mandag den 18. november 2013

Jeg læser

Jeg læser i bøger, hver eneste dag. Jeg er så taknemmelig over at kunne læse og så uendelig glad for at der findes mennesker, der vil skrive bøger, som jeg kan læse i.
 I nat læste jeg " Og den store flugt" færdig. Den bog har gjort et stort indtryk på mig. Den handler om en familie, der flytter ud i en uendelig stor svensk skov. I en hytte. Meget spændende beretning om de valg vi tager i vores liv.Og det er en virkelig historie, skrevet i et meget smukt sprog. Jeg tror, jeg vil skrive mere om den, på  det andet tidspunkt.
"Unn fra Stjernestene" er, for mig, en ukendt bog, fra en velkendt forfatter. Den vil jeg begynde at læse i aften.
Og så er det endeligt lykkes mig at finde Biblioteket her i udkanten af Danmark- og jeg holder jo uendelig meget af muligheden for at låne bøger, bare fordi de gør mig nysgerrig. Disse 3 bøger kom med hjem i dag.
"Livet på Kastaniegården" - lånt fordi jeg godt kan lide at se "Bonderøven" på DR 1.  "Når byfolk flytter på landet" - den har jeg lånt bare på grund af titlen- jeg er et bymenneske, der er flyttet på landet :)
Den sidste bog, "Økologisk have" har lånt før, nu har jeg lånt den igen, fordi jeg trænger til at drømme lidt have drømme.
Bøger er en gave !

25 kommentarer:

  1. Bøger er fantastiske, jeg bruger vores lokale meget ofte, om ikke andet så til at bestille fjernlån hjem.

    SvarSlet
  2. Svar
    1. Da jeg boede i byen var jeg meget ofte på biblioteket- gerne hver eneste uge. Her er det noget mere besværligt... Men helt at undvære, det kan jeg ikke :)

      Slet
  3. Ja, bøger er en stor gave. Mit eget bogforbrug har flyttet sig til lydbøger, og det har virkelig udvidet min læsning. Jeg læser stadig på papir, men kun ved sengetid. Til gengæld lytter jeg hele tiden, - når der altså er mulighed. Jeg kan være en lidt overfladisk læser på papir, men den mulighed er der ikke, når man lytter, så jeg får helt nye oplevelser gennem ørerne.

    Bonderøven fascinerer også mig, og jeg har læst den bog et par gange. Bare for hyggens skyld.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes det er ret interessant, at du primært lytter til bøgerne- men det er jo også smart, så kan man gøre andet i mens :) Og interessant at du oplever, du er mere koncentreret , "læser" mere omhyggeligt, når du lytter til bogen.
      Jeg glæder mig også til den bog- trænger vist til lidt idyl og hygge :)

      Slet
  4. Det ser meget spændende ud - tak for dejlig inspiration! Jeg læser også hver dag og vil låne bøgerne, du fortæller om :-)

    SvarSlet
  5. Oh fin bøker - jeg vil gjerne må etterforskning med dine fine utvalg.
    Jeg leser Albert Cohen nå. Ha en fin uke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Bøger er altså en rigtig god ide :) Alle de oplevelser, der bare ligger dér og venter på at blive læst !
      Må din uge også blive god mod dig :)
      Tror faktisk ikke jeg har læst noget af Albert Cohen...Men det kan jeg jo gøre noget ved :)

      Slet
  6. hej Miri
    Gid man kunne ... overgi' sig til læsningen ...
    Jeg ved jo godt der er mange spændende bøger :)
    desværre er det sjældent det fanger ... Hmm.... det må der måske arbejdes på ...
    Måske jeg som Eva skulle prøve med lydbøger...( jeg skal vist bare ha' hjælp til installering )
    bogen fra det svenske lyder spændende ....

    knus fra mig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du går i hvert tilfælde glip af en masse :) Ja, prøv lydbøger- så kan du stadig sy og strikke og cykle :)

      Slet
  7. Jeg er også veldig glad i bondeknølen på Kastanjegården. Når jeg blir stor, skal jeg gifte meg med Frank!

    :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha - du er vist ikke den eneste :)
      !
      Jeg bliver altid i godt humør af de udsendelser.

      Slet
  8. Tidligere læste jeg mange bøger af forskellige genrer, men efter jeg er begyndt på vores store haveprojekt, må jeg indrømme, at det nu mest bliver til havebøger!!

    SvarSlet
    Svar
    1. En passion skal jo også fodres :)
      Og de andre bøger skal nok komme igen:)

      Slet
  9. Bøger er en gave :-) Og så kom jeg til at grine af Heges bemærkning, for jeg læste en anden landmandskones blog, hvor hun skrev, at hun var vældig begejstret for Frank, men hun gad ikke at være hans kone. Sådan har jeg det også ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg grinede også og kender til en del, der gerne vil giftes med ham :)
      Er det forbi han ALTID arbejder og er i gang med projekter at I ikke orker at blive gift med ham :) !?

      Slet
  10. Bøger er en fantastik gave og biblioteket ligeså :-) vi har fået mulighed for at benytte biblioteket fra 7 morgen til 22 aften, skal bare selv låse os ind. Tænk jeg kan gå på biblioteket inden nogen står op søndag morgen!
    Havebøger nærer havedrømme så de er uundværlige.
    Knus til dig.

    SvarSlet
  11. Ja, det er blevet ret populært med disse biblioteker, der har åbent som et supermarked. Personlig betjening er der så desværre ikke meget af.. Men skønt, hvis det kan lokke flere forbi :)

    SvarSlet
  12. Godt du har fundet biblioteket - det er ikke til at undvære.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det er det ikke :) !
      Alle de gratis oplevelser :)

      Slet
  13. Hejsa
    Dette bliver min første kommentar til dig og din blog. Jeg fandt bloggen, da du vandt Andreas bog på Slowliving. Jeg har efterhånden læst det hele igennem og her er meget rart at være. Har du lukket din gamle blog eller kan man snuse i den stadig? Jeg var i aftes til foredrag ved Andrea Hejlskov og købte i den forbindelse bogen, som jeg glæder mig meget til at læse.

    Sikke et skønt hus - man får helt lyst til at besøge dig :o)

    Hilsner fra Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Velkommen :) Hvor dejligt du fandt frem til mig og kan lide at være her :)'Jeg er sikker på du ikke bliver skuffet over den bog, den berørte mig dybt.
      Min gamle blog er her stadig , Losarinas mor :)http://wwwkrlighedsagdelosarinasmor.blogspot.dk/

      Slet
  14. Jeg er så enig, så enig! Jeg har en masse skønne bøger, og nu, hvor jeg ønsker at "downsize" er det ikke dem, der bliver skåret ned på. Alt muligt andet, men bøgerne... nix! De giver mig oplevelser, opfrisker minder og øger min intelligens... (nå ja, alt er muligt... ti hi)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan har jeg det også ! HAr flyttet til mindre bolig 2 gange og det var ALDRIG bøgerne der blevet sparet væk :)

      Slet