torsdag den 3. oktober 2013

Overgange

Dagene er smukke, nætterne kolde og stjerneklare. Bladene rødmer og drysser mod den mørke, våde jord. Jeg lovpriser uldens evne til at holde mig varm. Putter mine geranium og pelargonier i ly for de kolde nætter, der flirter med frosten.
 Jeg drømmer om grød med smørklat, jeg planlægger varmende supper. Jeg frådser i farvestrålende rodfrugter og knasende kål. Jeg drikker ingefærthe, spiser karameller og rødkindende æbler.
 Jeg takker for denne sommer hvor jeg fik mit hus i skoven og byder efteråret velkommen med at tænde stearinlys og holde en god ild i brændeovnen. Og masser af sokkestrik !

20 kommentarer:

  1. God morgen.
    Det er derfor høsten er min favorittårstid, hvor vi kan gjøre alle disse tingene du nevner her.
    I dag skal jeg kjøpe inn flere lys, for det tennes mange lys hver dag.
    Og i dag skal jeg også gjøre ferdig en ulljakke jeg har strikket på den siste uken.
    Ha en deilig dag, Miri

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der går mange lys til, på en lang nordisk vinter :)
      Din dag lyder som en dejlig dag - det er dejligt at afslutte et arbejde :)

      Slet
  2. Uhm ja. Efteråret er skønt, dog ville jeg ønske at det ikke førte forkølelser og virus med sig. Har døjet med ondt i halsen og snottet næse i snart en uge. Suk.
    Efteråret er dejligt :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Tro mig, jeg valgte de skønne oplevelser:)
      Og "glemte" storm, sygdom, mørke, regn...
      :)

      Slet
  3. Smukt skrevet! Elsker at læse om dit nye liv i skoven..

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak !
      Det er jeg glad for du fortæller, for tænker nogen gange om det rager andre end mig selv :)

      Slet
    2. Giver simpelsyningså meget ret :) ❤ - jeg bliver så glad for at læse om dit liv i skoven ...
      Og måden du skriver på
      Knus fra mig

      Slet
    3. Tak Marianne, det betyder meget for mig, at du fortæller det :)

      Slet
  4. Det låter underbart och precis idag känner jag likadant! Hade pms bara till för någon dag sedan och då var allting grått. Nu är det istället underbara färger. solen lyser snällt och vi klär oss i varmt stickat. Visst är det underbart med hösten *** (ler)

    kramar Lycke

    SvarSlet
    Svar
    1. :)
      Livet og humøret svinger og det er vel sådan det skal være :)
      Knus fra en der svinger med :)

      Slet
  5. Jeg fandt ud af den anden dag, at jeg synes den bedste menneskelige egenskab jeg kender er udmyghed, og netop den gave skinner ud af din blog. Tak for det - det er voldsomt inspirerende!

    *SMIL* Dorthe

    SvarSlet
  6. Lotte (frodighed)3. oktober 2013 kl. 12.21

    Kære Miri, du får mig til at glæde mig endnu mere til denne årstid. Jeg har hele tiden haft det som om jeg ikke er helt parat, og (års)tiden løber fra mig. Der er jo meget at glæde sig til!

    Og jeg er så glad for dine fortællinger fra skoven i ord og billeder :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine ord- de falder på et sted, hvor de var tiltrængt :)

      Slet
  7. Kære Miri.
    Dejligt indlæg. Elsker at læse med og skue dine skønne billeder. Det er så dejligt at følge dit nye liv i skoven. Du har et nærvær, som er beundringsværdigt og jeg nyder at være med på dine cykelture gennem regn og blæst, sommersol og efterårsvind.
    Kærlige efterårs hilsner Hanne Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde du, det er bare så dejligt, at du fortæller mig det. Har nemlig tænkt, at det måske kun vare interessant for mig.. Tak :)

      Slet
  8. Dejligt at læse, Miri - du er faldet godt til i dit fortryllende hus i skoven :)

    SvarSlet
  9. Den fred du har fået i sjælen kan mærkes helt ud på bloggen. Det er så dejlig og inspirerende læsning.
    Tak fordi du skriver så varmt og klart :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Kari, tak for dine ord- dem er rigtig glad for !
      :)

      Slet