mandag den 9. december 2013

5 Glæder fra en weekend

 Den første glæde, at bage brunekager. Finde alle de gamle og nye forme frem og bare fremtrylle, hjerter, stjerner, engle, flagermus, grise og mange mange flere. Og ELGE !
 En anden glæde, var et lille drys af sne her i skoven. Åh yndighed ! Desværre smeltede det næsten hurtigere end jeg kunne løbe rundt og sætte mine spor i det.
 En tredie glæde, var besøg af solen. At gå i skoven og kaste skygge. Samle gran, som Bodil havde kastet til jorden.
En fjerde glæde, var at sove i stuen. At blive i varmen , føltes som sleep over, barndommens Lørdags hygge. :)
Den femte glæde, er der intet billede af- men det var advents besøg af 2 kære kvinder, jeg er så ualmindelig taknemmelig over at have i mit liv. At de bruger det meste af en AdventsSøndag  på kanten af Danmark med mig- at spise kager, drikke kaffe, strikke, brodere, snakke, ose i lækre bøger og blade, dufte og ae på garn. Og samtale. Virkelig tale sammen om det i livet, der ikke bare er let.
Og derefter spise lidt flere kager :) Se det er jeg taknemmelig over. Og glad for. 

21 kommentarer:

  1. En dejlig dejlig weekend fornemmer jeg :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Synes faktisk mit liv er fyldt med sådanne dejligheder :)

      Slet
  2. Sikke nogle skønne glæder, og hvor er du altså god til at samle på glæder, og gøre noget ved det, som ikke er en glæde. Og du gør det så fantastisk og inspirerende, selvom du slet ikke er en rigtig voksen ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg sender dig en masse knus og barnlige tanker :)

      Slet
    2. og tak. Tak fordi du er her i mit liv.

      Slet
  3. For en fin måte å få helgen til å vare inn i den nye uken, å skrive om helgens gleder og dele dem med oss.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er med til at holde fokus- fokus på glæde. Og glæder bliver større, når man deler dem :)

      Slet
  4. Åh søde kvinde - du inspirerer med dine stille ord og billeder - det er så smukt og rørende - TAK!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine meget søde ord, så giver det mig en endnu større glæde at blogge. Så jeg sender et dybtfølt TAK tilbage :)

      Slet
  5. 5 meget dejlige glæder fra din weekend søde ven ....
    jeg siger det gerne igen ...
    jeg ville ønske jeg kunne flyve forbi med kram og hygge i din lune stue :)
    ønsker dig en dejlig mandag

    SvarSlet
    Svar
    1. Og jeg, min søde ven, siger det igen igen- kom du bare - om ikke flyvende, så i din lille hvide bil, du vil altid være velkommen :)

      Slet
  6. Så dejligt at læse om dine weekendglæder og god idé at du har flyttet sengen ned i stuens varme :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha- det føltes virkelig..Ja, jeg ved ikke hvorfor, men jeg havde stor inderlig glæde ved denne ændring af sovested :) Små hjerner små glæder- eller hvad det er man siger :)

      Slet
  7. Skøn weekend! Du forstår at fange øjeblikket i sit splitsekund, jeg fornemmer næsten hvordan det er at være der :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Du er inde på noget, for livet/glæden for mig, er et øjeblik efterfulgt efter det andet - som perler på en snor :)

      Slet
  8. Fem dejlige glæder! Ih, jeg mindes så godt de dér hygge-sove-lørdage i stuen, som jeg havde med en god veninde. De havde en hjørnesofa i TV-stuen, og så puttede vi dér i dyne og py, mens vi spiste popcorn og så TV... ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mia, det var netop dén følelse, stemning jeg føler :) !

      Slet
  9. Man kan mærke boblerne i maven helt til Aarhus. Sikke glædes-pletter :)

    Din "nye" seng ligner en fra en svensk film.

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Og sådanne glæder er der jo mængder af :)
      Min gæsteseng/sofa transformeret til min seng med tæpper og dyner og gode puder :)

      Slet