har lyst til å slutte å blogge, tenker jeg på at da mister jeg kontakten med alle de herlige menneskene her inne, så det kan jeg ikke. Mulig det er derfor du gang på gang kommer tilbake......
    Og jeg vil bare få sagt at jeg er veldig glad for at du nå blogger igjen, Miri. Vi har jo kjent hverandre en stund, og jeg har savnet deg de gangene du ble borte. Du betyr noe.
    Med det vil jeg bare ønske deg en riktig god helg, og en stor klem fra meg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, søde Sylvia for dine ord og mig og min(e) blogge :)
      Og jeg giver dig ret, man lærer mange skønne mennesker at kende, som man ellers aldrig ville have mødt og det er en stor glæde !

      Slet
  5. Også en dejlig fredag til dig.
    Jeg føler også, at vi snakker sammen. Hver dag er det spændende at læse de forskellige blogge, ja det er ligeså spændende, som dengang man skrev breve til hinanden, det var før mobiltelefoner og computere blev hvermands eje. Nu er "postkassen" blevet elektronisk, og hver dag er der gevinst her i Blogland

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, du har ret- som breve til hinanden, men med noget hurtigere svarbrev :)

      Slet
  6. enig :-) det går begge veje ... god fredag til dig :-)

    SvarSlet
  7. Du har ganske ret, jeg sidder også og kigger ud på vandet, men det er næppe det samme som dit, her kan jeg se Rømø og Sild. Vh Lykke

    SvarSlet
  8. Omvendt kan det også føles trist og ensidigt at følge med - uden at give en lyd fra sig.
    Men det kræver mod - særligt hvis man intet har at tilføje.

    Det er en fornøjelse, at du bliver ved.

    SvarSlet
    Svar
    1. Bestemt- man føler sig nok en anelse passiv :) Og lidt kan man måske altid tilføje..
      Jeg bliver ved med stor glæde, fordi I gider at skrive hos mig :)

      Slet
  9. Det er nemlig forskellen på at skrive dagbog og på at blogge, alle kommentarerne, dialogen og at man begynder at kende og genkende. Jeg nyder dialogen på din blog, både dine indlæg, og de skønne mennesker der kommenterer hos dig, og så dine svar. Det hele er så levende og fint herinde, så tak for at du deler :)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak for de dejlige ord om alle os herinde :)
      Og du ved, jeg kan åbenbart ikke holde bøtte og må dele frygtelig meget .... :)

      Slet
  10. Ja det går begge veje..
    Dejlig fredag til dig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og håber også du har haft en skøn weekend :)

      Slet
  11. Altså, jeg holder af dine ord, - men bestemt ikke mindre af dine billeder. Dette fra dit soveværelse ville måske være blevet slettet her hos mig, men du kan se, at det er et godt billede, der fint kan illustrere fredag-hverdag-hus-i-skoven-hjemligt.
    Jeg kan godt lide, at vi taler sammen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg holder også af vores samtale, søde Eva :)
      Gad vide hvorfor du ville slette det billede...

      Slet
  12. Du har så evig ret - dialog er dejligt! God weekend til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, kære Anne- håber din weekend har givet dig en masse glæder :)

      Slet
  13. At blogge ville ikke have værdi på samme vis, hvis ikke nogen ville kommentere. Men vi ville heller ikke kunne inspireres, provokeres og få trang til at kommentere, hvis ikke nogen gad skrive indlæg, så tak til dig fordi du deler. Og god weekend til dig i skoven :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Enig ! Og provokationer kan være ganske skønne :)
      Tak, søde Lene og i lige måde !

      Slet
  14. Kæreste Miri
    Hvor har du ret. Hvis du så mig nu, ville du se en Hanne med meget store røde ører. Jeg har været elendig til at blogge og til at læse blogs. Hvorfor?? Det er jo der jeg har mødt de mest skønne mennesker
    Jeg har åbenbart haft brug for en pause. Jeg elsker dine indlæg. Dine ord og billeder. Kærlig hilsen Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejlige Hanne- vi gør det hele så godt som vi kan og magter, ikke !?
      Og du kommer nok på banen igen- du er ihvert tilfælde savnet :)
      Tak for dine ord.

      Slet
  15. Jeg holder meget af kommentarer. Men nogen gange... som i nu.. får jeg slet ikke læst hos andre. Og dermed ikke kommenteret. Det er faktisk også lidt trist :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er lidt trist når man ikke er rigtig "med"..Tror jeg forstår hvad du mener og er enig :)

      Slet
  16. Oj, oj, oj, - Miri! Den var sterk! Jeg har blogget siden 2007, - de førte fem årene skrev jeg hver eneste dag. Nå blir det to til tre innlegg i uken. Jeg ser av statistikken min at jeg har mellom 200 og 400 folk innom hver dag, men ytterst få kommenterer. Veldig få! Jeg får faktisk langt flere muntlige kommentarer på deg jeg skriver, enn jeg får kommentarer på bloggen.

    Visst hadde det vært hyggelig med flere kommentarer, men jeg skriver uansett. Jeg skulle ønske det hadde vært en slags "like"-funksjon på bloggen, akkurat som på Facebook. Ikke "like" som i liker, men "like" som i: Jeg har lest!

    SvarSlet
    Svar
    1. Oj, det var mange læsere ! Og det er godt at du er helt afklaret med, at så få af dem skriver hos dig. Det er ikke det der driver din blog. Teknik og mig..måske den findes den knap, mange blogge har i hvert tilfælde mange muligheder- min er total lav teknisk :)

      Slet
    2. Nei, det er ikke det som driver bloggen, men det er veldig skuffende likevel. Jeg skulle så gjerne hatt flere kommentarer. Det er uhyre sjelden jeg får så mange som du får, for eksempel.

      Heldig for deg, - og også vel fortjent.

      Slet
    3. Tak :)
      Tror vi alle må blive bedre til at skrive lidt hos hinanden. Det viser at vi læser det der står og sætter pris på det.

      Slet
  17. *SMILER* - for mig er det er lidt som barndommens pennevenner bare i ny virtuel forklædning ;0)

    KNUUUUUUS

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen, det er vel helt i orden og ganske dejligt så :)

      Slet
  18. Åh ha...jeg har jo kun enkelte kommentarer og kørte godt nok surt i at blogge, men er ved at komme ud af skabet og skrive kommentarer selv nu. Men jeg har det som dig...giv mig nu lidt feedback ; )

    SvarSlet
  19. Tak for kommentaren hos mig! Jeg synes også, at det ser ud som om du har en vældig fin blog, jeg skal se, om jeg kan kigget lidt mere i morgen, hvor ferien er slut og familien derfor tager hjem igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak :) Og du skal være så velkommen :)

      Slet