søndag den 15. december 2013

weekender styrer for vildt

Juletræ fældes. Lussekatte bages. Opgaver skrives. Brunekager og lussekatte spises. Pasta koges og pizza bages. Rødvin drikkes. Kaffe nydes. Jægere hades. Fugle fodres. Værelser flyttes om på. Grene saves. Brændeovn fodres. Musik lyttes.Film diskuteres. Minder mindes. Gode råd deles. Gaver hviskes om. Mad spises- ofte. Julen planlægges. Drømme deles. Dating diskuteres. Myoser æltes. Hoste bliver udført , trættende. Honningthe og omsorg.  Og pludselig er en weekend slut.
Kom jul, kom sne, kom tid med dem vi elsker.


33 kommentarer:

  1. ... og så hurtigt kunne den weekend gå! Godt det snart er weekend igen - og jul bagefter!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, tiden er virkelig relativ - kan gå SÅ hurtig og noget så laangsomt.. :)

      Slet
  2. Hvor lyder det som en god weekend :-) glædes med dig.

    SvarSlet
  3. Dejlig weekend med glæder :) og inden vi ser os om er det weekend igen og juleferie :) ....som forhåbentligt bliver dejlig laaaaang :)
    Kram til dig fra mig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeps !
      Og den er ventet med længsel - altså jule ferien :)

      Slet
  4. Øj hvor det lyder hyggeligt og helt weekend perfekt. Billedet er også skønt, selvom vi mangler sneen så oser det jo langt væk af julehygge.

    SvarSlet
    Svar
    1. En weekend som denne, efterlader mig med en ydmyg taknemmelighed over de børn jeg har fået.
      Og ja - lidt sne havde godt nok pyntet !
      :)

      Slet
  5. Sikke da en dejlig weekend med et kæmpe fællesskab omkring alle de hyggelige juleforberedelser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var en rigtig dejlig weekend. Der var meget at gøre, men det blev gjort i fællesskab og med en stille glæde :)

      Slet
  6. Ja, ja, ja, - sådanne weekender er der brug for. Om lidt er der forhåbentlig mere af den dejlige tid med de kære.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig sådanne weekender, der giver energi til den nye uge. Og forventning til den kommende ferie :)

      Slet
  7. Sikke en fantastisk weekend, lyder SÅ hyggeligt. Og hvor ville jeg gerne have været med, da dating blev diskuteret, det har jeg nemlig en mening om ;) Knus og gode dage til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Jeg vil meget gerne høre dine meninger :)

      Slet
  8. Hvor er det dejligt at læse - og et skønt billede :-)
    Kan genkende meget herfra, hvor rødvin drikkes, kaffe nydes, jægere hades, fugle fodres, brændeovn fodres og julen planlægges :)

    SvarSlet
  9. Det må være den beste weekend hittils, eller hva, Miri?
    Så hyggelig bilde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sylvia, jeg har haft den dejligste weekend og er bare taknemmelig helt ned i storetåen :)

      Slet
  10. Skøn blog, du har. Fandt den i går :-) Glædelig jul til dig!

    SvarSlet
  11. Det var dejligt at høre ! Tak .Håber du bliver ved med at komme forbi her :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er HELT sikkert blevet fast inventar hér :-) Forresten så læste noget om høns et sted herinde. Hvis du en dag vil have sådan nogle damer rendende, så kender jeg en i dit område, der giver høns og haner væk til gode hjem for en buket blomster eller en flaske vin.

      Slet
    2. Det er jeg rigtig glad for - du er meget velkommen her :)
      Og du læste ret - jeg ØNSKER mig høns ! Planen er , at til foråret skal det ske og så vil jeg meget gerne høre nærmer fra dig, tak :)

      Slet
    3. Helt fint :-) Du kan godt glæde dig - Høns giver mange glæder! ( Nu ved jeg jo ikke, om du har høns før ) Og de passer nærmest sig selv. Har du brug for hjælp til transporten af dem, så vil jeg selvfølgelig også gerne hjælpe med dette. God aften :-)

      Slet
    4. Hvor er du flink - tak :) Nej, har aldrig haft høns, men har altid ville have det :)
      Må din aften være gavmild mod dig - og du kan altid skrive til mig på min mail; miriandersen@yahoo.dk - jeg kan nemlig ikke finde dig, da du jo ingen blog har- endnu :)

      Slet
    5. Har ikke fået aktiveret min profil. Det er så gjort nu :-) Er lige begyndt at blogge igen, efter lang tids pause. Det er det dér med, at slå tonen rigtigt an ;-)
      Sender dig nu alligevel en mail, for min mail er ikke oplyst derinde.

      Slet
    6. Det er jeg rigtig glad for, har nemlig en ret god fornemmelse med dig :)

      Slet
  12. Jeg siger som Madame... ;-) Skal du have høns, Miri? Ih, jeg ville gerne have høns, men det passer ikke godt til min omflakkende tilværelse desværre. Om nogle år måske... og så meget gerne et par ex-burhøns, der kunne få et ordentligt liv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Og ja, min plan er høns til foråret ! Har altid haft en drøm om at have høsn- de er hyggelige, de spiser rester, de lægger æg til mine kager og gødning til min have :)

      Slet
    2. Høns er i det hele taget en gevinst for enhver have! Kig ind på Dansk Fjerkræ Forum http://fjerkrae.dk hvis du vil have høns. Der er både gode råd fra andre hønsefolk og mulighed for at finde ud af hvor høns kan skaffes fra.

      Slet
    3. Kære Finn - 1000 tak for det gode råd !
      Og jeg kan nemlig sagtens forestille mig glæderne ved høns - bare det at der er liv i haven :)

      Slet