søndag den 12. januar 2014

Den rastløse uro

Jeg har virkelig svært ved at komme ind i et flow - et hverdags flow. Synes jeg løber lidt rundt som den hovedløse høne. Alting kommer som en overraskelse , overraskelser som at vasketøj skal vaskes, indkøb foretages, gulve vaskes og busser fanges på bestemte klokkeslet. Sært og efterhånde lidt anstrengende.Bloggen lider også under det. Håber det snart bliver bedre.Tror min listeskrivnings kunst må udbygges, rytmer fastlægges og tanker tænkes færdige.
Men jeg har det godt. Trives i det lille hus. Glædes ved at dagene langsomt , men sikkert bliver længere.

29 kommentarer:

  1. Det er i hvert fald dejligt, at du har det godt og trives i det lille hus :)

    SvarSlet
  2. Det kan også være lidt svært at vende skuden igen.
    Min datter ytrede for leden at hun synes hverdagen er blevet lidt for meget op, i skole, hjem, spise og i seng. Så nu må vi stramme os an og i fredags valgte vi at gå på café da vi kom hjem og så hyggede vi lidt og spiste bare noget senere end vi er vant til (også for en fredag). Man må prøve at gøre som om sommeren, hvor alt føles meget lettere. Vi har jo den samme tid, men kryber lidt ind i vores huler når det bliver mørkt. Mørket er en tidsrøver.

    Dejligt at høre at du har det godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. At bryde sine rutiner, er så godt for os ! Dejligt din datter satte lidt skub i det :) Tid- ja det er noget mærkeligt noget, den er virkelig foranderlig og relativ- eller det er den jo ikke, det føles bare sådan :)
      Ja, det er godt, at jeg har det godt :)

      Slet
  3. Det kommer når det blir sommer. (c:

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, så lang tid kan jeg slet ikke vente, søde du :) Der må ske noget NU !

      Slet
  4. Jag känner igen mig i det. Det är inte alltid lätt att hänga med sig själv. Och saker bara händer hela tiden. Kram och ro önskar jag dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tja- livet er det der sker, mens du har travlt med at lægge andre planer, eller hvad det var John Lennon sagde :)

      Slet
  5. Jeg har det som du, for øjeblikket - jeg har svært ved at få taget mig sammen til at ordne det, jeg gerne vil ordne og jeg forstår følelsen af, at det næsten kommer bag på én, at der skal vaskes tøj, gøres rent og andre gøremål! :)
    Men hvor må det være dejligt at bo i dit skønne hus i skoven - med have, hvor du snart får endnu mere glæde af den, når foråret kommer. :)

    SvarSlet
  6. Jeg forsøker igjen.....den forrige kommentaren min forsvant ut i det blå.....!
    Bildet ditt viser hvordan du har det. Og kanskje må du lage en ukesplan over alt du skal gjøre, feks vaske på mandager, innkjøp på tirsdage, klesvask på onsdager osv...... Og så kan du kanskje få en dag du ikke gjør noen verdens ting, der du kan fylle på med litt Miri- sysler.
    Det høres deilig ut å bo i ditt lille hus. Jeg forstår godt at du trives der. Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er så sød :) Tak for gode råd :)
      Ja, jeg trives i det lille hus, mit nye liv har masser af nye udfordringer og masser af nye glæder :)

      Slet
  7. Sylvia har ret i at fotoet af toget i fart, næsten symbolsk fortæller hvordan din hverdag er! At du trives i dit nye hus er det bedste :-)

    SvarSlet
  8. Mon ikke vi finder rytmen inden januar bliver til februar? Jeg tror det, jeg håber det, og bare det at der er lyst, når jeg kommer hjem, om end det er kortvarigt er nok til at mit sind er lettere :-) God aften til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Lene, jeg håber det ! Synes ikke det er voldsomt inspirerende at rende rundt om mig selv. Det er utroligt hvad lys betyder :) God morgen til dig :)

      Slet
  9. du skal vide at jeg har tænkt rigtig meget på dig ....
    dejligt at vide at du trives i det lille hus ... og måske det bliver
    bedre med et flow jo mere lys vi får
    kæmpe kram til dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Marianne, Lene skriver faktisk det samme, at lyset måske er det der skal til..Måske I har ret :)
      Jeg tænker også på dig, savner en tur ud i verden med dig :)

      Slet
  10. Det vigtigste er at du trives i dit hyggelige hus i den lille skov, så pyt med at du glemmer lidt .
    Pludselig er du "på sporet igen"
    Kærlig hilsen hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, du skærer helt ind til benet- fokus på det positive ! Og du har jo ret :)

      Slet
  11. Jeg bruger også lister. Men for tiden glemmer jeg at skrive på listerne, - og så er man jo lige vidt ;)

    Mon ikke lyset efterhånden vil hjælpe os?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæ hæ - listers berettigelse kræver vi skriver dem :) - men hvor jeg kender det ! :)
      Det med lyset havde jeg slet ikke overvejet - men I har sikkert ret.

      Slet
  12. Jeg leder også efter det der flow - og noget energi!! Det kommer med lyset :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glædes over denne tid, hvor vi bare får mere og mere lys :)

      Slet
  13. God ide med billedet, lyset derude tyder på blå himmel.
    Dejligt du trives i det lille hus.
    Lister er en god ting, kan også virke stressende, det er vel forskelligt for hvem listen er lavet til. Mine er også meget detaljeret, ellers "glemmer" jeg det almindelige praktiske.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lister hjælper mig, fordi jeg får alle tankerne og det jeg skal huske skrevet ned og dermed ud af mit hoved - og så kan jeg tage et punkt af gangen.
      Men det kræver jeg skriver dem og husker at skrive alt ned- åbenbart :)

      Slet
  14. Lyset er på vej. Tak for smukt billede... beskriver egentlig også min hverdagsuro i sidste uge. Er heldigvis overstået NU...

    SvarSlet
    Svar
    1. Din er overstået ! Så håber jeg min også gør det, og helst lige om snart :)

      Slet
  15. jeg har delt et specielt, men håndgribeligt tip på bloggen i dag til at deale med uro. Det er lidt skørt, men rart. Håber du vil prøve det :)

    SvarSlet