tirsdag den 12. november 2013

Inspiration søges

Jeg savner inspiration til min blog.
Da jeg begyndte denne nye blog havde er en fornemmelse af hvad jeg ville med den, men det har ændret sig.
Endnu engang har universet vist mig, at jeg ikke skal bruge så megen energi på at planlægge forud, for det bliver yderst sjælendt som planlagt.
Nu står jeg her, eller rettere sidder her med kaffe og knækbrød, og ved ikke helt hvad jeg vil med denne blog- hvad jeg vil dele og fortælle om. Jeg kan ikke blive "rigtig" blogger- sådan een med en madblog, modeblog, kreablog, give away blog, indretnigsblog. Det er ikke mig. Jeg er" bare" min blog. Og det er fint med mig.
Men jeg savner lidt inspiration...
Er der noget du som læser er nysgerrig omkring ? Er der noget du synes jeg kunne fortælle om, dele ? Savner du noget, der var en del af bloggen før ? Eller noget der fandes mere på min tidligere blog ?
Du må meget gerne komme med ideer- for jeg mangler, som sagt, lidt blog inspiration.
Jeg holder ikke op med at blogge, for det at blogge har været en del af mit liv i rigtig mange år og jeg holder uendelig meget af at være en del af dette fællesskab.
Men, det der med lidt inspiration- hvis der er nogen der har det, så byd mig gerne en portion- tak :)

41 kommentarer:

  1. Jeg kan rigtig godt lide dine hverdagsbilleder Miri, de udstråler virkelig simple living og det er dejligt at kigge på. Jeg savner ikke noget :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det hyggeligt, at jeg lige har postet dette indlæg og du svarer så hurtigt :) !
      Så er det ligesom om vi snakker sammen, lige nu og her :) Tak for din tilbage melding - det er godt for mig at modtage lidt feed back :)

      Slet
    2. :-) jeg er lige kommet hjem fra arbejde og skulle lige hygge mig med en kop varm the og lidt bloglæsning og der var du.

      Slet
  2. Alt er som det skal være. Fuld af stemning, fuld af dig. Intet mangler!

    SvarSlet
  3. Det er jo det jeg liker ved din blogg, Miri....Hverdagslivet!
    Ta bare bilder av det rundt deg, det som faller inn. Jeg liker din blogg som den er, jeg.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Det helt enkle.. Synes bare jeg mangler lidt.. Men tak :)

      Slet
  4. Jeg synes, du gør det så fint, og din blog er meget personlig. Jeg kan bedst lide, når en blog ikke kun handler om fx mad eller mode, men at den afspejler, hvem vi er og med indlæg om det, der optager os :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak- ja, min blog er ret meget mig- det du ser, er det du får- eller hvad det nu hedder alt sammen :)

      Slet
  5. Jeg holder også af din blog som den er. Jeg kunne dog rigtig godt tænke mig at høre om hvordan det var at flytte ud i skoven, jeg er jo lidt af mørkeræd kvinde, så jeg synes du er så modig at bosætte dig der :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for inspiration !
      Af en meget bange kvinde at være, synes jeg faktisk også at jeg er ret så modig :)

      Slet
  6. Jeg synes egentlig også godt om din blog som den er. Jeg har ikke kendt din tidligere blog ret godt og savner den derfor ikke. Det er så stemningsfuldt det du skriver og dejligt at læse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne. At kunne formidle en stemning, det er jo også fint. Føler bare jeg er gået lidt i stå..Men tak :)

      Slet
  7. Jeg har også svært ved at komme med inspiration til dig. Mangen en dag har jeg nydt dine små hverdagsglimt og beundret dig for netop at have fokus på de små ting. Det er så dejligt, for i min hverdag glemmer jeg ofte at nyde mine krukker, nyde en ostemad eller bare sidde og lytte til stilheden.
    Bliv endelig ved med det. Jeg nyder din blog.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lis- det er jo en opmuntring og inspiration at vide det :)
      Tak:)

      Slet
  8. din blog virker så rolig og jeg nyder roen på din blog dine hverdags billeder og enkelte tekst ... måske du havde lyst til at vise flere billeder fra dit hus og hvad din tid går med :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Og tak for inspiration !
      Meget af min tid går jo med arbejde.. Men tak :)

