torsdag den 23. januar 2014

Frost madens velsignelse

"Uden mad og drikke, duer helten ikke" - et ordsprog, der er vise ord for mig !
På lange dage, kan fryseren gemme på tiltrængte rester og muliggøre et godt måltid uden megen køkkentid.
I går stod den på græskarsuppe og kartoffelpizza fra fryserens dyb. Rugbrød til den hurtige Torsdags madpakke. Køleskabet leverede gulerødder i stave, en hyggelig spise før og under og mellem måltider.
At lave rigelig mad og fryse resten, redder mangen en helt.

15 kommentarer:

  1. Kunne ikke undvære fryseren, den er en stor hjælp i hverdagen. Både til at stoppe madspild, give plads til resten, og være en inspiration til hvad gør jeg nu for jeg har glemt ;-)
    Velbekomme

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret, den kan begrænse madspild - eller overspisning :)

      Slet
  2. åh..klokt där. och sådant jag aldrig smakat men nu blev sugen på * Visst känns det gott när man gjort och fryst in sedan tidigare. en viss mjuk tillfredsställelse inombords...

    kramar till dig i dagen, Lycke

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dejlige ord, de er tiltrængt på denne blæsende kolde Torsdag.

      Slet
  3. Love your everyday life pictures! Thank you for adding me to your favourites!

    Have a sweet day,

    tilly.

    SvarSlet
  4. Nemlig. Hvad skulle vi da gøre uden fryseren. Tænker ofte tilbage til den ikke så fjerne fortid hvor båpde ovne og frost kun var for de fine.

    Torsdagskram

    SvarSlet
    Svar
    1. I disse kolde og mørke dage, tænker jeg ofte at jeg er glad for at leve nu, hvor jeg kan gå ind i et varmt hus og tænde lys og brygge varm kaffe :)

      Slet
  5. Åh ja, det er nemlig en rigtig god idé at lave rigelig mad og fryse resten - her var det en rest forloren hare, der reddede aftensmaden :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes det kan redde een, når man bare er træt og stadig vil have et varme måltid mad :)

      Slet
  6. Rester er fantastiske - og friseren kan gemme på mange små skatte :) Det ser lækkert ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg forsøger også altid at have lidt kager der inde :)

      Slet
  7. Jeg elsker min fryser... Næsten lige så højt som min mand (og min iPhone ;-)...
    KH

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha - jeg har det også sådan med flere af mine såkaldte døde ting - min iPhone, min røremaskine blandt mange ting :)

      Slet
  8. Åh ja, hvordan har man nogensinde kunne leve uden en røremaskine???? :-)

    SvarSlet