tirsdag den 10. december 2013

At blive hørt

Tåge, dis, brunt og mudder. Dansk vinter ? Men lige der, på en mark i udkants Danmark, var det nu smukke nuancer af brunt.
Jeg havde været til møde på min arbejdsplads. Jeg havde bedt om et møde, fordi jeg ikke vil have et arbejde, som vækker gamle stress monstre til live.Jeg blev hørt og forstået. Og nye strukturer, nye rammer, nye planer blev drøftet. Noget der vil involvere alle på stedet, for noget er jo galt, når en medarbejder ikke magter det. Og jeg er jo ikke den første, eller eneste...Jeg råber bare op, er tydelig, vil ændre og gøre bedre. Og ikke at jeg mener jeg er bedre end andre, bare at jeg ikke kan lade være - for jeg vil jo gerne dette job, dette sted, disse mennesker. Bare ikke for enhver pris.
Nu må vi ses, hvad der sker, for handling skal der til, ikke bare fine ord og gyldne løfter. Handling. Og alle skal deltage. Jeg har håb.
Jeg kørte fra mødet, vinkede til det brune landskab og cyklede hjem under dynen. Og der ligger jeg , i overført betydning, endnu. Kroppen er vis. Jeg drikker varme drikke og passer min ild. Og håber jeg er parat til i morgen.

18 kommentarer:

  1. Når holdning og handling og healing hænger sammen.

    SvarSlet
  2. Å finne vakre nyanser av brunt. Det er stort! Og jeg beundrer deg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Brunt er pænt :)
      Og tak. Selv om jeg bestemt ikke føler mig beundringsværdig- så takker jeg for dine ord.

      Slet
  3. Hvor er det godt at du blev hørt og ikke mindst at du høre dig selv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er rimlig højrøset overfor mig selv :)
      Men ja, det var rigtig godt at blive hørt og at der var nogen der ville mig.
      Tak :)

      Slet
  4. Modig og trofast mod dig selv og dit indre. Du er for sej - og klog af skade tager du affære...det indgyder respekt. Kærlig og nær hilsen herfra!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde du - tror at sej nok er det sidste jeg føler mig.. :) Men jeg forstår hvad du siger og takker :)

      Slet
  5. Hyg dig under dynen og vær stolt over du er tro mod dig selv.
    Stort knus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil straks brygge kaffe og kravle under tæppet med lidt strik :)

      Slet
  6. Så flott at du har gjort noe med situasjonen, Miri.
    Og det skjer ikke noe før man gjør noe med det.
    Bra gjort.
    Hygg deg masse under dynen.
    Jeg fyrer i ovnen, og gruer meg til å være i stallen i kveld, for ute er det fuktig og kaldt.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Næ du har ret- ansvaret er mit eget, der er ingen der gør det for mig. Uf, her er det også gråt og vådt og ret trist.

      Slet
  7. Hvor er det godt, du siger fra - og lytter til dig selv!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak- synes bare jeg måtte lave en opfølger på det tidligere indlæg.

      Slet
  8. Kæreste Miri
    Jeg håber så meget at der handles ...
    Sender dig et kæmpe kram :)

    SvarSlet