onsdag den 1. januar 2014

Nye begyndelser

Jeg har sagt det her og der og mange steder, jeg går ikke ind for nytårsfortsætter. Jeg har intet i mod dem og har faktisk stor forståelse for dem. Vi har jo brug for at trække en streg i sandet og begynde på en frisk.
De duer bare ikke for mig.
Jeg er til løbende forandringer - til at ændre det der ikke fungerer, lige når jeg mærker det. Eller i hvert tilfælde , begynde processen for forandring eller nye veje.
For ting tager tid.
Og når det er sagt, så er der da nogle områder, jeg ønsker at arbejde med og på i 2014.
Venskab.
Kærlighed.
Skabe en have.
Stress.
Et billede må der til - jeg er et billede menneske , dette er fra årets sidste dag, hvor min juleamaryllis endelig sprang ud og hilste på den lille fugl, som en sød, kærlig, skæg og meget klog veninde har givet mig.
Nå, tilbage til de 4 områder... Jeg vil give dem mine tanker, min omsorg og gøre mig umage. Jeg vil snakke om dem med dem der gider at høre efter og jeg vil lytte til andre mennesker, hvis de har noget at byde ind med.

21 kommentarer:

  1. Dejligt at læse, Miri!
    Jeg har heller ikke nytårsforsætter, men husker det nytår, hvor min hjertenskær satte sig for at rydde op i én skuffe hver dag - og gjorde det :)

    SvarSlet
    Svar
    1. En mand med mål og vilje til at gennemføre dem - respekt :)

      Slet
  2. Søde Miri - du er et kærligt - ærligt og tænksomt dejligt menneske .. Jeg kan endnu en gang sige ... - hvis jeg kunne flyve ...
    Knus fra mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Marianne for de fine ord - jeg bliver lidt genert :)

      Slet
  3. Dine nyttårsforsetter er jo å ta bedre vare på deg selv. Og det er flott!
    Etter en dårlig natts søvn, er jeg nå klar for en frisk gåtur i 30 min, til jobb. Det vil bli en laaaang dag, men så er det påny helg for meg kl 17 i ettermiddag.
    Ha en fin helg, Miri. Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :)
      Og jeg har weekend NU :) Tænk den kan føles så velkommen efter bare 2 dage på arbejde..
      God weekend til dig også.

      Slet
  4. Må du nyde dine venskaber i din kommende spirende have - så fyldt med kærlighed, at der ikke er plads til stress :-) God fredag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke en et skønt billede dine ord skabt i mig ! Tak :)

      Slet
  5. Som altid, smukke reflektioner... Tak...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg drømmer om, hvor vidunderligt det bliver, når jeg kan slippe det at hænge fast i fortiden eller beskæftige mig med problemer, der ikke længere har substans. Og hvor vidunderligt det bliver, når jeg kan fungere i nuet uden at fokusere på, hvad fremtiden kan byde på...

      Slet
    2. Meget fine overvejelser, drømme, tanker eller hvad jeg skal kalde dem - noget at stræbe efter, der virkelig kunne gøre en forskel for ens liv !

      Slet
  6. Hvor er det bare dejlige ord. En proces er lige det jeg kalder de fordringer jeg ønsker at gøre for mig. Glæder mig at andre tænker det samme.
    Ønsker dig en dejlig vandring med nye skridt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine ord !
      Jeg tænker meget :) Nogen gange for meget måske, men jeg synes også jeg handler på mine tanker.

      Slet
  7. Jeg har heller ingen deciderede nytårsforsætter.
    Altså, jeg vil gerne tabe mig, men det er mere et "mandagsforsæt", - starter godt op hver mandag, men inden det bliver tirsdag, så......
    Jeg vil gerne rydde op. Sådan i det store og i det små. Og det gør jeg også, men så roder det lidt et andet sted.....
    Jeg vil gerne sove noget mere. Men så kan jeg ikke altid nænne at gå i seng, fordi der er så mange dejlige ting at lave...

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er et menneske :)
      Åh hvor dejligt at læse dine ord, her på en regnfuld eftermiddag :) Tak Søde Eva

      Slet
  8. Nytårsforsætter har jeg heller aldrig beskæftiget mig med. Jeg ændrer, som du, hen ad vejen. Enten når livets barske realiteter kræver det, eller bare fordi jeg synes der skal ske noget nyt. Umiddelbart ser det ikke ud til der skal ændres noget hos miig, men det kan jo komme før man aner der.
    Held og lykke med dit foretagende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Pia, tak for at dele dine tanker :) Ændringer og justeringer må vi vist alle gøre i løbet af vores tilværelse- nogen gange af nød, nogen gange af lyst, som du beskriver det.

      Slet
  9. Sikke et smukt billede, og nogle dejlige områder du har fokus på. Du er allerede så god til dem alle, og din bevidsthed omkring det gør jo også, at dit liv mere og mere bliver som du havde tænkt dig. Det er så spændende at følge dig og dine tanker, at være din ven er noget af det bedste :) knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kæreste Helle og er jeg meget taknemmelig over, at netop du kom ind i mit liv:)

      Slet
  10. God dag du kjære, jeg gleder meg på hver dag og bestrebe meg å gjør best. Jeg har ikke forsetter med nytt år. Jeg gjerne ting med lyst og glede være aktiv og slappe av... som mulig avbalansert. Naturlig jeg lykkes ikke stadig. Men jeg arbeider med det. Ha en riktig godt nytt år, Hjertelige hilsen til deg fra Viola.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine ord og tanker synes dine overvejelser er rigtig spændende :)

      Slet