mandag den 30. december 2013

5 glæder

 At fejre Vintersolhverv med bål og sang og s´mores. Nu kommer lyset tilbage !
 At lade tiden gå, som tiden nu engang gør. At følge lyset og ikke stå op i mørke.
 At tilbringe tid med de 3 der betyder alt for mig - mine børn.
At give gaver, at modtage gaver , at spise god mad, drikke gode vine, synge sange og danse om et træ pyntet af De Dejligste Døtre.
At pakke julen ned , med taknemmelighed i hjertet over at den var god og vide at den kommer igen om mindre end et år.
Et nyt år venter lige om hjørnet - en forventningsglæde- for hvad vil det bringe mig og hvad kan jeg bidrage med.

22 kommentarer:

  1. Lyder til, at du har haft en skøn jul! :-) Skønne billeder og er helt enig i det dér med, at følge lyset og ikke stå op i mørke. De sidste dage har både unger og jeg sovet til kl 10! God dag i skoven :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Christina- jeg har nemlig haft det så ganske vidunderligt :)
      Det er en luksus at kunne sove til man vågner og en glæde at sætte pris på det :)
      Her i skoven titter solen frem og kalder på lidt udeliv - nyd dagen og tak for din kommentar

      Slet
  2. Du kapsler det hele så smukt ind Miri :0)

    .....og bål i en trillebør - selfvølgelig - det må jeg skrive mig bag øret.....for ind imellem kan et rullende et af slagsen være på sin plads ;0)

    Knus og ønsket om et rigtigt godt nytår kommer flyvende og lander mellem ege.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, du gode kvinde :)
      Det blæste en del, så vi måtte køre bålet rundt for at finde læ , men det er faktisk ret smart at få bålet op i højden.
      Tak og håber du og dine kommer forrygende ind i det nye år !

      Slet
  3. Smukke billeder af 5 dejlige glæder. Vi holder også meget af vintersolhverv og at lyset langsomt vender tilbage.
    Godt nytår til dig - og en god idé at bringe forventningens glæde med ind i det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg forventer mig meget af det nye år :)
      Det er mit eget ansvar, men håber dog også på hjælp af alle andre der er i min omkreds til at gøre 2014 til det allerbedste år.
      At fejre solhverv er en ny tradition for mig og den er kommet for at blive, for det var en god fest :)

      Slet
  4. Hvor er det dejligt at høre om dine glæder, søde Miri. Du forstår at sætte pris... det er ikke alle, der gør det... Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. :)
      Du kan tro jeg sætter pris og ikke tager noget som helst for givet. Min taknemmelighed er stor og ægte.
      Tak fordi du ofte kigger her forbi :)

      Slet
  5. Solide tanker på kanten af et nyt år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tja Eva - vi vælger selv hvordan vi vil reagere på nye udfordringer, ikke sandt ;)

      Slet
  6. Så mange fine gleder.
    Det er noe vi alle må prøve å få til.
    Jeg synes de små gleder er best........og hverdagsgleder.
    Herlige bilder, Miri.
    Og godt nytt år. Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg hr altid samlet på glæder, de sidste mange år har jeg gjort det meget bevidst og skrevet dem ned på papir, i min blog og ikke mindst i mit hjerte.
      Godt nytår til dig Sylvia, det er dejligt du er kommet tilbage i mit blogliv !

      Slet
  7. Så dejligt at læse, og skønne dage for dig og familien. Godt Nytår. C:

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var i sandhed skønne dage :) I lige måde Sidse- spring glad og modig ind i det nye år :)

      Slet
  8. Dejlige billeder, Miri! Ja, et nyt år venter lige om hjørnet - rigtig godt nytår til dig og dine kære :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Gitte og må I også få det bedste år :)

      Slet
  9. Du er så god til at sætte ord på, og dele dine glæder med os. Det kan jeg stadig rigtig godt lide :)
    Håber du får et godt nytår Miri♥ - Og håber også det bliver et år i gensynets tegn ;)

    KH

    SvarSlet
  10. Godt nytår, kære Miri og på glædeligt gensyn i 2014.

    Knus.

    SvarSlet
  11. dejlige billeder fra julen din/jeres ... ja tænk at vi allerede går mod lysere tider :)
    knus fra mig

    SvarSlet