mandag den 11. november 2013

November

Skyggerne er lange, når jeg drejer ind på pladsen foran mit lille hus.
Tomaterne takker af for denne gang. Jeg fjerner dem ikke endnu, synes de ældes med ynde.
Frosten kyssede jorden i nat og solen har varmet mit hjerte i dag. Åh, hvor jeg trængte til solen.
Jeg sidder med kaffen og tænker på tiden. Igen. Jeg tænker meget. Og ofte på tid.
I morgen bliver mit yngste barn 22 år.
22 år. Den yngste !
Min søn er 27, min ældste datter er 25 og nu min yngste datter 22.
48 år er jeg sørme også blevet med tiden. Sært.
Solen har skinnet, månen tegner sig på den mørke himmel og jeg har kaffe i mit krus.
En god Mandag i November.

16 kommentarer:

  1. Du har ret i, at tomaterne ældes med ynde. Og tak skal du have for at vise os dét.

    Lige nu ældes jeg med tyngde og træthed. Mon ikke jeg skulle gøre noget ved det?

    SvarSlet
  2. :)
    Kan godt genkende den følelse- at ældes med knap så meget ynde :)

    SvarSlet
  3. Så fint bilde..selv med planter som er visne.
    Her er det også frost ute, og det er fuktigere luft, så man trenger varmere tøy. Heldigvis har jeg nok av det. Jeg er jo en strikker.
    Og gammel, det får vi bare være utenpå. Inni er vi jo kun 39.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Lyset var så fint da jeg kom hjem :) Her bliver det heldagsregn i morgen - øv, vil heller have klar luft og frost :)
      Pak dig godt ind :)

      Slet
  4. Du er stadig en ung pige at se på, Miri!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde Gitte :)
      Jeg ser ud som jeg gør, med det livet har givet mig af skræmmer og det er ikke noget jeg går er ulykkelig over. Kun nogengange :)
      Synes bare det er sært, at være mor til 3 gamle børn :) Og dejligt. Og sært at snart være 50. 50 !

      Slet
  5. hei :)
    Jeg flyttet min meget store tomatplante inn for å få modne tomater. Den stod i stuen og vi høstet etterhvert ca 50 cherrytomater, og de var søte og gode.
    Jeg glemte å fjerne sideskudd, så planten ble veldig bred og veldig høy. Men vakker var den!
    Min yngste datter er også 22 år i år og hun er på reise i Østen. Jeg savner henne veldig, men vet hun har det bra og lærer så mye annerledes. Nylig svømte hun i et vullkankrater og tok slik avskjed med sin mormor som nettopp døde.
    Det var for lang vei fra Kambodsja til Norge for å delta i begravelsen til sin kjære mormor.
    Jeg vil gjerne takke deg for en så uendelig flott blogg - annerledes enn de fleste.
    klem fra Berit i Norge

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Berit, hvor er det dejligt du skriver her :) Mange tak for dine ord, som jeg tager til mig med taknemmelighed og et ydmygt tak. Godt at I føler hun fik sagt farvel til sin mormor også selv om hun var langt væk. Sikke en oplevelses rejse hun er ude på- men forstår godt dit savn :)

      Slet
  6. Åh hvor jeg dog også trængte til den solskinsdag, den varmede langt ind i sjælen. Smukkeste, stemningsfulde billede, og stort tillykke med yngstedatter, hun er ligeså smuk og dejlig som sin mor, og så er hun helt sin egen :) Og det synes jeg er fantastisk (og lidt mærkeligt), ved at børn bliver ældre, de bliver deres egne og lever deres eget liv, og så er vi fri til et nyt liv og nye tanker og får meget mere tid ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :)
      Her har det været heldagsregn og regner endnu...Hun har vist lidt at tænke over- ha ha :)
      Ja, tid- tid er en luksus man ikke har meget af, når børnene er små.

      Slet
  7. Når man har lange skygger og kaffe i sit krus, så er livet i grunden ganske vidunderligt. Når man zoomer ind på detaljer, som du så fint gør det og ser det egentlige. Det simple.

    Jeg håber at din novemberdag er god. Knus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, livet er jo en forunderlig og vidunderlig gave- også i regnvejr :)

      Slet
  8. Kære Miri
    Stort tillykke med Rosalina i dag ... Ja det er sært med så store børn ...
    Især når du ligner en på 39 :) ... Du skønne pige
    Kram fra mig - der også hellere vil ha' frost og sol end dette herrens vejr .....

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhr, du smiger mig :)
      Tak - sært ikke at være med hende, men vi fejrede hende i Lørdags :)

      Slet
  9. Skygge i sollys - ha glede - glede deg!!!
    Hilsen og klem fra Viola.

    SvarSlet