lørdag den 26. oktober 2013

Intet er bare enkelt

Livet er en gave, en udfordring og ikke noget jeg tager for givet.
 Livet er ikke statisk, det forandres, ændres- nogen gange er det mig, der ændrer på det, andre gange kommer forandringerne helt af sig selv og jeg må så bare tage dem på mig, tage dem med og forholde mig til dem.
Jeg tager ansvar for mit eget liv. Når det er en leg og når det er svært.
At tage ansvar kan føles meget ensomt. Men også det, er en del af livet.
Livet er en gave. Jeg tager det søde med det sure. Og jeg tager det ikke for givet.
Jeg er taknemmelig for mit liv.

16 kommentarer:

  1. God morgen.
    Å ta ansvar for sitt eget liv, det synes jeg er vanskelig også.
    Når man lever i en familie , må man ta hensyn til mange andre, og det er ikke alltid man gjør slik man hadde håpet på. Men det kommer.......
    Jeg har startet dagen med strikk og kaffe. Deilig på en lørdag, synes jeg.

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften, søde Sylvia og mange tak for dine tanker om ansvar for eget liv. Jeg sætter stor pris på du deler.
      Din begyndelse på dagen lyder så fin :)

      Slet
  2. Det å vite at man faktisk selv har ansvaret er en viktig erkjennelse. Og det å klare å møte det ansvaret man har for seg selv på en måte som ivaretar både en selv og de rundt en på en god måte... Det er vanskelig, men viktig, og til syvende og sist både befriende og berikende håper jeg. Ønsker jeg meg. Store tanker på en lørdag morgen. Ønsker deg en deilig helg!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine ord- jeg er dig meget taknemmelig for at dele dine overvejelser, for det får mig til at tænke og mærke efter. Og ja, store tanker på en Lørdag- men jeg har heller ikke små børn omkring mig :)
      Håber også en dejlig weekend for dig :)

      Slet
  3. Hvor er det fint skrevet. Lige til klump i halsen og brændende kinder. Lige til stille lørdags-tænksomhed.
    Lige til stor taknemmelighed.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Eva. Jeg er dig meget taknemmelig for, at du giver dig tid til at skrive disse ord til mig.
      God weekend :)

      Slet
  4. Det føles godt at tage ansvar for sit eget liv. Det kan også føles ensomt, som du skriver, men sådan må det være. Og det får mig til at tænke på en sang af Cher: We all sleep alone...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mia, det betyder meget for mig, at du skriver til mig. Jeg har brug for denne udveksling fordi det gør mit blogliv spændende.
      God weekend :)

      Slet
  5. Kære Miri!
    Hjemme igen fra Jos fødselsdag, sidder jeg nu i sofaen og tænker, bliver ramt af dine ord, som sætter gang i endnu flere tanker. Klogt at minde sig selv om eget ansvar af og til. Ønsker dig en dejlig lørdag aften.
    Knus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Håber det var en dejlig fest :) Tænkte på jer.
      Og tak for dine ord.

      Slet
  6. Dejligt blogindlæg, Miri! Livet er en gave, som vi skal behandle med varsomhed og passe godt på - også når det føles svært.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Gitte :)
      Ja, vi skal passe på det, det har du ret i.

      Slet
  7. Beslutninger tages med "maven", den følelse der er dernede, er som regel den rigtige, synes jeg. Og der er ikke andre, der kan komme ned i min mave, end mig ;) Så jo, der er "mange" ensomme beslutninger i gennem livet, ensomme og stærke beslutninger. Og tør man række ud, er der altid kærlige mennesker, der er parat til at rykke tættere sammen om en, så ensomhedsfølelsen bliver lettere at bære, jeg har selv været så priviligeret at blive omsluttet af kærlige mennesker i gennem mit liv. Du ved hvor du kan finde mig :) knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine ord, de betyder rigtig meget for mig, som du jo ved :)
      Du kan altså noget med ord, få dem til at formidle dine tanker og holdninger, klart og tydligt.

      Slet