torsdag den 12. december 2013

- for at leve og ikke bare overleve...

- må jeg nogen gange ty til nogle små tricks og hverdags forkælelser.
Hård arbejdsdag og langt møde = ingen tid eller overskud til noget som helst . Det er langt over spisetid før jeg har fri ! Duer ikke for en sulten og træt kvinde med lyst til sofa og strikketøj. Førstehjælp !
Ost, brød og vin indtaget foran tv og med strikketøjet liggende ved siden af. Samtaler med døtre, der lover besøg fra i morgen- gør det hele meget bedre og gør forskellen , for mig, på at leve og ikke bare overleve.
Jeg vil ønske jer alle en god weekend, allerede nu, på en Torsdag aften , for når jeg kommer hjem i morgen, står den på døtre hygge:) Og da de begge har opgaver at skrive, har moderen lovet både lussekatte og brunekager,( - og da moderen faktisk har spist en stor del af de der brunekager...Må hun vist igang med at bage nye :) - samt rødbedepizza med mugost og andre gode spiselige sager. Noget vi deler, er glæden ved mad.
Og weekenden skal bruges på det- mad, forkælelse, safran, smør, snak, pædagogiske tanker, vin, latter, elge og engle forme, søgen efter et juletræ, grin , en tur eller to i skoven, så de smukke døtre kan se stormskaderne, knus, alvorlige og dybe samtale om livet og døden og alt det der er i en kvindes liv, krea hygge, sladder og snakkeri om dejlige mænd (hvis jeg kender dem ret) og ikke mindst - glæden ved " bare " at være sammen. ( og frygtelig megen snak om ham, broderen/Sønnen, der ikke kunne komme, for ham savner vi altid, når han ikke er her).
Nu er jeg træt og skal "lige" tænke over et Julespil og et Lucia optog i morgen.... Men så hurtigt som muligt, vil jeg krybe under min dyne og sende jer alle en kærlig tanke og ønske alle en god nats søvn. Vi ses på Søndag.

26 kommentarer:

  1. Rigtig god weekend med søde døtre og dejlige kager... ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, kære Mia - du kan tro jeg vil byde denne weekend velkommen i eftermiddag, når jeg når hjem til det lille hus :)

      Slet
  2. Dejlige weekendplaner er guld værd. Karen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, forventningens glæde, skal vi ikke se ned på :)

      Slet
  3. Ha en deilig helg som vi sier på norsk!

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak, jeg synes faktisk også vi alle har brug for en dejlig weekend :)

      Slet
  4. Det er dig så undt at have rarhed og latter indenom.

    SvarSlet
  5. Jeg eeeelsker simpelthen at kigge ind i dit lille univers:-) Tak fordi jeg må:-) Jeg håber du får en lang, afslappende og dejlig weekend, som lyder meget velfortjent!

    SvarSlet
    Svar
    1. Og jeg er glad for du har lyst til at kigge forbi og skrive en hilsen :) Har du selv en blog? jeg kan ikke finde dig, derude.. Og så vil jeg også håbe at du får en rigtig dejlig weekend:)

      Slet
    2. Tak!:-)
      Nej, jeg har desværre ikke en blog selv. Jeg har overvejet det flere gange, men konkluderer hver gang at jeg er FOR blufærdig og privat. Jeg har tidligere skrevet "under pseudonym" på "Fyldepennen", hvilket jeg elskede. At udtrykke og formidle er jeg virkelig glad for, men da jeg skriver meget personligt, er det lidt for grænseoverskridende for mig med en blog, der er tilgængelig for alle.
      Dog har jeg fået en instagramprofil (DOAB)med små glimt fra hverdagens dejligheder, og der kan jeg lige være med:-)
      Måske en dag.. :-) Men elsker bloguniverset og er taknemmelig for at I er nogle, der er modige!:-)
      Vh Dorthe

      Slet
  6. Jeg tror også på et liv før døden. Og aller helst med de dejligste i mit liv.
    Så de billeder du maler i dit indlæg i dag, er nemme at genkende.
    Rigtig god weekend til jer tre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Eva :) Og er vild med din tro :)

      Slet
  7. Det lyder som den dejligste weekend i verden, hvor er det skønt med sådan nogle døtre og med din måde at leve livet på, tak fordi du deler. Livet for mig er lige nu at krybe sammen i sofaen på loftet med en kop fløde-kaffe og se Landsbyhospitalet, og vente på at mine kære kommer hjem og kryber sammen med mig, og deler deres oplevelser, vinterdage som de er og skal være. Håber i får den skønneste weekend i tre, dernede i skoven på kanten :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Helle- dit liv lyder faktisk ret så vidunderligt :)
      Og tak fordi du skriver så positivt og opmuntrende kommentare

      Slet
  8. Kæreste Miri
    Håber i får/ har haft hvis du først læser med søndag den dejligtste weekend med alt det dejlige den byder på .....
    Jeg forstår godt at du nappede den nemme men dejlige løsning på en en sen torsdag
    Tusind kram til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er lige kommet hjem og måtte lige svare jer søde mennesker, der har skrevet - og så må jeg i gang- :) Tak :)

      Slet
  9. Fortæl gerne mere om dine lussekatte. Har du en god opskrift?

    Glædelig weekend med døtrene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lene :)
      Jeg har en rigtig god opskrift:) Der findes masser af gode opskrifter- bare husk blød og hvid og sød gær dej med masser af smør og safran :)

      Slet
  10. Kære Miri!
    Jeg ønsker dig og dine smukke døtre en dejlig weekend.
    Stort knus fra vores hus ved skoven :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 Tak, søde Margith :)
      ps, ja, de er faktisk ret smukke :)

      Slet
  11. önskade mig plötsligt fler döttrar..som om det inte räckte med en, här på jorden (ler) det är verkligen underbart vilket systraskap jag också börjar skymta. Tänker hur det blir sen och tänker mig som dig på landsidan. du gav mig en fin känsla inför helgen..många kramar till dig..

    ~Lycke

    SvarSlet
  12. Din helg høres helt perfekt ut.
    Jeg har jobbehelg, og sidenxdet nå er jul i handelsstanden , er det fra i dag av åpent i alle butikker til kl. 20. Jeg var den siste som gikk hjem...... I morgen jobber jeg til kl 18. Det er godt det ikke er lenge til jul.
    Hygg deg masse i helgen, sammen med døtrene. Klem

    SvarSlet
  13. Ønsker dig dejlige øjeblikke med dine kære i weekenden!

    SvarSlet
  14. Jeg håber, du har haft nogle skønne dage sammen med dine dejlige døtre!
    Fik lige set Evas skønne sætning herover: 'Jeg tror også på et liv før døden' :-)

    SvarSlet
  15. Meget mærkelig blog ! Kan ikke få lov til at svare jer under hver jeres kommentar..... Så derfor denne gruppe besked..

    Kære Lycke; At havde børn er en gave - at have døtre er en særlig gave, at have sønner er en særlig gave- jeg tror du forstår hvad jeg mener :)

    Kære Sylvia, puh, sikke et arbejdsprogram- kan godt forstå du glæder dig til lidt julefri :)

    Kære Dorthe, tak :) Jeg har simpelthen haft den dejligste weekend :)

    Kære Madame, ja, det er en genial sætning ! :)
    Og jeg har haft nogle dejlige dage med de skønne døtre :)

    SvarSlet