lørdag den 19. oktober 2013

Ferie ER godt !

Basta !
Jeg har sagt og skrevet det mange mange mange gange. Men det er sandt - ferie ER godt !
Min ferie har været god ved mig. Jeg trængte til den. Trængte til selv at bestemme over tid og tempo.
Nu er jeg helt nede i tempo- drikker kaffe, lytter til musik, fodrer brændeovnen og skutter mig veltilfreds i det uldne sjal. Tanker tænkes, planer overvejes, men der er langt fra tanke til handling og netop det er helt i orden, for jeg har ferie.
Og jeg kunne sagtens bruge en uge til.
Jeg er taknemmelig for at bo i det lille hus i skoven. Jeg er taknemmelig over at have et meningsfyldt arbejde. Jeg er taknemmelig for at have gode mennesker i mit liv.
Der er masser i mit liv, der kunne gøres bedre, være bedre - masser !
Men glæden er i mit liv og med den som følgesvend er jeg på rette vej. At være på rette vej... Den vej har jeg fulgt hele mit liv. Måske ikke den rette, men MIN vej og den må vel siges at være den rette for MIG.
Så jeg binder en krans, bager en kage, skriver et brev og smider en pind i brændeovnen.
Og nyder at have ferie :)

20 kommentarer:

  1. Hvor er din krans fin, og nu har du givet mig en ide til hvordan jeg måske kan få en krans til at byde velkommen uden at skulle sætte den på døren :-) Og jeg er forelsket i den smukke fugl, hvor har du fundet den? Min ferie er startet i dag, jeg glæder mig og har netop lovet mig selv, at jeg ikke skal planlægge dage ud af huset. God weekend til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, hvor dejligt du står ved begyndelsen af din ferie- husk nu at lev den i dit tempo :)
      Fuglen...Jeg har virkelig prøvet at tænke efter, men kan simpelthen ikke huske, hvor den kommer fra. Den har altid bare været hos mig :)

      Slet
  2. Miri, det lyder fantastisk. Alt lyder godt, som du beskriver her, nu idag. Dejlig lørdag og søndag. (c:

    SvarSlet
    Svar
    1. Og nu drikker jeg the og spiser ostemadder :) Tak og i lige måde :)

      Slet
  3. Kan næsten høre hvor godt du har haft af ferien :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Men synes godt jeg kunne bruge en uge til !

      Slet
  4. Det gør bestemt godt og er med til at rette op på sjæl og legeme i vores fortravlede hverdag :0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør ferier, hvis de er vellykkede :)

      Slet
  5. Det er vel nok dejligt at læse, at glæden er i dit liv! Så smuk din krans er med den lille fugl i midten!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Gitte :) Tænker egentlig at glæden altid har været der. Jeg tror jeg har en evne til at se den, at samle den op :)

      Slet
  6. En meget hyggelig krans binder du, netop som du også binder dig et liv der er dit.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de fine ord :)
      Sandt, vi må alle binde vores liv. Binde os et liv, der gør os godt.
      :)

      Slet
  7. Så fint å høre at du har fått slappet av i ferien, og bare gjort det du hadde lyst til, uten å skru opp tempoet.
    Og alle trenger ferie, ja. Min ferie var turen til København....og den gjorde godt. Men jeg trenger snart mer ferie......;)
    Jeg kan kjenne din glede helt hit, Miri.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tror du har fat i noget, vi trænger alle til ferie. Ferie fra det vi gør i vores hverdag. For at skabe balance.
      Du er også en travl kvinde, Sylvia, forstår godt du trænger :)

      Slet
  8. Fin krans - du laver nogle fine ting.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :)
      Må siges at være en yderst skrabet og simpel krans- men det kan også have sin charme :)

      Slet
  9. Det lyder så skønt med den stemning du beskriver, og ferie kan man næsten ikke få for meget af. Har det mon noget at gøre med alderen, at vi så gerne selv vil bestemme over tiden! Her hos os er ferien planlagt året rundt, så vi kan glæde os, påskeferie, 4 ugers sommerferie, efterårsferie, lang juleferie og så lige nogle forlængede weekender ved diverse helligedage, så er der masser af ferier at glæde sig, for ikke at nævne alle de mange skønne weekender :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror det kom da vi blev voksne ! Ha ha :)
      I er gode til at skabe glædes rum, sammen og hver for sig.

      Slet
  10. For en nydelig krans! Jeg er også vildt forelsket i fuglen, og måten du har bundet den sammen på. Det der med å trenge mer ferie kjenner jeg meg veldig godt igjen i. Jeg synes slett ikke jeg har nok ferie eller nok helg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak- jeg er vist til det enkle og kaprifolien havde gjort det meste på forhånd :)
      Jeg har altid synes weekend var for kort !
      :)

      Slet