      Slet
  9. Det kan godt være, du savner inspiration, men din blog er inspirerende. Jeg får altid noget med her fra. En ny tanke, noget jeg har lyst til at gøre for mig selv, en sang (også selvom det slet ikke handler om det, men jeg kommer til at tænke på en sang).
    Jeg kan desværre ikke inspirere dig, men jeg håber, at du fortsætter med at sætte dit lys ned lige der midt i hverdagen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, der rørt du min følsomme sjæl- tak for de smukke ord , jeg blev så ganske rørt over at kunne have den betydning- ydmygt tak :)

      Slet
  10. Kære Miri,

    Jeg har så tit ville skrive til dig at jeg virkelig godt kan lide din nye blog. Jeg holder utrolig meget af den form du har lavet for dine indlæg, det er så simpelt og fint. Den udstråler en anden ro end din gamle blog gjorde, og den var jeg som du ved også virkelig glad for. Men med denne her blog kan jeg virkelig mærke at du gør dig umage, umage med dit liv og dit syn på det. Det synes jeg er utroligt prisværdigt og fra mit synspunkt har du en af de bedste blogs overhovedet, fordi den er gennemsyret af et smukt syn på den verden vi er i og fordi du formår at holde dig til det. Tak! Så fortsæt endelig hvis du har lyst, du minder mig om de små øjeblikke og om skønheden i alt.

    Jeg går også snart i luften med en ny blog, der er noget fint ved at kunne viske tavlen ren og starte på en frisk, i alle henseender, og alle må starte igen og igen, på ny og lægge alt det gamle bag sig. Kan virkelig godt lide at du gjorde det så symbolsk som du gjorde det med din blog, det er fantastisk som læser at sidde med en nysgerrighed overfor din udvikling og blive ved med at blive inspireret til nye starter og en kærlig måde at se livet på. Tak igen.

    Kærlig hilsen Anja

    SvarSlet
    Svar
    1. Kæreste Anja
      Jeg er meget taknemmelig for dine ord, som jeg bare vil favne og tage til mig.
      Tak :)
      Og glæder mig til du kommer på banen igen - skriv endelig når din nye blog begynder sit liv.

      Slet
  11. Du blogger om dit liv og hverdagen, og din tilgang til det hele, du giver os et kig ind i dit liv og i dine tanker, og det sætter hos mig en masse tanker i gang om mit liv. Det er meget inspirerende og rørende, at du på den måde deler med os, bliv ved med det:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Helle - jeg fortsætter , kan jo slet ikke lade være :) - synes bare jeg mangler lidt brænde til mit blogbål...
      Måske det kommer af jeres fantastiske kommentarer :)

      Slet
  12. Jeg synes din blog er perfekt - den er lige som den skal være. Du behøver ikke at gøre dig nogen tanker om den - bare skriv fra hjertet, som du gør nu.
    Knus, Bodil

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg smiler og tænker højt, " ja, jeg tænker nok for meget" .
      Men handler også uden at tænke ! Mine blog indlæg er f.eks ret spontane og ikke særlig gennemtænkte :)
      Tak :)

      Slet
  13. Vil bare lige sige hej - det er længe siden :-) Kram!

    SvarSlet
  14. Søde Miri - jeg kan kun tilslutte mig hvad der andre har sagt.
    Jeg holder af dit rolige, blide, tænkende, overvejende og dejlige univers. Jeg nyder dine billeder og ord. Nogle gange er der mange ord og andre gange få ord.
    Jeg kan lide dine billeder med detaljer fra dit hjem - en flig af din verden. Jeg har sagt det før. Nogle af billederne får mig lyst til at se mere. For den lille detalje vækker min nysgerrighed. Nogle gange vil jeg gerne have mere. Jeg er ikke så sikker på om jeg skal have det - for der er også noget skønt i at få en detalje og tænke over den.
    Du har ofte også haft "3 glæder" - hvor du med smukke billeder viser 3 glæder. Dem holder jeg af - de giver mig en dejlig vinkel på, at alt det nære og enkle ofte er af de største glæder.
    Jeg tænker også at du bare skal fortsætte med at dele dit liv som du allerede gør - og som Lene skrev, så kunne jeg også godt tænke mig, hvordan det er at flytte ud i den store mørke skov - jeg er frygtelig mørkeræd. Så lige så lækkert og indbydende dit hjem er i dagslys - lige så skræmmende finder jeg det, når mørket falder på.
    Tanker herfra...

