mandag den 21. oktober 2013

Udfordring

Det er meget tidligt, det er mørkt, som virkelig mørkt, regner står ned i stænger, her er koldt, radioen spiller trist musik fra P2 og kaffen smager ikke som jeg drømte om.... OG det er Mandag efter efterårsferien..
En udfordring.
Jeg læser i Evighedsbogen af Maria Cervera om dagen i dag;
"Lad hvert øjeblik i dag være specielt - harmonisk og fredfyldt. "
Ok. En udfordring.
Og udfordringer er for at blive taget, ikke sandt ?!

God Mandag til jer alle :)
Lys i mørket ( og kulden ) er da harmoniske og fredsfyldte, ikke sandt.. ?!  :)

26 kommentarer:

  1. Dit billede er varmt og dejligt og fyldt med poesi - håber, du har sluttet fred med mandag morgen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte, jo har har sluttet fred og sidder nu her igen:)

      Slet
  2. Regnvejr og mørke kan være hyggeligt, men mest når man ikke skal ud i det. Pas på når du cykler den lange vej :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg er helt enig ! Nydes bedst indendørs :) Tak for din omsorg.

      Slet
  3. Jo da... Og jeg vil nu mene at denne mandag i sig selv er udfordrende efter en dejlig ferie, med sygdom i kroppen og et hospitals besøg i vente, der lige skal overståes før min hule igen skal nydes. Jeg er vist huleboer på denne tid af året ; )

    SvarSlet
    Svar
    1. Uf , din Mandag lyder godt nok udfordrende !
      Tror mange har trangen til at krybe i hi med noget godt :)
      Pøj pøj !

      Slet
  4. uha Miri. . . . engang i mellem kan udfordringerne føles ret uoverstigelige. Du er så supersej, at du kæmper og overvinder. Godt du har en god bog med små glædelses løft!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg griber til alt, der kan løfte en Mandag morgen som denne :)

      Slet
  5. Å tenne lys i stedet for å forbanne mørket - det er i grunnen et helt livssyn i et lite bilde. Ønsker deg mange gode øyeblikk i dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. SÅ smukt du siger det ! Tak for de ord :)

      Slet
  6. Tænkte virkelig på dig i morges da det regnede :( ... Håber din dag bliver god og at regnen hørte op inden du skulle afsted :) ... Her hos os var den fineste solopgang :)
    Kram fra mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, tak for din omsorg :)
      Nix jeg havde fornøjelsen af regnen..Heldigvis VAR torden og hagl holdt op.
      God du nyder dine solopgangen, det er nemlig vigtigt !

      Slet
  7. Rigtig rigtig god mandag også til dig. Uha, ja mørker og regn og så dine 2 x 16 km på cykel. Det er noget af en udfordring det forstår jeg. Håber din dag må blive rigtig dejlig.

    Kram Marlene

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Marlene- min Mandag er nu ganske fin på en stille og rolig mandags agtig facon :)

      Slet
  8. Det er godt nok også noget af en udfordring, mandag, ferie slut, regnvejr og koldt, og så smager kaffen slet ikke som forventet. Alligevel oser dit billede af hygge:) Håber din mandag blev rigtig god, at cykelturen hjem var i tørvejr og at eftermiddagskaffen smager himmelsk ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, du dejlige :)
      Arbejdsdagen gik fint, cykelturen hjem var uden regn (at jeg så kampsvedte fordi jeg valgte at beholde regntøjet på..) OG ikke mindst, kaffen smager forrygende :)

      Slet
  9. kära du..du tänker så mycket som jag, och försöker så mycket som jag.. jag också tänker den där tanken och försöker uppskatta minuterna som går. och det går riktigt bra nu. Jag har haft en heldag med min lille, och vi är så nära, så nära nu, samtalar (tvåordsmeningar) och läser böcker, tittar på fåglar, leker i snön. hur man kan få vara lite barn själv igen, med en sådan liten. det är verkligen en gåva. försöker tänka på andra före mig själv, och ge bort hellre än att få..sånt ger mig också sån lycka för dagen. allt det där kloka som sagts i evinnerliga tider. hur rätt de alltid haft. har du läst franciskusbönen? http://katolskakyrkanboras.webs.com/franciskusbnen.htm den är så underbart bra så fort man känner att något känns tungt. jag är inte särskilt kristen, men mer och mer andlig för varje dag som går. önskar din måndag blir fantastisk..

    många kramar Lycke

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh Lycke, der er så mange ord, så mange tanker jeg ville dele med dig !
      Dine ord vækker en genklang og samtidig åbner de mine øjne og sind for nye udsigter og nye tanker og følelser.
      Og jeg vil også takke for linket til bønnen, som jeg ikke kendte. Jeg blev døbt som voksen, efter eget valg...Og nu føler jeg mig slet ikke kristen ! Eller bare kultur kristen.. Så jeg kan sagtens forhlde mig til det at være åndlig bevidst.

      Slet
  10. Jeg kjenner meg igjen i det du sier......man prøver jo å være positiv til alt, selv om man har hårdt noen ganger. Men vet du, det er lov. Og kanskje blir dagen litt bedre etterhvert som timene går.
    Håper kvelden blir bedre i dag, Miri. Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Sylvia- jeg tror ikke vi selv vælger det vi møder i vores liv, men jeg tror vi selv kan vælge hvordan vi vil møde det... Meget forenkelt sagt, men jeg tror du forstår hvad jeg mener.. Og nej, det er ikke altid nemt :)

      Slet
  11. Dejligt at du vælger glæden til. Den kan være nødvendigt en kold og våd mandag morgen lige efter ferien. Der skal ekstra kræfter til at løbe det hele i gang igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har så ganske ret - det er da det det kræver,; lidt ekstra kræfter til at kick starte hverdagen- tak Marina :)

      Slet
  12. Uf, forstår hvad du mener, for her er også koldt. Men udfordringer er til for at blive taget, som du siger - og tændte lys hjælper på harmonien. Det gør smuk musik også - jeg sætter en skøn plade på og sjæler med en teddybamse... ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den med at sjæle med en bamse, den vil jeg prøve !
      :)

      Slet
  13. Tja, vi må jo få det bedste ud af det, ikke? Og selv mørke mandage kan bringe glæde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Enig ! Og det er jo det de kan, hvis vi er opmærksomme :)

      Slet