søndag den 17. november 2013

Stille Søndag

Sidder her ved mit spisebord, mens solen strømmer gennem vinduet. Det er Søndag og her er stille. Meget stille, kun computerens svage brummen og brændeovnen, der giver sig under varmen giver lyde fra sig. Ellers er her stille.
Jeg har kysset min 3 børn farvel og vinket efter dem ved bussen. Huset i skoven har genlydt af deres snak og latter. Praktiske ting er blevet ordnet og mange ord er blevet talt og latter har lydt. God mad og rødvin og kager- ellers er det ikke en rigtig weekend i skoven hos mor.
Een kage er der tilbage og den nyder jeg til kaffen og prøver at komme igang med forberedelserne til næste uges arbejde. Den pink mappe ligger der og råber på opmærksomhed..Sangleg og eventyr,møde med ressourcepædagog, forældre samtaler, indkøring af nyt barn ( og hendes mødre ) og meget mere.... Lidt for meget arbejde på en Søndag ! Lidt for megen forberedelse på en Søndag.
Så jeg vender mig mod Bloggen og fyldes med glæde over jeres ord og taknemmelighed over, at I er derude og gerne vil høre om mig og mit stille liv.
Kagen er spist. Men der er stadig mere kaffe. Den pink mappe... Ja ja, den skal jeg jo igang med !

14 kommentarer:

  1. Jeg har også klippet rosengrene i dag. Men kage har jeg ikke.

    SvarSlet
    Svar
    1. At klippe roser er en smukt og nyttig beskæftigelse på en Søndag i November :)

      Slet
  2. Kære Miri!
    Fint søndagsbillede, dog tænker jeg, at din mappe er pågågende pink i mere end en forstand. Ønsker dig en dejlig aften.
    Knus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den er meget råbende i sit udtryk :)

      Slet
  3. Du bar hatt en deilig weekend, høres det ut som. Og den kaken, mums, den ser virkelig god ut.
    Her har et besøk også gått ut døren. Min søster og tantebarn kom inn døren idet jeg ville gå en tur, i det fine været. Istedet ble vi sittende her hjemme å strikke, snakke og nyte hverandres selskap. Jeg ordnet te og kjeks.
    Nå ska. Resten av kvelden nytes foran tv, med et håndarbeid . Og du har din rosa perm, som jeg håper du snart har nådd bunnen på.
    Må du ha en deilig kveld, Miri

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu vil jeg slutte mig til dig- sætte mig foran tv med mit strikketøj :)

      Slet
  4. Dejligt at høre fra dig igen - og det lyder som den skønneste weekend med besøg :)

    SvarSlet
  5. Sikken skøn overspringshandling, spise kage ;) Og hvor lyder det dejligt med alle dine "kyllinger" under samme tag det meste af weekenden. Spændende opgaver der venter dig på jobbet, dem kører du garanteret i hus i bedste Miri-stil. Stilheden gad jeg godt have lidt mere af, bare en gang i mellem:)

    SvarSlet
  6. Kage er ALTID godt :)
    Stilhed er godt. Men ikke hele tiden. Tror på balance:)
    Knus

    SvarSlet
  7. Jeg kan næsten høre hvor hyggeligt i har haft det i weekenden :) ...
    Godt de havde gemt en kage ...så var der ihvertfald en undskyldning for at sidde -
    inden forberedelserne til ugen :)
    kram fra mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er mester udi overspringshandlinger og gode undskyldninger :)

      Slet
  8. Det lyder som en dejlig weekend.
    Kage først og så arbejde, - dét er et godt motto. Og mon ikke du nåede det, du skulle?
    God arbejdsuge til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, jeg nåede det hele- en sådan Søndag er en velsignelse :)
      Tak og i lige måde !

      Slet