søndag den 27. oktober 2013

Søndags depri

Jeg har en meget anstrengende tendens - nemlig at blive lidt trist over det er Søndag og weekenden er slut. Hvilket er noget fis !!!
Weekenden er jo slet ikke slut, der halvdelen tilbage !
Jeg har taget en beslutning, jeg vil ikke spilde mine Søndage på at være lettere æv og øv og suk.
Jeg vil fylde min Søndage med nydelse og lys og glæde.
 Det sjove var så, at jeg vågnede i morges og var mild og glad, følte mig rig på tid og så Søndagen som en mulighed for ALT. Ingen øv eller æv eller suk. Bare mild og rolig glæde og stille forventning.
 Søndagen er lang. Allerede nu har jeg fyldt den med rengøring, blog, netindkøb,mails, stille ure tilbage, vasketøj, brænde, nussen rundt og ikke mindst, grave buske ned i den våde, bløde og gavmilde jord.
Og Søndagen er kun halvvejs.
Hvilken fryd og glæde - og jeg har æblekage og kaffe :)
God Søndag

24 kommentarer:

  1. Kære Miri!
    Det lyder som en god plan :-) mit valg af søndagssysler ligner dit, dog har jeg revet blade og har ingen æblekage!
    God søndag på Dronningeleddet.
    Kh.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Det med kage kan jo ordnes...:)
      Dejligt med en rolig Søndag og du kan se frem til en ny skoletid uden så megen transport:)

      Slet
  2. Det lyder vel nok dejligt med din beslutning! Jeg har nydt den time, vi har fået ekstra - med æbler fra haven og en skøn travetur hen til shetlandsponyerne :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, beslutninger er jo nemme at tage- det svære er at udføre dem :)
      Dejlige sunde søndagssysler du har deltaget i :)

      Slet
  3. Her er dagen i dag også skøn, men jeg har ikke været så flittig som dig, bare nydt den :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nydelsen skal også være det vigtigste !
      Og lige i dag, har jeg bare nydt at være åh så flittig :)
      Her blæser det op og skyerne kommer sejlene , så tror min tur i skoven skal være nu !

      Slet
  4. Åh sikken en skøn beslutning, og meget inspirerende. Jeg har handlet ind, så køkkenet drives som en restaurant de næste 3 dage, forbereder dip og saucer og grøntsager i dag, og så er der lavet klar til en meget lækker crumble æblekage, og Berlinergården er der arbejdet videre på:) Nu skal der laves to-do-lister over den 18 års og så skal hund, datter og jeg på tur i Kongelunden. Sikke herlige søndage vi kan få, når bare vi kigger i den rigtige retning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh søde du, hvor har du været flittig ! Og du har blandet den helt rigtige Søndag; pligter og fornøjelser- hånd i hånd :)

      Slet
  5. En søndag med æblekage og kaffe er en god søndag! Og en søndag som den i dag er pludselig blevet en hel time længere... Er det ikke bare skønt?! (Selv om jeg egentlig synes, at alt det med at stille ure frem og tilbage er noget pjat)... ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er da det den er - alt er bedre med kaffe og æblekage :) Jeg har virkelig nydt den time , selv om jeg ALTID har været i mod sommertid ! Altså det med at stille urene frem og tilbage igen.

      Slet
  6. Sådan havde jeg det også med søndage en gang, Miri. Hvad der ændrede sig ved jeg ikke, men i dag stor nyder jeg mine søndag - og det er ikke kun fordi, at jeg nu har mandagsfri. Jeg nød dem også inden da. Jeg håber, at det vil lykkes for dig. Det er virkelig en hygge dag her.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor dejligt det har ændret sig for dig, så er der jo håb for mig :)
      For det er da fjollet at spilde en skøn fridag !

      Slet
  7. Jeg kender det rigtig godt. Heldigvis har min søndag også været glad og effektiv. Jeg har fået gjort hytten grundigt rent og hørt en masse musik imens, bagt en flex erling æblekage, bagt tre lækre yougurt brød, haft et kort visit fra mine forældre. Alt i alt en herlig søndag. Flere af dem tak :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. flex erling æblekage....NU er jeg nysgerrig ! Hvad er det :) !?
      Bare navnet er jo skønt til en æblekage, det passer slet ikke, det kan jeg lide :)
      Sikke en skøn Søndag du har haft ! Og ja, dem må vi have nogle flere af- jeg vil gøre mig vildt umage for at proppe gode oplevelser og stemninger ind i mine.

      Slet
    2. En dejlig kage, opskriften er fra Annes "Hverken fugl eller fisk" blog. Prøv den. Den er nem og lækker med plads til kreativitet.

      Slet
    3. Tak ! En kage med et sådan navn og anbefalet af dig - den må bestemt afprøves :)

      Slet
  8. Måske er det den ekstra time, der gør mild.....
    Tænk hvis alle døgn havde en ekstra time. Men ellers synes jeg også det der sommertidspjat skal stoppe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, tænk bare- og den skulle IKKE bruges på lønarbejde !
      Den skulle bruge på det vi havde brug for og lyst til :)
      Sommertid er noget pjat, det kan vi kun blive enige om :)

      Slet
  9. Det høres ut som en hyggelig søndag.
    Og jeg har faktisk begynt å glede meg over mandag og arbeidsdag. Så starter uken med glede.
    Nå skal jeg hygge og strikke resten av søndagen .
    Må vi begge ha en fin uke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en rigtig fin Søndag :)
      Hvor er det dejligt at du ligefrem glæder dig til din arbejds Mandag ! Det er jeg ikke nået til..Men vil da håbe det sker, for det ville være rart :)

      Slet
  10. Härligt att ha en sådan dag, då man hinner mycket och har lite extra tid.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, dem skulle vi have nogle flere af :)

      Slet
  11. Hvor er det godt, at du formåede at vende fra øv til ypperligt. Og sikke en masse dejlige ting du fik "fra hånden". Igen må vi jo sande, at det er i tankerne det meste sker!
    Håber dit regntøj holdt dig tør på vej til arbejde!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, tankerne styrer det hele :) Bare svært at styre dem :)
      Sikke et vejr !!

      Slet