fredag den 28. februar 2014

3 glæder på en Torsdag i Februar

 At hilse på mit lange livs første Dortea lilje - altså jeg har kendt til den smukke, men aldrig ejet een. Det gør jeg nu, takket være en gave fra den sødeste veninde.Denne Dorthealilje vil altid være mig ekstra kær, netop pga af den ånd den er givet i.
 En smuk smuk låge, der trådte ud af tågen. Derinde gemmer sig park og Herregård. Derinde i tågen bag den smukke smukke låge i skoven.
Fastelavnsboller i haven- åh hvor jeg dog elsker disse lette søde syndige boller. Og så nydt i haven med godt selskab.

22 kommentarer:

  1. Jeg elsker også Dorthea-lijer, og håber sådan jeg en dag kan komme til at have en masse i vores have. Har vist en lille en i et hjørne, men har desværre ikke set den i år. Håber den vil blive til flere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er den type kvinde, der altid går og kigger ind i folks haver og især under deres hække og ofte, i de gamle haver, findes Dorthea liljerne i mængder, der gør mig salig og ofte har jeg prøvet at tage mig mod til at gå ind og banke på og spørge om jeg måtte få bare et par løg..Men modet kom aldrig :)

      Slet
  2. Jeg forstår din glæde over Dorthea :-) hende vil jeg også gerne have hos mig. Sikke en fantastisk låge. Fastelavnsboller går man aldrig forkert af :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hun er underskøn ! Og når hun er blevet større deler jeg gerne :)

      Slet
  3. Uhm, så lækre ting til både øjet og maven :) Jeg er også vild med dorthealiljer ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Og de to ting er vist indbegrebet af mig :)

      Slet
  4. Skøn torsdag du der har holdt dig og så i så yndigt et selskab. Tillykke med yndigheden - de vil kommet til at stortrives i dit nærvær ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg hilser i hvert tilfælde på Hende hver eneste morgen :)

      Slet
  5. Ååååå...for en yndig blomst. Den er skjønn.
    Jeg har den samme forkjærlighet til Maria Nøkleblom, som vi kaller denne blomst. Den er gul, med mange ranker av små blomster, og dufter nydelig . Det er en fredet blomst, og finnes kun på noen få steder, men jeg vet hvor.
    Fastelavensboller, nam nam. Det hadde smakt, takk.
    Ha en fin fredagskveld, Miri. Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glædes over den kærlighed vi som mennesker kan føle for naturen - der er håb for os mennesker :)

      Slet
  6. Jeg har også bagt de bedste fastelavnsboller i dag, efter skøn opskrift fra Ann-Christine :) (Valdemarsro-bloggen)
    Jeg er helt fortryllet af den smukke hvide låge i disen, hvor der er et eventyrligt slot bag (nå ja, herregård, men det er jo næsten et slot ;) ) - sikke et skønt billede!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan godt lide når vores mad og kager :) følger årstiderne.
      Det var et ganske magisk vejr med tåge der bølgede og gemte overraskelser når det pludselig lettede !

      Slet
  7. Hvor er det dejligt, at du deler dine glæder. Man kan jo ikke lade være med at få øje på de glæder, der er i ens eget liv, - og sikke det så kan sprede sig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Eva - jeg nyder at dele glæder og bliver dobbelt glad, når I så kan bruge mine glæder til noget i jeres liv.

      Slet
  8. Jeg kan mærke roen ved dine 3 torsdags glæder. Jeg falder helt ned, og det emmer dit indlæg også af.

    Tusind tak for 3 så gode billeder.

    Ønsker dig en dejlig weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg glad for !
      Og tak- og må din weekend også blive dejlig :)

      Slet
  9. Nydelige Bilder, ha en herlig fastelavens helg!

    SvarSlet
  10. Tak for dine skønne, skønne billeder, jeg er klar til at flytte ind i dit liv, så stemningsfyldt og så meget natur og glæde. Min søde mor har belært mig, at de altså hedder Dorothealiljer, men hvem ved, nu om dage kan alting jo staves på flere måder;) Og så kom der vintergækker i den svenske have, som vil få mig til at tænke på den skønneste lille skovtrold, hvert år når jeg ser dem:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hils din mor og sig tak - det er godt at blive holdt fast i det korrekte og ikke lade sproget sløse med bogstaverne :)
      Jeg synes det er en god tanke at vide at "mine" vintergækker, nu også gror i en smuk have i Sverige :)

      Slet
  11. Smukke glæder. Billedet med lågen minder mig om den låge, som jeg kører forbi på min vej til mit arbejde. Den hører til et gods - og inde bag lågen er der en æblelund. Jeg er så draget af den smukke låge, som længe har været mystisk, fordi jeg ikke har kunnet se, hvad der gemte sig bag. Men nu hvor lyset er kommet frem - så kan jeg se lidt af "hemmeligheden" - for jeg fornemmer at der gemmer sig mere. Jeg er så fristet af at åbne låge og kigge ind...

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er et eller andet med havelåger... !
      De pirrer vores fantasi og vores nysgerrighed :)

      Slet