tirsdag den 31. december 2013

Som gode venner

Bøger er mine faste følgesvende gennem livet. Og hver gang et nyt år ligger, der og er fyldt med nye muligheder, finder jeg en gammel ven frem, som jeg vil slå følgeskab med gennem det ukendte.
Jeg skifter lidt fra år til år - hvilken ven jeg kan få støtte af.
Naturlig overflod , er nok den bog, der taler mest til min natur - den er meget håndgribelig, praktisk og med en dyb kærlighed til det nære.
Øjnene op for livet , er meget spirituel, med meditationer og at mærke efter, at være stille. Meget poetisk og meget modig.
2014 og jeg skal lære en ny bog at kende- Majbritte Ulrikkeholm har skrevet en slags almanak, Pilgrim i hjertet, fortællinger, essays og digte, der kan følge een gennem året. Den er på vej mod Huset i Skoven , så jeg kan ikke fortælle mere, andet end jeg glæder mig.
Bøger er en nødvendighed for mig, uden dem ville mit liv være uendelig kedeligt og fattigt.

21 kommentarer:

  1. Jeg har det på samme måde og skrev engang en artikel om bøgerne, der var mine venner. Sådan føles det... og jeg er altid omgivet af et par stykker, som er i gang. Lige nu en julebog (lidt sent måske) og en meget mystisk bog om trylleri og magi. Godt nytår Miri... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Mia, Jeg er også omgivet af flere bøger på een og samme gang :) Dine lyder herlige og forskellige og det er sådan det skal være- de taler til forskellige sider i os.
      Godt nytår :)

      Slet
  2. Du kan godt glæde dig vildt til Majbritte Ulrikkesholm!
    Jeg ønsker dig og dine kære et pragtfuldt nytår fuld af gode sager!
    Tak for inspiration i 2013 - glæder mig til at følge med i 2014!
    Kh Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Dorthe, takker for dine ord og kaster dem tilbage med tak selv :)
      Majbritte Ulrikkeholm skriver bøger, der taler meget til mig- og glæder mig derfor til denne, hendes seneste.

      Slet
  3. Elsker bøger - har altid bøger liggende i hele huset. Hurra for biblioteket :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Christina - ja hvor er vores bibliotek dog en velsignelse :)

      Slet
  4. Har godt læst om hendes bog på Facebook og den kunne godt blive et ønske i 2014.
    Godt nytår og tak for alt i det gamle :-)
    Nytårsknus til dig.

    SvarSlet
  5. nytårs knus fra mig ....
    jeg ville ønske bøger kunne fange ....

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) =g ja, jeg ville også ønske dig alle de oplevelser :)

      Slet
  6. Lyder som nogle skønne bøger, dine gamle venner. Jeg må finde bøger til fordybelse ind i mellem, i stedet for at lade mig opsluge af krimier og historiske romaner med et moderne tvist :) Har lige læst Astrid og Veronika af Linda Olsson, et utroligt smukt og tankevækkende møde mellem to kvinder, stærke liv har de levet, og stærke minder har de med sig. Flere af sådanne bøger skal der være i mit liv i det nye år. Søde Miri, tak fordi du er der og deler, glæder mig til at følge med og blive inspireret i det nye år :) knus og godt nytår

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Helle, jeg tror på balance- at der skal være rum og plads for lidt af det hele :)
      Har netop slugt Jo Nesbøs Politi, som jeg fik i julegave :)
      Tak for dine ord, jeg holder uendelig meget af dine besøg her !

      Slet
  7. Det er min mening, at der er en mening med ALT. Fandt dig i dag, blev mindet om et par smukke bøger, men også om en smuk kvinde. Til lykke med dit nye liv... Glædeligt nytår, Miri... ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jeanette Mariae , hvor dejligt at høre fra dig ! Så længe siden !! Håber du vil komme forbi ofte og gerne med oplysninger om evt blog eller andet, hvor jeg kan finde dig.
      Jeg ville så gerne have din tillid, din tro på at der er en mening med alt.

      Slet
    2. Og det var så dejligt at møde dig igen - nu vandrende blandt ege. Jeg ved i mit hjerte, at jeg vil komme ofte forbi. Kan slet ikke lade være. Jeg har ingen blog, er lidt på fb, men ellers leves livet tilbagetrukket i engens land med Lars og Anton ved min side...

      Slet
    3. Og du skal være så velkommen :) Og hvis du har lyst til selv at vandre her, så skriv :)
      miriandersen@yahoo.dk Jeg er ikke på fb... Dejligt at vide I er der alle 3 i engens land.

      Slet
  8. Underbart gott nytt år till dig kära fina *+*+***

    ¨Lycke

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange 1000 tak, søde Lycke, må dit nye år blive fyldt med glæder :)

      Slet
  9. Tak for tips! Jeg er vild med gode bogtips :)

    SvarSlet