onsdag den 11. december 2013

Velsmag med juletvist

 Kardemomme - et dejligt krydderi, som jeg bruger hele året rundt, især i bagværk. Jeg ville med glæde drikke god gløgg hver eneste dag, men det har jeg ikke godt af, så jeg har julepimpet min kaffe - med kardemomme; Smid een kardemomme kapsel i din morter og dask den lidt- hæld den i dit kaffefilter og bryg kaffen- viola- Julekaffe med strejf af kardemomme.
Og så griber du i kagedåsen og hiver et par småkager frem - her mine højt elskede brunekager, der smager så godt, at jeg vist skal være glad for, at jeg har besluttet at de kun må bages i December.
Kaffe med kardemomme strejf og brunekager - velsmag med juletvist og juleglæde.

14 kommentarer:

  1. Skøn idé at julepimpe kaffen med kardemomme - den idé tager jeg straks til mig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det smager faktisk rigtig godt og duften når du støder den, dér begynder glæden :)

      Slet
  2. Lyder skønt - må lige prøves. Og måske jeg alligevel skulle bage nogle brunekager!

    SvarSlet
    Svar
    1. Altså jeg kan kun anbefale at have disse lækkerier på lager :)
      Og det er jo jul :)

      Slet
  3. Kardemomme er et dejligt krydderi.
    Boller med kardemomme er skønt. Nu drikker jeg ikke kaffe, men som pift i the, sammen med kanel eller nellike er også dejligt.
    Vi har ikke bagt endnu, men hvis vi venter en uges tid, så kan det være at der er nogen til selve juleaften ;0)
    Dejlig dag til dig Miri

    SvarSlet
    Svar
    1. Da fik jeg lyst til lette og luftige kardemomme boller med frisk koldt smør og en god kop kaffe :)
      Hvilken standhaftighed I besidder- respekt :)

      Slet
  4. Kæreste Miri. Hvor er jeg glad for at læse sidste indlæg! Tillykke til dig for at tage tyren ved hornene og gøre noget aktivt - der involverer andre - for at passe på dig selv! Jeg håber virkelig, at ændringerne lykkes og du kan beholde dit arbejde.
    KRAM!

    SvarSlet
  5. Uhm julekaffe med kardemomme... det lyder særdeles godt i mine ører! Og med en af dine hjemmebagte brunekager til bliver det vist ikke meget bedre... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det er en rigtig dejlig hverdags forkælelse :)

      Slet
  6. Du har det med kardemomme, som jeg har med kanel. Jeg gjør nemlig det samme med kaffen noen ganger, og bruker kanel på ganske mye. Favoritt den siste tiden, er vaniljeyoghurt med et godt dryss med kanel. Mmm....
    Dine Brunkager er nok det samme som våre pepperkaker( dog uten pepper ) altså gingerbread. Jeg spiser nemlig det nå, til morgenmad, sammen med en god kopp kaffe, før jeg drar videre til jobb.
    Ha en fin dag, Miri .

    SvarSlet
  7. Färdigblandade pepparkakskryddor är också väldigt gott att smaksätta sitt kaffe med - och lakritspulver, om man gillar lakrits. ;.)

    SvarSlet
  8. Det lyder som en dejlig 'cocktail' - tror jeg skal prøve med kardemommen ... Istedet for kanel .... Og kagerne ..uhm ...
    Kram til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig en ret så perfekt cocktail :) !
      Og ganske nødvendig for sjælen :)

      Slet