mandag den 16. december 2013

Lidt, men godt

Jeg strikker hver eneste dag, ofte brugsgenstande som vanter og sokker, vaskeklude og håndklæder.
I ny og næ en hue og et halstørklæde eller sjal. I sommer røg en sweater af pindene.
Så det er ikke fordi jeg intet krea nørkleri laver- men det finder ikke vej hertil....
 Det er der hermed gjort noget ved ! En lille hæklet pung, i et lækker lysblåt uldgarn og med Liberty stof inden i, samt den fineste knap.
I denne lyseblå sag, bor det nye år - min kalender og blyant anno 2014. Så er det samlet og nemt at finde i bunden af tasken- håber jeg. Et enkelt og ganske hyggeligt projekt, der snildt kunne laves foran tv , i den bløde sofa og mens jeg nød et glas gløgg.

19 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tak, søde Hege - jeg trængte så meget til lige netop disse sprøde farver :)

      Slet
  2. Hvor er den yndig, Miri - er det muslingemønster? Det har jeg engang hæklet en taske i :-) Så fint med Liberty-stoffet, og jeg kan se, at din kalender lige som min er med tegninger af Inga Linde Jensen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig lige det det er ; søde Gitte. Jeg holder af den kalender og især fordi der står hvor meget dagen tiltager med (og aftager, men det gider jeg ikke læse lige nu ;) )

      Slet
  3. Vilket vackert mönster och i min favoritfärg - lavendel! Npt att ha för händer är bra, särskilt framför tv:n ;.)v

    SvarSlet
    Svar
    1. Håndarbejde, der kan laves foran tv er i høj kurs her i disse tider, hvor overskuddet ikke er voldsomt højt :)

      Slet
  4. Sikke en fin og lidt forårsagtig taske-pung. Nu går det snart mod lyse tider. Lige om lidt, faktisk....

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig :)
      Jeg holder meget af sne, så det må der gerne komme noget af - men jeg glæder mig til vi går mod lyset :)

      Slet
  5. Den er sød. Den er fin. Den er Miri.

    SvarSlet
    Svar
    1. :)
      Så regner jeg med du synes jeg både er fin og sød - ha ha :)

      Slet
  6. Kære Miri
    Du er super go til at lave små skønne projekter :) og denne er ingen undtagelse ...smuk smuk og fin
    Kram til dig ❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - de små projekter er nemmere at gå i gang med og så har jeg materialerne :)

      Slet
  7. Smukt etui til et nyt år... God idé at gøre det nemt at finde i bunden af tasken.
    Jeg kan rigtig godt lide hæklinges struktur - men jeg er ikke så gode venner med hæklenålen. Jeg spænder alt for meget....

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Holder meget af nye begyndelser :)
      Jeg hækler heller ikke meget..Men vidste, at dette etui måtte hækles :)

      Slet
  8. Vackert! Tänker också att du kan använda den som en elegant liten aftonväska.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Maria, bestemt- men jeg kommer aldrig ud til sådanne begivenheder, hvor en sådan taske er et must :)

      Slet
  9. Hvor er det fint! Du er dygtig, Miri... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde Mia- den kræver nu ikke megen dygtighed :)

      Slet
  10. Hvor er det smart. specielt det med at blyanten ikke bliver væk.
    Det kunne jeg godt finde på at kopiere :)

    SvarSlet