torsdag den 21. november 2013

AftensMad

Jeg havde, som den trofaste læser ved, en meget sløv eftermiddag og aften i går. Og den gjorde mig godt- kan mærke den begyndende forkølelse/feber/ondt i halsen, har trukket sig lidt tilbage.
Jeg forfulgte lysten til at gøre intet- helt til dørs og lavede nem aftensmad ;
 Den Glade Maves Grød fra Aurion, toppet med græsk yoghurt og tern af en af de gode danske æbler, der er til rådighed og glæde i denne tid.
 Majs poppet til popcorn i kokosolie - knasende sprøde og delikat salte.
Jeg tror på det er sundt for sjælen at gøre noget du slet ikke plejer og det gjorde jeg i går - omend i ganske lille bitte hverdags målestok :)
Kan anbefales.

19 kommentarer:

  1. Dejligt at du fik stoppet forkølelsen i optrækket - uhm, sund og lækker mad! Vi skal nemlig huske at mærke efter og at intet lave, når det er nødvendigt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nogen gange råber krop og sind SÅ højt, at selv jeg ikke kan overhøre det :)

      Slet
  2. Det var godt du fikk forkjælet deg selv i går, Miri. Jeg gjorde det omtrent på samme måte sist weekend, da jeg kjente en begynnende forkjølelse. Jeg laget også havregrøt ( jeg lager det kun av havregryn og vann) og hadde kanel over, mitt favorittkrydder, som passer til alt.
    Dessuten tok jeg litt cognac for halsen, og gjorde ikke så veldig mye her hjemme, annet enn å sitte rolig ned og strikke litt.
    Det hjalp! Og energien var tilbake på søndag.
    Det håper jeg også din er. Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror du er god til at lytte og mærke efter. Og så handle på det. Og det mener jeg er en meget vigtig egenskab at besidde.
      Jeg er glad for min stille eftermiddag og aften, den var vist tiltrængt :)

      Slet
  3. Hvor er din blog bare hyggelig Mira. Nyder at læse og følge.
    Håber du har det bedre igen. Snot ikke rart, så godt du tog en stille dag.

    Kram Marlene

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine ord :)
      Nej snot elendighed er ret så anstregnende og tror heldigvis jeg fik fanget det og nu bare er lidt træt :)

      Slet
  4. Du er god til at lytte til dig selv - godt med stille dage!

    SvarSlet
  5. Jeg skal lige have det på det rene. Du spiser ikke kød? Vel?.. (c: Lidt mærkeligt spørgsmål.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo jeg spiser fugl og fisk :)
      Men gør det meget meget sjælent når jeg spiser hjemme. Kan tælles på en hånd, siden jeg flyttede i skoven.
      Men fugl og fisk :)
      Hvorfor ?
      :)

      Slet
    2. Det er fordi jeg havde tænkt mig at tage dig med hen og kigger på lam. (c: En dag.

      Slet
  6. God bedring og dejligt med en dag uden at lave noget :-) (Jeg skulle måske prøve at lave noget på mine fridage, jeg sumper lidt for ofte foran computeren)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:) Den eftermiddag og aften var tiltrængt. Synes ellers jeg godt kan slappe af- men dette var mere end at slappe af , jeg gjorde intet !
      Og det var godt :)
      Du har et travlt liv, du har brug for disse dage med intet, tror jeg.

      Slet
  7. Det der med grød til aftensmad, det kan jeg vist ikke sætte mig ind i....
    Men 6 stjerner til at lave ingenting!
    Jeg er bare ikke så god til det. Jeg må øve mig lidt mere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for stjerner :) det kan også være svært - så du skal øve dig meget :)
      Jeg følte mig også befriende fjollet med min aften menu :)

      Slet
  8. Jeg tror det er vigtigt at lave ingenting. Ikke hele tiden. Men ind imellem :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Balance :)
      Tror du har ret. Tror også vi alle har forskellige opfattelser af hvornår vi ikke laver noget :)

      Slet
  9. Jeg ville leve så enkelt hver dag, hvis jeg boede alene :) Men jeg bor sammen med hr. sovs og frøken kartoffel, suk. Godt at du lyttede til dig selv, og godt at du ikke bliver syg, og ønsker dig en rigtig skøn weekend med at lave ingenting eller alting :) knus

    SvarSlet
  10. Tak for gode ønsker :)
    Det er ikke altid lige enkelt at lave mad der glæder alle. I familien :)

    SvarSlet