mandag den 27. januar 2014

Glæder fra ugen der gik

 Lidt sne og megen frost, pynter på den brune, grågrumsede Januar.
Første gang, jeg ganske kort, møder en spændende kvinde fra Bloglandet, har hun en kurvfuld glæder med til mig- fra egne HønseDamer.
Jeg håber, vi har taget de første spæde skridt ud i et venskab.
Det der med glæder- de er dér omkring mig hele tiden. Jeg kan hive dem frem, sætte fokus på, tage billeder af dem. og præsentere dem for jer - her på bloggen.
Men der er  så mange flere fra ugen der gik;
ÆldsteDatter- den modigste, braveste, stærkeste kvinde, der kæmper så uendelig meget.
YngsteDatter, der bakker dem hun elsker 100 % op, støtter deres beslutninger og hepper på sidelinjen.
Sønnen, der lidt tilbagetrukket, oser af overskud og tillid til at alt går som det må og det bliver godt.
Veninden, der fylder bilen med gaver, kærlighed, overskud, overblik, glæde og bruger sin Lørdag i Dronningeledet.
Den anden veninde, der står på srping med overblik og stor viden og ubetinget hjælp, hvis den er tiltrængt.
DE glæder kan jeg ikke tage billeder af- men DE glæder fylder mig i denne uge- de fylder mig , ja med glæde, men også med en stor ydmyghed og bundløs taknemmelighed. Tænk, at disse mennesker er en del af mit liv.
Plus og Minus. Mange glæder har jo en bagside. F.eks Den snehvide, knitrende frost, som skaber vinterstemning i min sjæl og smukke billeder for mine øjne - bagsiden- jeg må kører med alle EL radiatorer tændt.
Jeg graver ikke sorgerne og bekymringerne ned - jeg tager dem med mig, for jeg ved at de er en stor del af mit liv, men jeg gør mig umage med, ikke at lade dem for for megen plads.
Jeg ønsker at leve i mit liv i glæde, at glæden skal være den sti jeg følger, den snor jeg retter ind efter. Sorger og bekymringer er en del af min oppakning, men jeg bestræber mig på at rejse let.
God Mandag !

31 kommentarer:

  1. Kære Miri!
    Sikke en dejlig gave, en kurv fuld friske æg. Det lyder dejligt med søde mennesker omkring dig og glæder trods brungrumset januar :-)
    Knus og god mandag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeps ! Og sneen daler , hvis den kan finde læ :)

      Slet
  2. Kæreste Miri
    Du er en dejlig veninde - en fantastisk mor og sand mester i at tænke og skrive smukt :)
    Kurven med æggene er dejlig - og krystallerne fine .... Men jeg kan godt forstå det er træls med elradiatorerne ....
    Kæmpe kram fra mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke smukke ord til mig på en snehvid Mandag - mange tak aller sødeste Marianne :)

      Slet
  3. Det var meget smukt fortalt! Hvis vinteren havde sluppet sit tag - så kiggede jeg forbi :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Og søde Gitte, jeg håber du ved, at du altid er velkommen her.

      Slet
  4. Glæder kan man aldrig få nok af :-) Håber æggene smager fantastisk! Nyd din mandag - og dine glæder :-)

    SvarSlet
  5. Den kurven med egg var rørende vakker. Jeg har noe med kurver, - og med egg :-)

    SvarSlet
  6. Æg i kurv på kludetæppe - det er da en glæde - også at se på!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nogengange opstår de smukke billeder bare uden du søger dem :)

      Slet
  7. Jeg elsker dit fokus på glæder, - altid forbundet med din livs-oppakning. Se det er noget, jeg kan forstå.

    SvarSlet
  8. Vidunderlig fortælling, den rammer, jeg er rørt. Tusind tak.

    Fantastiske billeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg bliver glad for at du altid melder dine indtryk tilbage til mig- tak for det :)

      Slet
  9. Så smukt skrevet, Nogle glæder er håndgribelige og synlige, fordi de er fysiske. Men det er bestemt også¨vigtigt at finde de "skjulte" glæder - dem som du smukt nævner og ikke så nemt kan fanges i et billede.
    Jeg holder meget af dine glædes-billeder - en påmindelse til mig selv om at huske at glæde mig over det enkle, det mangfoldige, det smukke, det forfaldne - dét som er omkring mig,

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg rigtig glad for at høre !
      Glæder bliver større når vi deler dem - sorger mindre ..
      Tak Karina :)

      Slet
  10. Så fine ord du beskriver dine gleder med, Miri.
    Det er også slik med å ta et bilde av et øyeblikk. Man får ikke med stemningen , lyder og dufter på et bilde. Man tar bare bildet av øyeblikket, for å minnes det. Alt det andre har man inni seg.

    Ha en deilig mandag, Miri . Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret, søde du, når jeg ser billedet skaber det alle de andre sanseindtryk :)
      Jeg håber din dag giver dig mange glæder :)

      Slet
  11. Couting your blessings - berigende, smukt og tankevækkende....tak!

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak ! Jeg bliver så glad når I kan bruge mine ord til noget som helst :)

      Slet
  12. Poetisk glæde fra dit hjerte... Tak...

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret, det kommer fra mit hjerte :)

      Slet
  13. Jeg giver alle ret i det er dejligt med en kurvfuld æg. Jeg spekulerer på om du selv har flettet kurven i pil, den ser hjemmegjort ud
    Hilsen Ketty

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er et smukt syn med disse hjemmelagte æg :) Men kurven er ikke hjemmeflettet..

      Slet
  14. Dejlige glæder og dejlige veninder du har :-)
    Æv for elradiatorer, det er virkelig kostbar opvarmning!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg er en heldig kvinde :) Og jeg ved godt det med elvarme.....Men har ingen anden mulighed og går allerede iklædt flere lag uld fra top til tå :)

      Slet
  15. Åh der gav du mig da lige tårer i øjnene, sådan en helt almindelig mandag... tak for det... Lyder som om du har gode glæder i dit liv, sammen med al det svære... Men det gør os jo til hele mennesker.
    KH

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er mig der takker- det er en glæde for mig, hvis jeg kan give dig et eller andet, der gør indtryk, sætter et spor hos dig. Og jeg er så taknemmelig for, at glæderne fylder allermest i mit liv :)

      Slet
  16. :-) Det kan jeg godt forstå....

    SvarSlet