søndag den 5. januar 2014

24 timer

Jeg har virkelig svært ved at finde mine ben efter ferien. Den lange tiltrængte ferie. 2 arbejdsdage havde jeg i sidste uge og  jeg var brugt. 24 timer har døgnet og jeg ønsker at udnytte dem til det yderste. At fylde dem med glæde, oplevelse, nærvær, omsorg, viden, fordybelse, ro,samtaler, udvikling, knus, spas og latter og meget mere.
Der skal også soves, arbejdes, handles, gøres rent, luges, vaskes tøj, hænges foran tv og computer osv osv.
Jeg skal lige på hesten igen, finde balancen, holde fokus.
En uge inde i det nye år. Jeg ryster hovedet, kridter skoene og står fast.
Og tænker på de sidste dages glæder; besøg af De Dejligste Døtre. Sol i skoven. Citronkage. Besøg af en gammel veninde, som jeg ikke havde set i næsten 2 år. Vi gik skævt af hinanden. Men savnet var der og jeg jeg rakte hånden ud og hun greb den med stor glæde. Og kom til huset i skoven og vi gik blandt egene og talte om livet nu og lod fortiden være fortid.
24 timer, det har vi at gøre godt med hver eneste døgn. Jeg må huske at bruge dem med omtanke.

19 kommentarer:

  1. Så dejligt med besøg af Veninde, Døtre og Solen. Hver aften skriver jeg den slags ned selv og lader det fylde - livet er en balanceakt, hvor vi skal forsøge at holde fokus :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder som om du afslutter din dag på en god og givende måde - jeg skrev også engang inden senge tid...Måske jeg skulle begynde igen :)

      Slet
  2. Det er så dejligt at ville alt det gode og du er god til at få det bedste ud af livet. Nogen gange kan det dog godt stresse lidt synes jeg for som du skriver er der jo også meget helt almindeligt liv der skal passes hver dag. Jeg synes det går bedst hvis jeg ikke kræver at alle minutter skal være fyldt med det allerbedste for så kan man næsten ikke andet end at blive skuffet.

    Jeg vil ønske dig det allerbedste og dejligste 2014. Det har jeg været på besøg og gøre en gang men alle mine kommentarer på bloggerblogs fra omkring nytår er væk så nu gør jeg det lige igen lidt forsinket.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er altid dejligt og givende at have besøg af dig :)
      Og du har ret- det kan stresse at ville det bedste- og jeg skal lære at give lidt slip på mine høje idealer og forventninger.

      Slet
  3. Så godt å høre om en gjenfunnet venninne.

    Når det gjelder arbeidet, så må vi nok finne rytmen igjen. Jeg hadde ferie i tretten dager, og det var deilig. Natt til fredag hadde jeg problemer med å sove. Fredag dro jeg på jobb, og det var mer enn nok å henge fingrene i, selv om elevene ikke var der. Først i femtiden var jeg hjemme, og da var jeg så utslitt at jeg bare falt om på sofaen og sov i halvannen time. Erfaring gjør at jeg vet det går bedre til uken, - men tenk at jeg kunne bli så sliten. Heldigvis er det ikke farlig å være slitt, - det er vel heller på den sunne side, - og med vår moderne korte arbeidstid er det nok timer til å hente seg inn igjen.

    I morgen prøver vi igjen, Miri.

    Ha en riktig god arbeidsuke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har så ret, dejlige Hege - vi prøver igen i morgen :)

      Slet
  4. Så stort av deg å rekke ut din hånd, Miri . Og tenk, så tok hun den. Og nå har begge to en ekstra venn, en glede i livet igjen.
    Livet kan nok være hardt, som med deg som er alene om alt i hverdagen. Når man er to, kan man ligsom avtale at den ene handler inn mat, mens den andre lager mat. Du må begge deler, og samtidig gjøre alt det andre........det er tøft. Men jeg synes du klarer deg bra.
    Og ps: noen ganger kan gulvvask være gulvvask, hvis boken er ekstra spennende å sitte med ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for alle dine søde ord og opbakning og ros :)
      Jeg sætter nok alt for store forventninger og krav til mig selv, tror jeg magter og orker mere end jeg gør.

      Slet
  5. Hvor er jeg glad på dine vegne at du og din veninde har fundet hinanden igen.
    Ønsker dig en god uge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak- ja, vi har i hvert tilfælde mødtes igen :)
      Tak og i lige måde

      Slet
  6. Du forvalter dine 24 timer bedre end de fleste. Du husker nemlig dig selv. Lyder til, at det har været en skøn weekend :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Christina- jeg lever bevidst- det tror jeg at jeg gør. Og prøver at gøre mig umage. Men hænger også foran tv og det skal der også være plads til :)

      Slet
    2. Selvfølgelig skal der det! Feks i aften, når der kommer Badehotellet! Hehe

      Slet
    3. Smiler - lige den serie er jeg faktisk ikke på...Ved ikke hvorfor ikke..Men finder sikkert noget andet , for tv og tv strik er en nødvendighed i dag :)

      Slet
    4. Jeg er helt solgt - Det er den eneste serie, jeg ser. Ellers bruger jeg (alt for meget) tid på Tv2 Fri hehe - Håber du får en hyggelig aften i hvert fald :-)

      Slet
  7. Åh, Miri. Det er en lise at læse med hos dig... Tak...

    SvarSlet
  8. Sødeste Miri
    Dine 24 timer forvaltes oftest på bedste vis har jeg indtryk a'
    super dejligt at du og veninden igen fandt sammen
    knus og kram til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg prøver i hvert tilfælde Marianne :)
      Det var fint at se hende igen.

      Slet