onsdag den 29. januar 2014

Der der med fugle

 Jeg har et eller andet med fugle. De fascinerer mig. Jeg bliver glad af dem. Jeg føler mig beriget af mødet med dem. De er sig selv og kan flyve væk, hvis de har lyst. Denne gås på toppen af Gåsetårnet kan dog ikke flyve så langt .....
 Der bor en Flamingo på mit badeværelse- trods af den ikke har megen plads, så virker den glad og tilfreds.
Jeg har et foderbræt og et fuglebad udenfor mit vindue. Jeg giver de vilde fugle solsikkefrø og vand, hver eneste dag. De takker mig ved at fortælle alle deres venner, at ved Dronningeledet spiser man godt, så jeg har mange fugle at kigge på. I går skrev ÆldsteDatter ned, hvilke gæster der kom forbi.
Der er altså noget med fugle.

16 kommentarer:

  1. Wauw .... Det var godt vildt fantastisk så mange forskellige fugle der var forbi ... Det glæder mig at der ikke står måger og krager/råger ... Håber ikke de får færden af den gode restaurant - for så tror jeg ikke der bliver så meget til de andre :(
    Knus fra mig til jer i skoven

    SvarSlet
  2. Ja, det er helt fantastisk at sidde og se på det liv ! Så mange arter og så forskellig opførsel. Solsorten er f.eks ret grådig :)

    SvarSlet
  3. Hvor dejligt med alle de vilde fugle. I min have er der mest solsorte og rovfugle som krager, skader og råger. Jeg tror de har skræmt de små fugle væk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en glæde med liv i haven :) Jeg kan huske i min gamle have var der mange skader og dem var jeg sur på..Hvilket jo er lidt fjollet, da de jo også er fugle :)
      Men de store skræmmer de små væk og vores hjerter banker nok mest for de små :)

      Slet
  4. Jeg har opgivet, at fodre fugle her.. Kragerne æder det hele :-( men hvor dejligt, at du får så mange fine besøg - nyd det :-)

    SvarSlet
  5. Du kan tro jeg nyder alle disse gæster i min have og jeg håber de "betaler" tilbage til sommer ved at spise alt utøj i mine vækster :)

    SvarSlet
  6. Jeg deler din glæde ved fugle og har de samme arter som på din liste :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og du tager fantastiske billeder af dine gæster :)

      Slet
  7. Der er noget med fugle :-) søde er de og en utrolig dejlig beskæftigelse at se på dem. Vi har rigtig mange forskellige her også.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan godt huske dit foderbrædt, et dejlig sted at være fugl :)

      Slet
  8. Jeg holder af mine små gæster i haven. Men større fugle, og fugle der nærmer sig mig...., uh, det kan jeg slet ikke med. Heller ikke på billeder eller i tv. Så jeg hepper på blåmejser og den slags i behørig afstand;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kender godt til mennesker, der har svært ved de flaksende fugle - men dejligt du kan nyde dem på afstand:) Så du må smide maden ud til dem og skynde dig at lukke døren :)
      Jeg hepper også mest på de små fugle- tror jeg endda så en fuglekonge i går !

      Slet
  9. Jeg holder meget af naturen, både dyr og væksten der ikke er fyldt med andet end det naturlige..
    Er dog mest en stenbro pige der bor i provinsen.
    Derfor bøjer jeg mig i støvet for din ældste datter. Jeg kan mange navne på fugle, men det er meget få jeg kan udpege, den gave har jeg ikke kunnet give med.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv om man bor i byen kan an sagtens holde af og respektere naturen, netop som du gør :)
      Og have en længsel efter den, som jeg havde.
      Min ÆldsteDatter ved meget og har også evnen til at slå arterne op i morens fuglebog :)

      Slet
  10. tycker också om fåglar så mycket, visst är det något alldeles speciellt med dem. något med andlighet, intelligens, frihet..mmm..har förr tänkt på att jag ville ha flamingo hos dig. förstår den gör dig glad och pigg ***

    kramar Lycke

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt du kunne sætte flere begreber på, som åndlighed og intelligens- enig !
      :)

      Slet