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Karina, tak for dine ord- de giver mig ny inspiration :)
      Dine ord for mig også til at huske på, at selv om man ikke skriver en kommentar, så er der faktisk mennesker, der læser med her... Skræmmende :) !
      Og Karina, tak for dine ord om min blog - er bliver glad og meget ydmyg - tak.

      Slet
  15. Jeg holder virkelig meget af din blog - akkurat som den er. Den er stille, inspirerende, tænksom, inviterende, inspirerende, giver lyst til livet og tænder for glæden ved de små ting. Jeg kan li dine billeder og dine ord. Spændende når du har læst en ny bog, fået en ny tanke, set en vandpyt eller falmet blomst. Du er så god til at beskrive det virkelig liv. Bliv ved med det. Jeg glæder mig altid til dit næste indlæg og savner dig og din blog, når der går "for længe" mellem indlægene. Nu hvor jeg sidder og vrider hjernen for inspiration (som du efterlyser), tænker jeg, at du evt. kunne dele lidt fra dit arbejde, lidt opskrifter af alt det skønne mad du laver?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for at modtage og gribe mit nødråb- at jeg har brug for inspiration :)
      Og jeg skriver dine ideer bag øret, for jeg er en glemsom natur og må nedskrive det der skal huskes.
      Tak for dine ord om min blog, jeg bliver faktisk rørt og glad.

      Slet
  16. kære Miri
    Jeg holder så meget a' din blog - dine fine billeder og dine dejlige tænksomme ord :)
    kram fra mig

    SvarSlet
  17. Kære Miri, jeg holder rigtig meget af din blog, præcis som den er. Jeg ved aldrig hvad der venter mig - men altid er det et kærligt glimt af et liv du elsker i modgang og modgang.

    Der er selvfølgelig altid noget jeg er nysgerrig omkring. Jeg kan jo slet ikke finde ud af det her med at lave mad. Og sommetider fremtryller du noget, som på en gang både virker enkelt og smukt og smagfyldt. Jeg kunne godt tænke mig at vide lidt mere om de "dressinger" du laver. Se, jeg kan igengang finde ud af at formulere mit spørgsmål! :O) Men du blander olier og krydderier, måske balsamico...?? nej, jeg ved igenting, men måske lidt om det.
    Og så vil jeg også altid elsker at høre om hvilke bøger, film, musik du holder af, hvad rører dig, noget nyt du opdager, noget gammelt...
    Og altid dine sysler...
    ...jeg holder af det hele lige præcis som det er!!!
    Og så synes jeg dit blognavn er hyggeligt... Vandre blandt ege... det er så fint...
    Jo et lille ps, nu har jeg lige læst kommentarerne igennem og det, som Lene skriver, om at flytte ud i skoven, hvordan føles det...
    Knus herfra!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, hvor sjovt, jeg har stavet det samme ord forkert to gange. Igengang=ingengang. :O)

      Slet
    2. Nårh nej, to forskellige ord, der lyder næsten ens har jeg stavet forkert to gange. Mine fingre er langt hurtigere end min hjerne idag. :O)

      Slet
    3. Er du gal, hvor jeg dog godt kan lide dig, søde Lotte !
      :)
      Tak for dine ord, der er grebet og lagt i mit hjerte- tak :)

      Slet
  18. oj..jag tycker ju så oändligt mycket om din blog precis som den är, och särskilt denna din nya! med bilder från vardag och ord precis som det faller sig..det är sådant jag uppskattar allra mes bland bloggar. det genuina..och inte alls nischade! Så jag hör gärna mer av allt detta! och vad du innerst tänker och känner, hur du upplever att du lever ditt liv på bästa sätt. saker du kommit på genom åren...lösningar..vilka dina favoritvardagsrätter är..allt! och nu ropar min lille så jag måste kila. så glad när du kikar förbi ***

    kramar om, Lycke

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejlige Lycke- mange mange tak for dine ord - jeg tager dem til mig og tænker på dem.
      Og jeg holder meget af at kigge forbi dig :)
      Og hvis jeg havde en bil, ville jeg komme og besøge dig !
      Knus

      Slet
  19. Inspiration kan jeg ikke give dig. Jeg holder allermest af de blogge, der er alsidige og afspejler det virkelige liv. Så fortsæt du bare i samme stil :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine ord:)
      Inspirationen må jeg vist grave frem selv :)

      Slet