onsdag den 9. oktober 2013

Hverdagen må ikke blive grå

Hverdage skal klinge af glæde, det er min målsætning. Og jeg samler på glæder og er derfor omgivet af dem. Når jeg i øjeblikket føler hverdagen vise sin grumme forudsigelighed, stopper jeg op og SER og MÆRKER - og pludselig findes glæden og de små mirakler over alt.
Bevidsthed og valg.
Jeg anerkender mine sorger og bekymringer , men prøver at lade være med at drukne i dem, at dvæle ved dem i lang tid. Jeg forsøger at sætte fokus på glæden. Og heldigvis er jeg nem at glæde :)

21 kommentarer:

  1. Så smukt og dejligt at læse - vi skal nemlig forsøge at sætte fokus på glæden :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Gitte- og jeg tror vi svinger sammen omkring dette :)

      Slet
  2. Jeg har oplevet at jo mere og desto længere vi dvæler (ved glæden, en rose, nogen vi elsker) desto smukkere bliver synet. Blikket bliver mildt og vi ser ligesom fra et andet slags sted. Så bliv ved med at dvæle ved glæder og farver i din hverdag. Og glem ikke, at du også er værd at dvæle ved! ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lene for at skrive smukke ord her :)

      Slet
  3. Hørt! Der har jeg også mit blik...Og sikke dog en skøn punker du har fundet der ; )

    SvarSlet
  4. Det er en sund egenskab at være nem at glæde. Dejligt du er så god til det!
    Smukt billede.

    SvarSlet
  5. Det er de små glæder der giver livet mening, det er de små glæder i nuet der holder en fast ved livet, det er de små glæder der kan overskygge alt det trivielle, godt at du er så god til at vælge de små glæder :) Det er en STOR glæde at kende dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligste Helle- du kan altid sige det rigtige, finde de rigtige ord og servere dem smukt !
      Jeg er så taknemmelig for at have dig i mit liv :)

      Slet
  6. Godt du er så god til at finde glæder, selv midt i det grå.
    Stort knus.

    SvarSlet
  7. Små og gratis glæder er ofte de bedste ...
    Sender dig et stort kram

    SvarSlet
  8. Vakkert sett, vakkert tenkt, vakkert skrevet. Og sant.

    SvarSlet
  9. For et utrolig vakkert bilde. Jeg elsker kastanjer: fargen formene, følelsen i hendene, blankheten. De er bare så vakre. Jeg vokste opp tvers over gaten for byens største park, Domkirkeparken, - og der vokser det kastanjer langs hele veien. Kanskje det er derfor jeg elsker dem.

    Ha en fortsatt god uke, Miri.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :)
      Ja, måske fordi de forbinder dig med en god og tryg barndom. Men der er også indbydende ! Jeg kan slet ikke lade være med at samle dem op :)

      Slet
  10. Hverdagsglæder skal man samle på.
    Kastanjer er bare for vilde. Fantastisk, at de bare ligger der og ser så lækre ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, dem skal man samle på- ligesom kastanjer :)
      Der hvor jeg arbejder drysser der både hestekastanjer og spise kastanjer ned- til min store glæde :)

      Slet
  11. Jeg jubler indeni hver morgen når jeg cykler rundt om Damhuspytten og ser et lille egern fistre over stien, den lille buskede hale der vimrer rundt nedenfor et træ. Eller en krage der kommer slæbende med en brødskorpe, som den sirligt lægger i en vandpyt og kigger lidt på med hovedet på skrå; nå, har den fået nok nu? Små glimt af hverdagsvidundere :o)

    SvarSlet