tirsdag den 21. januar 2014

Hyggelig

 Jeg ejer en rigtig hyggelig havebog. Den er fra 1995, så den har nogle år på bagen.
 Den er fuld af smukke illustrationer og ord.
 Faktuelle oplysninger.
 Relevante opskrifter.
Den er opbygget efter årstiderne. Den er sanselig, hyggelig, lærerig og jeg får lyst til at tegne, gå i haven, lave mad og læse andre bøger , når jeg sidder med denne lille fine bog. Forfatteren fortæller, at hun har skrevet denne bog, som en hyldest til sansernes glæder i haven,  jeg vil sige at det er lykkes og jeg glædes over at eje den, så jeg kan gribe den hver eneste gang jeg får lyst til at drømme om haven.

23 kommentarer:

  1. Hvor er den skøn - tak fordi du fortæller om bogen :)

    SvarSlet
  2. Fantastisk spændende bog. Er blevet så inspireret, vil forsøge at finde den til yngste, hun har fødselsdag i februar, og ja, hun er jo i Bukarest, så gaven må ikke veje for meget, så her var en ide. Hun og kæresten(svigersøn) købte en kolonihave i 2013.
    Så den er udsolgt fra forlaget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ville ellers være en skøn bog for en kolonihave ejer ! Æv, den er udsolgt...Måske du kan være heldig at finde den antikvarisk..

      Slet
  3. Skøn bog, Miri... - elsker den slags inspiration...

    SvarSlet
  4. Sikken da en dejlig bog. Elsker at den inspirerer til at NYDE haven fremfor blot at arbejde i den....

    SvarSlet
    Svar
    1. At leve med og i sin have- være en del af det stykke jord, der blevet en givet i en periode. At se glæder og ikke arbejde :)

      Slet
  5. Du har en skatt av en bok, Miri. Den er jo helt fantastisk!
    For mange år siden laget jeg håndskrevne kokebøker til mine venninner, med små tegninger og notater. Jeg håper de nyter dem, slik du gjør med din bok.
    Ha en deilig dag. Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh hvor var det fine gaver du lavede til dine veninder !! Jeg er sikker på de er dyrebare for dem :)

      Slet
  6. årh en fin bog :) .... heldigvis går det den rigtige vej mod forår og haven :)
    kram :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er bare SÅ dejligt at vi kan lægge tid til dagen, hver eneste dag :)

      Slet
  7. Sikke en dejlig bog - den vil jeg da prøve, at finde på nettet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er en eje bog :)
      Vi må mødes og kigge have bøger :)

      Slet
    2. Lyder som en rigtig god ide :-)

      Slet
  8. Svar
    1. Ja, den er en rigtig fin lille bog, som taler til alle sanser og får mig til at blive glad :)

      Slet
  9. Helt ukendt for mig, men den ser god ud :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er den ! Og så må du jo kigge i den, næste gang du kommer forbi :)

      Slet
  10. Jeg er også heldig at eje den smukke bog, som jeg har fået foræret af en kær veninde
    M.v.h. Ketty Steffensen

    SvarSlet
    Svar
    1. At den så er blevet dig givet af en kær veninde, gør den bare mere dyrebar, ikke sandt :)

      Slet