lørdag den 7. december 2013

Ugens Anbefaling

Grønkål ! Jeg holder uendelig meget af denne kål type, trods besværet med at finde den i frisk udgave. Men når jeg finder den, spiser jeg den, helst frisk, i salat. Men jeg havde noget grønkål, der skulle bruges NU, og menuen var ikke til grånkålssalat..
Hermed ugens anbefaling - Grønkåls chips.
Jeg fulgte, stort set, denne bloggers opskrift, jeg rev bare parmesan over mine blade inden de blev sat i ovnen. Og tro mig, de smager ganske simpelt ret godt - sprøde, knasende og yderst lækre. Jeg drak et glas vin til mine og det gjorde ikke oplevelsen ringere - så Grønkåls chips og et glas vin - ugens anbefaling.

16 kommentarer:

  1. Skøn idé - det må prøves! Her er vi også vilde med grønkål :)

    SvarSlet
  2. Dejligt. Jeg skal i Irma senere og de har frisk grønkål. Og parmesan! :)

    God lørdag.

    SvarSlet
  3. Uhm, det lyder lækkert.
    I Fakta har de hakket grønkål lige klar til salatskålen, og dét er jeg taknemmelig for.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt !
      Jeg har en Rema 1000 hvor de faktisk i ny og næ har øko grønkål- så blir jeg glad :)

      Slet
  4. Åh jeg skal snart ha prøvet de grønkålschips som alle snakker om. De lyder så lækre! Min øko-købmand har masser af grønkål her i Göteborg :)
    Tak for påmindelsen og rigtig god adventssøndag til dig Miri.

    SvarSlet
  5. Søde Marian, ja selvfølgelig har du en øko købmand- I love Sverige :) !!
    Jamen selv tak og i lige måde- tænk det sner lidt her i skoven, lidt, men pænt ser det ud- julestemning :)

    SvarSlet
  6. Det skal jeg vist også prøve. Jeg elsker også grønkål, især som salat og suppe (som jeg ikke har fået i årevis) men ikke som grønlangkål, det er nærmest en vederstyggelighed, synes jeg. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Jette- vi skal ikke spise noget der er os vederstyggeligt ! :) Er vild med det ord- en vederstyggelighed :)
      Gadvidst om jeg egentlig har smagt det ..? Det tror jeg faktisk ikke !

      Slet
  7. søde Miri
    du forstår at udnytte råvarerne ... og sætte lidt krydderi på tilværelsen :)
    vin og chips ... uhm...
    kram til dig

    SvarSlet
  8. Og jeg må bare prøve de der grønkål. Har vist nogle imorgen. Skøn ide.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det menneske, der fandt på denne herlige måde at spise grønkål på - er i sandhed gavmildt :)

      Slet
  9. Mundvand i rigelige mængder - her, midt på en tirsdag! Herligt...

    SvarSlet
    Svar
    1. Det glæder mig :) ! Især fordi det er en Tirsdag formiddag :)

      Slet